Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plukken door melkzuur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Plukken door melkzuur?

    Kan het zo zijn dat wanneer vogels eenmaal een keer het melkzuur in hun veren geproefd hebben, dat ze daarna niet meer stoppen met plukken omdat ze dit lekker vinden?

    Moeilijke vraag, ik kan er zelf weinig over vinden. Ik weet niet eens of er wel melkzuur in hun veren zit.

  • #2
    Hallo,

    Ik heb ook vaak gedacht dat er een stof in de veren zat die verslafend kon zijn.

    Maar heb ergens gelezen dat dit niet zou kloppen,probleem is alleen kan het ff niet weer vinden.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Ik ga hier toch nog wat over proberen te vinden.. Vind t tot nu toe een beetje vaag allemaal

      Comment


      • #4
        plukken

        melkzuur zit voor zover ik weet in de veren maar ze schijnen wat zoetig te smaken en dat vinden sommige gaaitjes lekker
        Lees mijn reactie elders om thee te maken en dat als drinken te geven, dan verandert de smaak in een spoortje knoflook in de veren en dat schijnt weer niet zo lekker te zijn
        (tip van Thiely de Moor )

        Marianne

        Comment


        • #5
          Kijk dat scheelt weer zoek tijd he. Ik ga dit aan Chiel vertellen tenzij hij dit zelf al leest natuurlijk. Bedankt!

          Comment


          • #6
            @ henk dat had ik je gezegt volgens mij had ik dat van de website van dierenarts in drachten, kan het niet opzoeken zit op mijn werk
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

            Comment


            • #7
              Hallo,


              denk dat dan hier in zou moeten staan heb nog net gelezen het hele stuk maar er staat ook wel veel info in over plukken.


              http://www.dierenziekenhuisdrachten....s/verenplukken
              ik weet niet alles maar doe mijn best

              Comment


              • #8
                Stonden er niet ergens faqs ?
                Chester en Samba
                Yoda en Navy

                Comment


                • #9
                  Ik heb het gevonden, helaas kan ik geen directe link plaatsen, maar dit stukje komt uit het vragen forum van dierencliniek de toren in drachten. Dit stukje is geschreven door Anton Beijer

                  Helaas is het verhaal van dat stofje op de veren een fabeltje. De oorzaken voor verenpikken kun je vergelijken met nagelbijten: stress, verveling, niet lekker in je velletje zitten of frustratie omdat je iets graag zou willen doen maar dat niet kunt (uit de kooi, op je schouder zitten, aangehaald worden etc)
                  Woonplaats: Drachten
                  Chester en Samba
                  Yoda en Navy

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X