Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hondenbench voor papegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hondenbench voor papegaai

    Ik wilde graag een hondenbench voor Coni (amazone) aanschaffen als reiskooi of als tijdelijke kooi voor op vakantie. (Ze zijn namelijk lekker groot en inklapbaar.) Nou begreep ik dat veel benches 'verzinkt' zijn, ongeschikt voor gaaien dus. In webwinkels staat weinig informatie over hoe de benches bewerkt zijn (verzinkt of niet, wat voor soort verf/coating, etc.)

    Heb een aantal mailtjes naar de winkels gestuurd maar van de antwoorden word ik niet echt wijzer: "De zwarte benches zijn gecoat met poedercoating." of "De lak zit ook op onze papegaaien kooien en die verkopen we al jaren en tot op heden nog geen klachten of zieke vogels gehad".

    Is er toevallig iemand die een bench gebruikt die veilig is voor papegaaien en zo ja, waar heb je die vandaan??

  • #2
    Wij hebben voor de ara's een grote hondenbench,gewoon zo'n ijzeren zeg maar.... Geen lak of poedercoating. Dat gaat gewoon goed. Wij gebruiken de bench niet vaak. Dus misschien is het anders als je de bench vaker gebruikt en ook voor vakanties.
    Diesel en Balou


    x Harley en Izzy

    Comment


    • #3
      Hmm ja bij die ijzeren kooien stond juist vaak 'gegalvaniseerd', wat betekent dat er een laagje zink of chroom ofzo op aangebracht is, en dat leek me juist niet geschikt. Maar ik heb van Showtime begrepen ze wel te gebruiken zijn als je ze een paar weken buiten zet (in de regen), en behandelt met schoonmaakazijn. Dat ga ik dus maar eerst doen, aangezien Coni er toch dagelijks in zal zitten als we op vakantie gaan.

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X