Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep medewerking aan onderzoek om ziekte van Cushing bij papegaaien vast te stellen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

hoi allemaal,

omdat de kosten voor de behandeling van Mickey helemaal boven mijn hoofd groeien én Mickey gewoon té goed is om met de behandeling te stoppen heb ik - op advies van vele facebook vrienden - besloten een paypal account te openen en ook een extra bankrekening.
    Alleen als begrip hebt voor deze situatie, een beetje kunt missen, Mickey een gaaienleventje gunt en het onderzoek naar cushing bij papegaaien steunt:
    paypal: Help-Mickey@ellen-parrots.com
    ING reknr. 670806854 tnv E. Uittenbogaard ovv Mickey
    Alles wordt puur en alleen voor de behandeling van Mickey gebruikt.. het is ook bij ING een aparte zakelijke rekening met een apart bankpasje. Ik zorg ervoor dat ik te allen tijde kan aantonen, dat ik betalingen voor Mickey alleen van dit account zal betalen.

Sinds vandaag ben ik een groep gestart op Facebook, voor degenen die Mickey willen volgen! For the love of Mickey: http://www.facebook.com/groups/449320335090574/
    Ellen & her Parrots

Comment

Ondanks het feit dat ik persoonlijk geen voorstander ben van dit soort acties wens ik je toch heel veel succes met de inzameling.

Henk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
        Ondanks het feit dat ik persoonlijk geen voorstander ben van dit soort acties wens ik je toch heel veel succes met de inzameling.

Henk
        Henk, ik begrijp je volledig. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, maar omdat ze geen ziekte heeft waar ze binnenkort aan dood zal gaan (te behandelen met medicijnen), je aan de buitenkant amper wat merkt aan haar en ze verder zo goed is (en ik dus stoppen met de hele behandeling niet over mijn hart kan verkrijgen), en het onderzoek an sich zo van belang is voor papegaaien in de toekomst met dezelfde verschijnselen als mijn Mickey én een heleboel (Amerikaanse) vrienden riepen, open toch een paypal account, alle beetjes helpen en er waren al div mensen bereid wat te sturen, ben ik overstag gegaan. Ik houd teveel van deze vogel.. dank in ieder geval dat ik hoe dan ook dit hier mag plaatsen!
        Ellen & her Parrots

Comment

Hoi allemaal,

Mickey is op zich redelijk stabiel, alleen krijg ik het vocht in haar buikje niet goed naar beneden. Vanavond woog ze weer 158 gram (nadat Peter Bastiaansen haar paar dagen had opgenomen en tweemaal daags een extra injectie Furosemide - andere soort vochtafdrijvers - had gegeven woog ze keurig 130 gram). Deze week woog ze op enig moment 146 gram, dus ik dacht.. dat gaat goed.
          Na overleg met Yvonne van Zeeland ga ik haar iig dit weekend 4x daags 1.20 ml Burinex geven. Vandaag weer een nieuw recept opgehaald, maar dit medicijn is behoorlijk prijzig en kost mij bijna 4 euro per dag.
          Gelukkig hebben diverse mensen via paypal en een speciale ING rekening gedoneerd en kan iig de komende CT-scan (24/8) betaald worden en voor een periode haar medicatie!!
          Pakara heeft mij gevraagd om een artikel te schrijven voor het eerstkomende magazine in September over mijn eigen ervaringen als eigenaar van Mickey en de onderzoeken die tot dusver zijn gedaan. Natuurlijk moet ik me op het medische vlak bescheiden opstellen, omdat het onderzoek ook nog loopt. Maar ach... dat vind ik toch te moeilijk om te verwoorden.
          Het artikel is vrijwel gereed met de hulp van Yvonne, Nico Schoemaker én niet te vergeten mijn eigen vogelarts Peter Bastiaansen. Tot slot mocht ik ook een korte oproep vermelden voor donaties. Dat vind ik echt top van Pakara.
          Zoals al eerder aangekondigd heb ik een speciale groep op Facebook gemaakt, genaamd For the love of Mickey (http://www.facebook.com/groups/449320335090574/) dus als je wilt volgen hoe het met Mickey vergaat dan kan je daar lid worden. Uiteraard is doneren niet verplicht hoor!! Ik zal wel iedere rekening die ik betaal van het gedoneerde geld, aldaar uploaden ter informatie/transparantie.

Groetjes, Ellen & Mickey

Ellen & her Parrots

Comment

Gisterenochtend woog Mickey zelfs 164 gram. Gisterenmiddag bij Peter Bastiaansen geweest en toen woog ze rond 159 gram. Hij heeft haar weer helemaal gecheckt en ook zagen we direct onder haar borstbeen een aardige 'love handle' (hi hi = vet kwabje). Zie foto's. Daarna heeft Mickey weer een injectie gehad met Furosemide (vocht afdrijvers) en heb ik een tweede vochtafdrijver meegekregen, te weten Spironolactone. Dit moet ik tesamen geven met de Burinex.

Wordt vervolgd. Ik heb over twee weken weer een afspraak in Utrecht.

hartslag checken

Injectie Furosemide (vochtafdrijver)

Onder haar borstbeen is een duidelijke vet ophoping te zien

Is het al klaar mams??

Vanavond woog ze 155 gram.
            Last edited by ellenparrots; 10-08-12, 23:28.
            Ellen & her Parrots

Comment

Niets nieuws... maar Mickey blijft wel vocht vasthouden.
              Vandaag weer naar Peter Bastiaansen geweest voor een injectie Furosemide. Vanavond woog ze gelijk 6 gram minder. het is en blijft een heikel probleem.. de aanmaak van vocht in haar buikje. Dat komt doordat er te weinig eiwitten in haar bloed zitten en daar is weinig aan te doen. Ze krijgt van mij 3x daags Burinex en de tweede vochtafdrijver is inmiddels verhoogd, dat betreft Spironolacton.

vrijdag 24 augustus a.s. krijgt Mickey weer een CT scan in Utrecht, uitgebreid bloedonderzoek etc. We hopen sowieso dat de Aspergilloses vrijwel over is. Dat zou mooi zijn, want dan kan gestopt worden met de Voriconazol. Ook een vrij prijzig medicijn.

Hier een foto van Peter en Mickey (mooi stel he?) LOL

groetjes Ellen & Mickey

Ellen & her Parrots

Comment

Mickey heeft een wondje op haar borst.. En neen... dit is niet van het prikken, het zit meer links van 't borstbeen en prikken gebeurt eigenlijk steeds rechts. Zie bijgaande foto.

Peter dacht ook gelijk aan het feit dat bij honden die cushing hebbende huid ook dunner wordt dus kan wellicht bij vogels ook zo zijn? Is dus veel gevoeliger voor een kleine beschadiging en daarnaast een mindere weerstand...

Van mij mag het 24 augustus zijn ... dan gaan we weer voor grondig onderzoek naar Utrecht (bloed, CT scan etc)..
                Ellen & her Parrots

Comment

Vandaag heeft Mickey van Peter Bastiaansen een paar extra injecties gehad (vocht afdrijvers). Morgen moeten we voor verder onderzoek (CT scan, bloed onderzoek, etc etc) naar Utrecht (Yvonne van Zeeland) dus het is van groot belang dat ze nét voor deze onderzoeken zo min mogelijk vocht in haar lijfje heeft (anders kan het vocht in haar longetjes komen, met alle gevolgen van dien!!!!).

Een uur geleden zag ik dat Mickey niet in orde is. Het lijkt wel of ze apatisch is... even later begint ze hevig te braken (het stinkt verschrikkelijk!) en ik zit de halve avond al te janken. Ik weet dat het moeilijk is... deze situatie met Mick. Maar nu breekt het mij even flink op...

Please, willen jullie morgen aan ons denken??

Ellen & her Parrots

Comment

Lieve Ellen en Micky,

Ik denk aan jullie en zal zeker duimen dat het vandaag goed gaat.
                    heel veel sterkte voor beide !

Comment

Heel veel sterkte vandaag!
                      Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Hoi Ellen,

Ik heb zojuist deze hele topic doorgelezen.

Ik wens jou en Mickey heel veel succes vandaag, en ik hoop dat er binnenkort toch echt verbetering in de situatie komt.

Petje af voor alles wat je tot nu toe gedaan hebt voor je maatje.

Comment

Tuurlijk denk ik aan jullie heel succes vandaag.
                          Liefs Trixie en

Comment

Heel veel sterkte voor jou en Mickey, klinkt niet goed, verschrikkelijk, leef echt met je mee.

Liefs Julia
                            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

als het goed is, zijn de onderzoeken achter de rug, maar nog geen nieuws gezien van jouw kant Ellen,

ik heb veel aan jullie gedacht vandaag en hoop dat je ons dan ook beter nieuws dan vannacht kunt geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                                als het goed is, zijn de onderzoeken achter de rug, maar nog geen nieuws gezien van jouw kant Ellen,

ik heb veel aan jullie gedacht vandaag en hoop dat je ons dan ook beter nieuws dan vannacht kunt geven.
                                dank voor de lieve reacties!! Ik ben nu pas online... wat een heftige dag. Ik ging gisteren pas rond 02.00 uur slapen, want ik durfde niet eerder. Yvonne van Zeeland dacht niet dat ze missschien toch teveel furosemide (vochtafdrijvers) had gehad op één dag maar dat één injectie misschien toch niet helemaal goed is gegaan, maar dat achterhaal je nooit.

Vanmorgen was Mickey weer stukken beter.. nog wat timide maar dusdanig goed, dat we gewoon richting Utrecht konden gaan.
                                Aldaar is ze een zeer geliefd patientje, ook bijzonder dierenarts in opleiding Willem-Jan Kitselaar komt altijd - als ik met Mickey in Utrecht ben - even langs...
                                Toen ze richting de CT scan kon, kwam één van de co-assistenten met zo'n kistje aan om de papegaai in te doen, dus Nico Schoemaker zei direct, nou... die hoeft echt niet in een kistje hoor.. ha ha. Dus werd Fluffy op de anesthesie apparatuur gezet en zo ging ze richting de CT scan.

Uitslag van onderzoek vandaag:

From: Zeeland, Y.R.A. van (Yvonne)
                                Date: 24-8-2012 23:35:20
                                To: Ellen & Parrots
                                Cc: Peter Bastiaansen
                                Subject: RE: Mickey doet het goed!

Hoi Ellen,

Dank je voor de update. Zoals aangegeven zou ik nog even op de mail de bevindingen van vandaag zetten.

Zoals je aangaf was Mickey bij ons vanochtend al stukken beter en was ze goed alert en levendig, maar wel relaxed (zoals we haar kennen). Conditie van Mickey was prima (goede borstbespiering) en verder ook een rustige en regelmatige ademhaling, zonder duidelijke tekenen van benauwdheid. Wondje op de borst vond ik er rustig uitzien met een droge korst zonder roodheid; de rand die stevig was en Ellen aanwees vond ik in eerste instantie niet heel afwijkend (leek de rand van borstbeen te zijn, mogelijk dat er wel wat "beenvorming" is de huid in de kader van de Cushing: calcinosis cutis heet dat, maar vond dat toch niet heel erg erop lijken voor zover ik het vergelijk met de honden). Hoe dan ook iets waar ik me niet echt zorgen om maakte. De buik voelde verder soepel en een beetje 'flubberig' zoals we van haar gewend zijn.

CT-scan is uitgevoerd en daarbij was (zoals Ellen al wist) een duidelijke verbetering zichtbaar van de longproblemen: er zijn nog steeds wel lokaal kleine infiltraatjes/afwijkingen zichtbaar, maar beduidend minder en vele malen kleiner dan in eerste instantie. Ik kan alleen obv de CT niet zeggen of dit actieve ontstekingsplekjes zijn of dat het nog resten zijn die opgeruimd moeten worden. Om die reden hebben we besloten dat we de voriconazol toch nog zeker een maand of 2-3 willen voortzetten en evt. daarna opnieuw een CT-scan (en potentieel dan door op een goedkopere antischimmel, mogelijk als preventie, om opnieuw problemen te voorkomen).

CT liet verder zien dat er vandaag niet/nauwelijks vocht in de buik zat en zelfs de lever leek wat kleiner. Wel weer her en der wat vet aanwezig en de borstbespiering duidelijk beter dan in maart. Al met al dus aanwijzingen dat het gewicht van nu het gewicht is waar ze op zit zonder vocht (en wel fijn om dat als referentie te houden voor nu). Met het vet dat op diverse plekjes zichtbaar is zou dat echter wel weer kunnen duiden op dat de trilostane aan de lage kant is, maar eerst even de andere medicijnen stabiliseren voordat we daaraan gaan sleutelen (dat heb ik ook met Ellen zo al besproken).

De furosemide lijkt op dit moment in ieder geval zijn werk gedaan te hebben en nu niet nodig. Andere twee (burinex en spironolacton) wil ik wel doorzetten en evt. langzaam afbouwen als mogelijk. Burinex mag evt. eens gekeken worden of de derde dosis verdeeld kan over de twee andere (dus 1,8 ml per keer en dan 2x per dag) zodat Ellen maar 2x daags hoeft te medicineren. Spironolacton zo handhaven in ieder geval

Bloedonderzoek is inmiddels ook terug op eiwitten na (duurt altijd langer). Daarbij eigenlijk geen gekke dingen te zien: leverfunctie en leverenzymen zien er goed uit; idem voor nierwaarden en glucose Het gehalte rode bloedcellen was wat hoog-normaal (0.52 l/l) => zou kunnen in kader van de langdurige longproblemen maar kan er ook op duiden dat ze toch ietsje uitgedroogd zou zijn. Hoe dan ook is het niet iets zorgelijks en niet iets om mee aan de slag te hoeven. Daarnaast waren de leukocyten 9.9 en dat geeft aan dat we op zich een mooi werkend immuunapparaat lijken te hebben (en dus niet heel erg laag) - mede daarom is de vraag of we de antischimmelmiddel op den duur wel door zouden moeten zetten (als haar immuunapparaat werkt hoeft dat natuurlijk niet perse) maar dat is iets voor latere zorg

Al met al houden we de medicatie even stabiel om niet te veel te wisselen, hooguit burinex naar 2dd en eens zien wat dat doet. Als ik de laatste uitslag binnen heb van eiwitten laat ik dat weer weten, maar voor nu hoop ik dat het allemaal duidelijk op 'papier' staat :-) Al met al dus redelijk goed en positief nieuws :-)

Groeten en fijn weekend,

Yvonne

Foto van Mickey in de CT-scan in Utrecht, genomen door Nico Schoemaker op 16 maart jl.

Ik ben toch wel blij met deze ondervindingen. Dit betekent dat de medicatie redelijk goed aanslaat! (tegen cushing en aspergillosis!).

Mickey is momenteel weer tamelijk 'herself' en zat vanavond te bedelen om wat lekkers.. ze had niet veel gegeten vandaag en ze heeft ook een groot deel van een half cherrytomaatje op.. en da's ook goed, want daar zit weer natrium in.

Dr. Yvonne met Mickey

Madame vanavond al weer wat aan het eten...
                                Ellen & her Parrots

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X