Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe papegaai aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe papegaai aanschaffen

hallo,
    Ik wou graag een papegaai aanschaffen.
    de papegaai die ik zoek is eentje die kan praten, en die ook kwa prijs te doen is.
    De ideale prijs voor mij zou tussen de 0 en de 200 euro en misschien 300/400 euro als het echt moet zijn.
    Zelf heb ik geen enkele ervaring, maar heb ik heel veel tijd en aandacht die ik aan de papegaai kan geven.
    Het liefst moet hij ook wel een beetje een knuffelbeer zijn.

mvg. Timo Leinders

Hoi Timo, een papegaai voor max 400 die kan praten..., ik zou niet weten aan welk soort je denkt?

Een grijze roodstaart staat bekend om zijn mogelijkheid te praten. Daar kan ik je wel het een en ander over vertellen.
    Zou je wel willen adviseren om, als je deze de rest van je leven als vriend te hebben, niet naar een winkel zoals 4 animals of dennis papegaaien te gaan. Je loopt dan risico dat die niet zo lang bij je blijft. Ga maar even googelen.
    Maar misschien zijn er nog meer soorten die kunnen praten, zelf heb ik daar geen kennis over.

Spaar door zou ik zeggen en laat je door goede kwekers informeren of maak afspraken met eigenaren om te zien wat een papegaai is en wat ze nodig hebben.

Ik vind het sowieso heel goed om eerst goed rond te kijken, zoals jij met jouw vraag nu doet.

Succes he en laat je ons weten wat je nog meer wilt en waar jouw keus naar toe gaat?

Comment

Papegaai kopen

Hoi

Een grijze roodstaart of amazone papegaai komt t dichtst bij jou wensen in de buurt..
      Je kan er vanuit gaan dat je toch rond de 400 a 500 euro dan kwijt bent ongeveer voor deze soorten..

Als je iets lager wilt zitten kun je denken aan een bonte boer of lori van de blauwe bergen..deze zijn ook wat kleiner..

Je kunt eerst even googlen om er achter te komen welke soort het beste bij je past..
      elke vogel is weer heel anders..

Succes...

Groeten Willemien
      sigpic

Comment

keuze

Ik heb mijn keuze denk ik toch gemaakt op een grasparkiet.
        Deze zijn goedkoper, terwijl ze toch kunnen praten en truckjes leren.
        Maar mijn ouders vinden het geen goed idee want mijn moeder vind het zielig, en het maakt te veel rotzooi zegt ze.
        Mijn mening is dat het maar ongeveer 5 minuten duurt om op te ruimen, en dat deze vogels niks anders gewend zijn dan in een kooi zitten.
        tevens kan hij ook nog gewoon de hele avond in mijn kamer rond vliegen.

Klopt mijn mening ongeveer?

Comment

Het verbaast me hoe snel je van een papegaai overstapt naar een parkiet.
          Als het alleen om de prijs te doen is, bedenk dan wel dat een vogel, een parkiet of een papegaai lang kan leven en dat je er zo lang ook voor moet zorgen.
          bedenk ook dat niet elke papegaai en of parkiet zal gaan praten ook al zou dat technisch gezien wel tot zijn mogelijkheden behoren. Ook als je vogel niet praat kan je m natuurlijk niet zomaar wegdoen.

Opruimen in 5 minuten?
          Tsja, dat is heel verschillend denk ik. Je kan een paar x per dag de rommel om de kooi opruimen of elke dag de kamer stofzuigen.

@Willemien
          Ik denk dat naast een grijsje en een amazone een edelpapegaai ook in het rijtje thuis hoort.
          Maar ik denk ook dat je grijsjes en amazones en edelpapegaaien niet meer voor €500,00 kan kopen, dat het echt wel wat meer is.

Comment

Timo 046

Hoi

Een grasparkiet is een goede keuze.. deze zijn inderdaad veel goedkoper, hebben een kleineren kooi nodig en nemen minder ruimte in op je kamer.
            Hun levensverwachting is echter een stuk korter.

Niet alle grasparkieten worden echte praters .. er zijn er maar enkele die deze aanleg hebben.

Je kunt ze wel tam maken als je ze jong aanschaft..maar daar moet je ook tijd in steken..

Rondvliegen in je kamer zou kunnen.. alleen heb je wel t gevaar dat ze tegen ramen e.d. aan kunnen vliegen..of je moet gordijnen dicht hebben..
            Laat je parkiet (als je em echt wilt laten vliegen) eerst een aantal weken wennen aan de omgeving..als je je parkiet te snel laat gaan kunnen ze van de stress overal tegenaan vliegen en zelfs door de klap dood gaan.

Als je je grasparkiet tam wilt maken is kortwieken misschien handiger.. en is ook veiliger..zou ik denk ik zowieso doen maar daar verschillen de meningen over..

Opruimen neemt niet veel tijd in beslag .. elke dag misschien wat rommel opzuigen dat 5 minuutjes duurt.
            Als de kooi verschoont moet worden moet je daar toch meer tijd voor rekenen..,en je wilt natuurlijk ook wel eens alles schoonmaken zoals speeltjes en traliewerk etc..

Zet er geen tijd op maar besteed de aandacht er aan als je geen haast hebt.. je komt er vanzelf wel achter hoelang je ongeveer nodig hebt..

Ik ben benieuwd wat je gaat doen..

Succes

Groeten Willemien
            sigpic

Comment

Het gaat mij ook niet om het praten, maar maar om het bv truckjes leren, ik vind het leuk om dingen met dieren te doen,
              Dus vandaar lijkt mij een parkiet heel leuk en ook kwa prijs, ik heb ook heel veel tijd voor hem.
              Maar mijn ma vind het op het moment nog niet helemaal goed, haar reden is te veel rotzooi, wij hebben ook konijnen,
              En mijn moeder zegt dat ik er niet nar om kijk ook het schoonmaken etc.
              Maar in mijn ogen komt het doordat konijnen en geen truckjes doen, je hebt er een minder goede band mee, en hij staat tenslotte in de schuur.
              En aangezien ik de hele dag in mijn kamer doorbreng, kan ik hem ontzettend veel aandacht geven en krijg ik een goede band met hem.
              En natuurlijk ruim ik alles dan ook gewoon op, ik heb er echt heel veel over om een parkiet te mogen.
              Mijn moeder vind het ook zielig dat hij in een kooi zit dan, mijn menig hierop is dat ze niks anders gewend zij, en ze mogen ook een par uur per dag gewoon door mijn kamer vliegen, en ze krijgen veel aandacht voor mij

Wat vinden jullie hierover?

Comment

Welke parkiet kan ik volgens jullie het beste kiezen,
                Hij moet een goede band met mij krijgen, daar heb ik veel voor over
                Praten hoeft niet perse.
                Hij moet truckjes kunnen leren, en daar heb ik ook veel geduld voor.

Welke parkiet kan ik het beste pakken?

Comment

Lejah

@Willemien
                  Ik denk dat naast een grijsje en een amazone een edelpapegaai ook in het rijtje thuis hoort.
                  Maar ik denk ook dat je grijsjes en amazones en edelpapegaaien niet meer voor €500,00 kan kopen, dat het echt wel wat meer is.[/QUOTE]

Lejah,

Ja klopt dat de prijzen wat hoger liggen..
                  Het is heel verschillend t ligt er ook aan of je een baby of een wat ouder dier koopt..

Groeten Willemien
                  sigpic

Comment

grasparkiet

Comment

Nog een paar vraagjes,

Maken parkieten je gordijnen kapot?
                      en als je ze een uur los laat vliegen, maken ze dan veel troep door je hele kamer?

Comment

Grasparkiet

Het kan zeker wel dat een parkiet je gordijnen kapot maakt.. maar ja de één doet t wel de andere niet..
                        De vrouwtjes zijn vaak wat knaaglustiger dan mannetjes (heb ik ondervonden) maar goed dat is dus ook weer heel verschillend..

Je moet er wel rekening mee houden dat ze wat slopen ..gordijnen of andere spullen..

Ze maken niet teveel rommel.. een paar donsveren en een poepje hier en daar is niet te vermijden..
                        Vergeleken met andere parkiet achtige zijn de grasjes redelijk netjes (denk ik)

Groeten Willemien
                        sigpic

Comment

hallo,
                          ik kwam dit onderwerp tegen en wil toch even mijn mening geven
                          ikzelf heb net een pyrrhura (groenwangparkiet) aangeschaft en vind het echt een leuk beesie!
                          mijn moeder zei eerst dat ik een grasparkiet beter kon nemen,maar vind die te saai(sorry,is mijn mening)
                          een pyrrhura is een grote parkietensoort en zijn vrij rustig maar ook heel speels,ze KUNNEN leren praten en vele andere geluiden maken.
                          en bovenal veel trucjes leren,ik had hem eerst ook op mijn kamer maar vond dat toch te zielig omdat ik niet vaak op mijn kamer ben,
                          en nu staat hij/zij reuze gezellig beneden,je kan natuurlijk ook gaan voor nog wat groter maar ik neem aan dat je iets kleiner wilt?
                          ik vind mijn pyrrhura echt een schatje,en hoop een vriendje voor het leven

Comment

Hallo
                            Ik weet niet of je ondertussen al een keus heb gemaakt? Maar hier toch even mijn ervaring met mijn grasparkiet.
                            Ik weet dat veel mensen tegen kortwieken zijn, maar ik heb mijn grasparkiet toen ik hem kocht laten kortwieken. Het was bij mij erg makkelijk om hem tam te krijgen. Tegen alle berichten in was hij binnen een paar weken al hand tam. Ondertussen zijn zijn vleugels gewoon weer aangegroeid en vliegt hij rond in de kamer.
                            Fien vliegt regelmatig rond in het huis. Zorg alleen dat alle ramen dicht zijn. Ja hij poept wel als hij los is. Maar hij heeft aangeleerd om maar op 1 bank te zitten. Dus dan is het makkelijk in de gaten te houden.
                            En met de troep rond de kooi valt het reuze mee. Sinds ik er hout snippers in heb is het helemaal weinig.

En het feit dat je hem op je kamer wil, lijkt me niet zo'n goed idee. Ze vinden het gezellig als er mensen zijn, en normaal gesproken zijn er vaker mensen in de huiskamer dan in je slaapkamer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
                            succes

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                            X