Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke papegaaien zijn geschikt voor mijn situatie ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Welke papegaaien zijn geschikt voor mijn situatie ?

Beste (vogel)-liefhebbers,

ik ben van plan om een koppel papegaaien aan te schaffen,
    niet voor de kweek maar meer voor gezelschap. Welke vogels raden jullie mij aan ?
    Ik woon in een ruitjes huis met leuke buren en dat wil ik graag zo houden, zelf weet ik niet welke soorten schreeuwers zijn. Mag ook bijv. grijze roodstaart en amazone zijn, als ze maar goed met elkaar om kunnen gaan.
    Ze worden van jongs af aan aangeschaft.

Hier een lijst met de vogels die ik graag zou willen,

-Grijze roodstaarten
    -Geelvoorhoofd amazone's
    - Blauw v/h amazone's
    -Edelpapegaaien
    -Ara mara cana's
    -venuzuela amazone's

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen over 1 of meerdere van deze soorten,
    in mijn vroegere jaren heb ik 1 bonte boer en 1 meyer gehad. Ik zou mijn ervaringen met vogels willen opbouwen door verschillende soorten te nemen. Dat in de toekomst. Ik wil het liefst beginnen met 1 koppeltje.

Wie kan mij helpen ?

Bedankt bij voorbaat!

Wij hebben zelf dwergara's maar stil zijn die vogels zeker niet te noemen. Zeker niet in koppel verband. Dus je moet dan wel tolerante buren hebben.
    Ik moet zeggen dat het hier wel goed gaat en ik het schreeuwen wel mee vind vallen, ik heb ze alleen ook bij andere kwekers gezien en als ik dat van te voren had gehoord dan had ik het niet aan gedurft hier
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Ik denk dat het moeilijk is om zo een reactie met een tip te geven.
      Want een papegaai van een relatief rustige soort, daar kan jij natuurlijk best een rumoerig exemplaar van treffen en net andersom. Maar daarnaast is het denk ik nog belangrijker wat jij van een papegaai wilt. Wat zoek jij in een papegaai, wat wil jij met een papegaai.

Toen ik zelf voor een gaai ging had ik bijv op mijn wensenlijstje:
      - een mooie papegaai (ja ik weet het, heel subjectief)
      - een slimme vogel die ik kunstjes kon aanleren
      - een gaai die hopelijk ging praten
      - een gezinsvogel
      - geen kaketoe, die leek mij erg moeilijk voor mij en ik vind ze wel mooi maar ik ken veel mooiere gaaien (sorry kaketoe-liefhebbers)
      - geen ara want die vond ik wel erg groot

Uit dit wensenlijstje kwam toen min of meer logischerwijs een edelpapegaai.
      Maar dat was logisch voor MIJ. Dat hoeft niet voor iedereen. Het is dus zo persoonlijk.

Comment

Iedere papegaai kan schreeuwen, het grootste aandeel heb je daar zelf in, bij een goede opvoeding kun je ze zeker wat bijsturen, zolang je maar in onthoud dat ze zeker ´s ochtends en ´s avonds goed van zich kunnen laten horen. Soms valt schreeuwen ook onder ongewenst gedrag, zoals aandachtschreeuwen, dat zijn dingen die niet nodig zijn en met een goede opvoeding ook niet hoeven te gebeuren. Uit je lijstje zou ik dan qua schreeuwgedrag voor een grijsje gaan, schreeuwen bijna niet, ook dat verschilt natuurlijk, maar kunnen erg leuk praten en immiteren, het is in ieder geval geen garantie dat het ook gebeurd. Zelf heb ik er vrij weinig mee, het zijn vogels die heel snel eenkennig worden, alhoewel je daar net als met het schreeuwen wat aan kan veranderen..

Succes!
        http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X