Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn gaai wordt gekortwikt, wil met hem wandelen - Tips?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn gaai wordt gekortwikt, wil met hem wandelen - Tips?

Morgen is het zover, heb eindelijk besloten mijn gaai te laten kortwikken. Wil zo graag, dat hij meer beleeft en ik met hem kan wandelen. Heb op youtube filmjes gezien, dat ze een wandelstok gebruiken Wat is de betekenis ervan? Is er een rede, dat hij liever niet op de schouder komt te zitten. Verder de 3 weel kinderwagenjes. Die vind ik wel heel leuk, gepimt als een speelboom. Maar dat moet nog even wachten.
    Ga het voor het eerst niet te lang maken, even laten wennen. Kunnen jullie mij verder tips geven voor mijn eerste uitstapje.

Hoi Javelin, begrijp ik nu goed dat youji gekortwiekt is inmiddels? Zoja hoe is dit bevallen? Soms na zoveel jaar kortwieken zal het even een stille vogel kunnen zijn vaak isdat maar tijdelijk. Mooiste is om te beginnen met een opstap touw of op de arm en dan even de post halen beneden, de volgende keer een stukje in de straat, dan een blokje om en zo steeds verder kijk gewoon hoe youji reageert jij weet als je beste zijn lichaamstaal of ie schik heeft of juist niet en daaruit kijk je is het genoeg voor vandaag of gaan we verder en langer weg. Neem hem in zijn mooie bench mee in de auto en zet hem lekkr bij je gallerie op een standaard of een buigtouw met schroefdoppen die je aan de bench maakt. Sommige mensen hebben buggys en opstap stokken touwen omdat de vogels bang zijn voor handen of omdat het fijner is voor jezelf. Ik neem vaak opstap touw mee daar hebben ze veel grip mee en ik geen last van de nagels geklemd in mijn arm bijvoorbeeld. Of op je jas is vaak glad.. Op schouder kan wel maar je hebt geen zicht waardoor als er wat is je niks ziet, of als ie weg glijd ie je in je gezicht kan beetpakken wat verchrikkelijk zeer doet natuurlijk. Mocht e nog vragen hebben bel je maar doe youji een dikke knuf groetjes Sharon
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

Hallo Sharen

Bedankt voor je tips, nu moet het eerst mal wat warmer worden. Ze hebben heel mooi geknipt en Jougi was gelukkig wel helemal niet verandert. Alleen de langen vierjes langs het randje van de bovensten dekvierjes. Hij had ook al een poging gemaakt om te viegen, hij gleid naar beneden, maar komt niet hoog. Dat vind ik heel geruststellend, want hier is overal de een of andere boom.
      Heb intussen een vakantie opvang, door een tip van Eline. Logeer nu bij een van de vrijwilligers van papegaaienwelzijn, gaaien therapeud met 8 gaaien, alle getest. Nu krijgt ook hij een mooie vakantie.
      Naar de laatsten vakantie bij een vriend was hij een paar weken heel apathisch.

Ga nu al een beetje in het huis oefenen en de trap naar beneden naar de briefebus.
      Heb intussen youtubes gezien, waar ze met hun daaien lopen, de kinderwagentjes facineren mij wel. Straks is koniginnedag, en wie weet, kan ik daar een finden.

Heel veel liefs en bedankt voor je stets weer lievdevollen en nuttigen tips.
      Groetjes Javelin

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X