Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spoed oproep aan mensen die problemen hebben ervaren met hobby kweker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Dit is in ieder geval de reactie van de kweker op mijn vraag op de geplaatste reactie op mp.

van draaijer
    iemand probeert mij een loer te draaien en schrijft allerlei leugens en blokkeert onze advertenties.
    als u een paar dagen terug kijkt op marktplaats ziet u mijn advertentie met baby grijze die keurig netjes getest zijn.
    de advertentie waarin zieke vogels worden aangeboden is ook door diegene gezet met misbruik van mijn naam en tel. no.
    ik vermoed dat ik weet wie het is en zal dan ook juridische maatregelen nemen.
    mvg de vries

Henk.

Ik heb ook de reactie van de kweker die hij manuela (floor) heeft gemaild. Vindt dat het eerst zelf mag plaatsen. Echter mijn geduld raakt wel op. Heb dit nu drie keer gevraagd. Als ze nu binnen een dag niet reageert overweeg ik het te plaatsen. Immers als we kritische vragen hier neerzetten reageert ze binnen 10 min. Om een tipje van de sluier op te lichten kan ik in ieder geval melden dat de kweker haar een nieuwe geteste grijze heeft aangeboden.
    Last edited by Henk Draaijer; 24-03-12, 07:17.

Comment

Wat is dit krom
      Jullie horen op te komen voor pbfd!!!!
      De ergste ziekte die je maar bedenken kan
      En nu word het opgenomen voor de kweker????
      Wat is dit voor forum
      Terwijl ik alle bewijzen heb!!!
      Ook dat het virus niet bij ons vandaan komt en dan moeten wij een nieuwe vogel accepteren die mogelijk ook besmet is!!!
      Want dat is heel duidelijk!!!!
      Als je de zogenaamde goede email wil plaatsen
      Je gaat je gang maar!maar wat is dit een mes in je rug
      Op komen komen voor een zeer slechte brood fokker!!!
      Dit zal tevens mijn laatste reactie zijn

Hoog achtend (naam verwijderd)
      Last edited by Stefan118; 10-04-12, 23:37. Reden: naam verwijderd, geen lid meer

Comment

hoi manuela,

Ik heb even getwijfeld of ik zal reageren...

Ik vind het erg naar dat Rossie is overleden en vind het ook erg naar dat ie zo ziek was.
        Ben ook blij te zien dat je strijdvaardig bent en je je best doet om deze lijdensweg andere te besparen.
        Ik begrijp ook dat de gevoelens & emoties hoog oplopen.... maar....
        Ik snap ook de reacties van dit forum. Je kunt hier altijd terecht voor adviezen,meningen enz. en dat is waardevol.
        Maar het is ook altijd een forum waarop iedereen gehoord wordt en sprake is van hoor en wederhoor. (dat ben je volgens mij formeel ook wel verplicht)
        Iets, wat ik me kan voorstellen, voor jou niet wenselijk is, je mening over deze kweker is duidelijk. Jij hebt tenslotte ook deze nare ervaring gehad helaas.

Maar... het kan niet anders dan dat je de "tegenpartij" ook aan het woord laat; allen op deze manier krijgt een gemiddelde lezer een compleet beeld en onstaat er uiteindelijk een conclusie. En eerlijk gezegd zou je denken dat je je hierdoor niet zo aangevallen zou voelen (ik vind dat ook spijtig te vernemen) want jij weet als geen ander hoe het zit.
        Als ik jou was zou ik dan ook niet opgeven, het maakt toch niet uit dat de "tegenpartij" hierin gehoord wordt? Als blijkt dat deze meneer willens en wetens zieke vogels verkoopt komt dat juist op deze manier netjes aan het licht.
        Ik wens je tot slot heel veel sterkte,kracht & wijsheid toe.
        Last edited by Wilmaaa; 24-03-12, 01:27.
        "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

Groetjes Wilmaaa

& R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

Comment

Inderdaad we nemen het voor niemand in het bijzonder op maar horen wel graag twee partijen.
          in deze situatie zijn er sowieso twee kanten. De koper die iets koopt zonder test de verkoper die verkoopt zonder test. Dan kijkende naar de oplossing koper meld zich nadat vogel is overleden niet op het moment van ziekte. Koper maakt kosten zonder overleg met verkoper , logisch als je moet handelen maar de kosten krijg je dan nooit helemaal terug . Oplossing van de kweker een nette mail waar die het een en ander uiteenzet . Biedt ook een nieuwe papegaai aan die getest gaat of mag worden. Is dat verhaal betrouwbaar. ? Geen idee we kennen de kweker niet maar we kennen manuela ook niet. Vandaar twee verhalen.

Daarbij vragen we je netjes deze mail van de kweker ook te plaatsen. Kan het ook doen omdat we deze in ons bezit hebben. Maar ik wil wel netjes met privacy omgaan. En wie zegt dat nadat dit verhaal van de kweker geplaatst is je niet bedonderd zou zijn? Maar goed dat kan men dan zelf beoordelen . Door hier te schreeuwen wat een forum het is en dat je laatste bericht maakt niet dat je je gelijk krijgt.
          Last edited by Henk Draaijer; 24-03-12, 07:39.

Comment

Omdat ik graag de reactie van de kweker wil lezen betekent helemaal niet dat ik het voor hem opneem. Dat is gewoon om het plaatje compleet te maken, beide partijen te horen. Dat is gewoon oprechte interesse in hoe alles gegaan is, en niet partijdigheid.

Comment

Helemaal met je eens ann

Comment

Hallo Leden,

Aangezien het nu beetje uit de hand dreigt te lopen door emoties zullen we deze topic tijdelijk sluiten zodat er eerst overleg kan plaats vinden met de moderatoren.

Mochten er leden zijn die nu dan in andere topics over dit geval wensen door te gaan zullen we deze ook sluiten.

Comment

Aangezien de berichten erg eenzijdig zijn, hebben wij zelf ook contact gezocht met de kweker.

Voor de duidelijkheid, NOGMAALS, wij beschuldigen hier niemand, en wij nemen het voor niemand op.
                  Maar voor de goede kennisgeving willen wij jullie deze 2 berichten van de kweker niet onthouden.

Onderstaande email hebben wij na goedkeuring van de kweker mogen plaatsen.
                  Dit is een mail van de kweker naar Manimo naar aanleiding van de klacht / beschuldiging.
                  De namen "aan" en "van" zijn vanwege privacy neutraal gemaakt.

Aan Maniemo
                  hierbij zoals beloofd mijn reaktie op de dood van rossi

vast staat inderdaad dat de vogel aan pbfd is overleden.
                  ik heb mij de laatste dagen hierin verdiept en ook in het feit of en hoe
                  ik u moet tegemoetkomen.

vooropgesteld vind ik het jammer dat u mij niet meteen bij de eerste
                  ziekteverschijnselen heeft gebeld, ik had de vogel dan direkt terug kunnen
                  nemen en laten onderzoeken , de uitslag had binnen 4 dagen binnen kunnen
                  zijn en de kosten van een pbfd test liggen rond de 22 euro.
                  ik heb u gevraagd toen u de vogel haalde om mij te bellen zodra er iets
                  aan de hand was, maar nu hoorde ik pas van u toen de vogel dood was.
                  echter hadden we rossi dan ook niet kunnen redden.

natuurlijk vraag ik mij af waar de pbfd bij rossi vandaan komt,
                  ik begrijp dat u denkt dat de ziekte al aanwezig was op het moment van aankoop.
                  er zijn echter meer mogelijkheden waar de pfbd vandaan kan komen:
                  1 de ziekte heeft een incubatietijd van 14 dagen , u heeft de vogel 19
                  dagen gehad dus bestaat er in theorie een mogelijkheid dat de vogel na
                  aankoop besmet is geraakt, dit kan ook door een mens via kleding ed
                  2 ook uw eigen parkiet kan drager van het virus zijn geweest , vogels kunnen
                  drager van het virus zijn zonder daarvan zelf ziek te worden maar ze kunnen
                  de ziekte wel doorgeven aan een ander.
                  3 de ziekte kan inderdaad ook bij mij vandaan komen , hoewel de andere
                  vogels uit het nest geen problemen hebben gehad.

met bovenstaande wil ik absoluut geen schuldige aanwijzen maar slechts de
                  mogelijkheden laten zien die er zijn.
                  het is ook niet mogelijk om achteraf 100% zekerheid te krijgen waar het
                  vandaan is gekomen vooral niet bij de acute vorm van de ziekte.

ik weet echter dat het vreselijk is om een huisdier te verliezen waar je
                  op dat moment niets aan kan doen.

ook hier heb ik met anderen over gesproken en dit alles overwegende heb ik
                  toch besloten u een andere jonge grijze roodstaart aan te bieden, op het
                  moment dat het u uitkomt.
                  deze vogel zal ik dan laten testen op pbfd zodat u dit traject niet
                  nogmaals hoeft te doorlopen.

ik vertrouw erop u een nette, passende oplossing te hebben geboden en
                  verneem van u.
                  mvg de kweker

Gister, vrijdag 30-03-2012, was een een afspraag geplanned tussen de Maniemo en de kweker.
                  Hierop kregen wij van de kweker de volgende email:

geacht forum

ik heb u laten weten Maniemo uitgenodigd te hebben voor een gesprek op 30-03-2012
                  teneinde een oplossing te bereiken.
                  Maniemo heeft afgebeld en wilde de zaak telefonisch bespreken.
                  na wat beschuldigingen over en weer heb ik haar een andere grijze roodstaart aangeboden
                  getest op pbfd of het aankoopbedrag van 500 euro terug te betalen.
                  Maniemo zou dit overleggen met haar man en ik heb s ávonds een sms bericht gehad dat
                  ze er niet mee akkoord gaan en dat ik de grootste crimineel ben die er rondloopt.
                  ik wordt uitgemaakt voor "vuile broodvokker" en nog veel meer .
                  tevens vorderen ze nu alle kosten van kooi, speelgoed , stokken ,parkeerbonnen en voer die ze zelf hebben aangeschaft.
                  ik heb deze mensen al eerder voorgesteld dat als we er onderling niet uit kunnen komen dan maar een rechtszaak
                  aan te gaan , in goede orde maar ook hier willen ze niet op ingaan.
                  ik heb mijn best gedaan, ben steeds netjes gebleven maar ben er nu klaar mee.

ik geef u dan ook toestemming om de mail te publiceren, die Maniemo immers zelf naar u heeft toegestuurd,
                  en wil op uw verzoek ook nog wel mijn andere reakties aan uw kenbaar maken.
                  mijn late reaktie komt voort omdat ik niet aan dit sensatieverhaal heb willen meedoen en omdat naar mijn mening
                  toch wel een oplossing gevonden zou worden.
                  ik krijg nu de indruk dat deze mensen alleen op een hoop geld uit zijn, ik heb immers alleen een ziekteverklaring
                  ontvangen maar nog steeds geen bewijs dat de vogel daadwerkelijk is overleden.
                  mvg de kweker

Afgaande op deze 2 berichten, en de discussie's hier in de onderwerpen, heeft het bestuur van het forum besloten de
                  gesloten topics bij deze definitief te sluiten, en alle eventueel komende topics over dit onderwerp ook direct te sluiten/verwijderen.
                  Verder discusseren met de kweker mag, maar dan wel buiten dit forum om.
                  Eventuele andere leden die met problemen zitten kunnen per PB contact met Maniemo opnemen, zij heeft de gegevens van de kweker.
                  Last edited by Stefan118; 31-03-12, 22:58. Reden: Aanpassing van namen

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X