Oorspronkelijk geplaatst door EJM
Bekijk Berichten
This is a sticky topic.
X
X
-
Mickey wordt langzaamaan weer zwaarder, was te verwachten. Mickey wordt wel behandeld met twee vochtafdrijvers die door mij in haar bekje (oraal) toegediend worden. Betreft Burinex en Spironolactone. Blijkbaar is er een probleem om voldoende hoge spiegels in het bloed te krijgen bij Mickey na orale toediening.
Dus als ze echt over de 170 gram raakt, zal ze weer een paar injecties Furosemide moeten krijgen. Daar loop ik dus steeds tegenaan... want als ik naar Peter Bastiaansen ga, kost het mij hoe dan ook (vanwege OV en boemeltreintje die overdag maar 1x per uur gaat) van deur tot deur en terug zo'n 3 uur! En als ze bijv. even drie dagen lang 1 injectie moet krijgen, is dit natuurlijk ondoenlijk. Wel is het zo dat Peter mij hiervoor regelmatig matst. Echt top...
Foto van gisteren, 164 gram
Maar het feit is, dat ik een andere oplossing hiervoor moest zoeken. Ik heb vandaag contact gelegd met het dierenziekenhuis DAP Drechtstreek (www.dapdrechtstreek.nl) en om een lang verhaal kort te maken, ik heb een heel goede 'deal met hen kunnen sluiten'. Het is natuurlijk ondoenlijk dat ik iedere keer weer voor zo'n bezoekje consult betaal, injectie, medicatie.. dat gaat ut niet worden. Ik heb alle info die ik over Mickey heb naar hun gemaild en ze hebben dit binnen de maatschap besproken en nu hoef ik dus alleen te betalen voor het zetten van de injectie en de medicatie!! Echt zo geweldig! Dat zal per keer zo'n 10 euro zijn. Ongelofelijk fijn dat ze zo meewerken. En voor mij is het 5 minuten fietsen.
Maandag ga ik bellen voor een eerste injectie ..
Ellen & Fluffy Girl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Betty Bekijk Berichtenooh dat is toch fijn als mensen zo mee willen werken!
Is toch ook veel fijner voor je kippie dat zij niet zoveel hoeft te reizen
Comment
-
dank jullie wel.. maandag ga ik bellen voor een eerste injectie.
Voor Pakara leden... komende week komt de nieuwe pakara magazine uit en daarin staat een artikel van mij, over mijn ervaring met Mickey die cushing heeft.
Ik heb een email gestuurd naar de voorzitter of ik het artikel ook met anderen (niet Pakara leden) mag delen.
Mickey heeft vandaag (net zoals de rest natuurlijk) kookpotje gekregen, en ik heb wat guinoa (van vriendin Loes gekregen) meegekookt
Mengsel hiervan (www.parrotparadise.eu)
Comment
-
Wellicht voor de mensen die kookpotjes leuk vinden is dit een interessant boekje.
http://boekscout.nl/shop/ViewProduct.aspx?bookId=1412
Henk
Comment
-
hoi allemaal,
Even korte update, zie hieronder. Morgen krijgt ze weer een injectie. Het is 7 minuten op de fiets enkele rit dus lekker dichtbij.
groetjes Ellen
-------Original Message-------
From: Ellen Uittenbogaard
Date: 3-9-2012 22:08:24
To: Yvonne van Zeeland
Cc: Peter Bastiaansen
Subject: Mickey update 3/9: 1e injectie Furosemide
hoi Yvonne,
Mick was 30 augustus jl. 171 gram, zoals je al wist. Dus vandaag voor het eerst naar de dierenkliniek hier geweest voor een injectie. Ik had dierenarts Bas van Haaften die vond het allemaal zeer interessant (Mickey als cushings patientje). Moest wel lachen. Hij wilde zo gaan injecteren.. zonder even Mickey d'r borstje schoon te maken met alcohol, en dat de veertjes ff een beetje weg zijn.. tja... geen gaaien gewend blijkbaar. Bij honden en katten 'jassen' ze die injectie natuurlijk tussen die bos haren heen.....! Ik heb er dus even om gevraagd en hij deed dat keurig.
Morgen ga ik weer.. ze woog vanmorgen 170 gram, Vanavond 164 gram. Hopelijk na 3 injecties komt ze weer rond de 150 - 155 gram! Wel hadden ze een andere oplossing van de Furo.
Hij heeft het voor mij opgeschreven op die mail van jou die ik meegenomen had.
Hun oplossing is 5% = 50 mg/ml en dus heeft hij 0.08 ml Furo in de borstspier gedaan (omgerekend van de furo 10 mg/ml waarvan ze 0.40 ml mocht krijgen).
Morgen nog een keer zelfde hoeveelheid, Yvonne?
En? ik hoefde maar € 8,25 te betalen (alleen injecteren en medicijn).. zoals de afspraak was. Ik heb die arts toen ik wegging nogmaals bedankt voor hun medewerking!
Groetjes, Ellen & Mickey
Comment
-
Mickey heeft in totaal in drie dagen tijd 3 injecties gehad. Ze is daardoor wel wát afgevallen, maar minder dan dat we hoopten. Maar goed. Vanavond woog ze 163 gram, iig aardig wat minder dan 170 gram.
Gisteren moest ik wéér vragen om voor het injecteren Mickey's borstje ff met alcohol schoon te maken, maar vandaag zowaar hoefde ik er niet meer om te vragen.
Bas van Haaften had het er maar over, dat het zo'n lieve papegaai is.. ja ja.. dat weet ik ! lol. Ik houd haar zelf gewoon in mijn blote hand, hij injecteert, en klaar is Mickey. Hij vond dat toch wel heel bijzonder!
Vanaf nu krijgt Mickey de vochtafdrijver die ze ingespoten kreeg, oraal (het is een sterkere samenstelling, Furosemide). Voorlopig nog even samen met de andere twee (Burinex en Spironolacton). Daarnaast krijgt ze 1x per dag natuurlijk het medicijn tegen Cushing, en 2x per dag het middel tegen Aspergillosis (voriconazol). Ook krijgt ze emeraid van dr. Lafeber (zitten veel aminozuren e.d. in). Kortom... in de ochtend krijgt ze 6 verschillende spuitjes, 's avonds 5:
Nu goed... ze laat het allemaal braaf toe!
Vandaag de pakara in de brievenbus gekregen. Ben wel trots op mijn artikel én hoe het eruit ziet!
Comment
-
Een klein beetje oftopic, maar moet het even kwijt hier:
Je mag met recht trots zijn op je zelf Ellen.
Een vogel dagelijks zoveel spuitjes met medicijnen in z'n bekkie stoppen, zorgen dat hij voldoende eet en dan ook nog de goede dingen. Je angst en zorgen iedere dag weer, hoe is het gewicht, heeft ie wondjes, vetbultjes, ga zo maar door.
Dan heb ik het nog niet over al die dingen die nodig zijn om dit te kunnen realiseren: alleen al de Medicatie: in voorraad hebben, oplossen, spuitjes vullen en schoonmaken.
Daarnaast jezelf en Mickey profileren over de hele wereld. Petje af.
Heb je nog tijd over voor je andere vogeltjes? en voor jezelf?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Betty Bekijk BerichtenWat een schat dat ze dat allemaal maar zo ondergaat (en wat een geluk heb je daarmee)
Comment
Comment