Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervarigen gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ervarigen gevraagd

Hallo iedereen,
    Mijn grijsje is van zaterdag overleden. Nu ben ik aan het overwegen en heb met verscheidene personen contact, de volgende wordt opnieuw een grijsje, geelwang amazone of bonte boertje. Wat een grijsje betreft, hier heb ik al ervaring mee. Met de geelwangamazone en de bonte boertjes niet, dus alle ervaringen zijn welkom, ook voor een rode grijsstaart. Voeding, huisvesting en noem maar op. Ik heb hier een mooie tak van een klimop, mag ik van dit soort een klimboompje maken voor één van deze soorten bv.
    Alle inlichtingen zijn welkom, laat ze maar komen.
    beter één vogel in de hand dan geen handen

Ik zou geen klimop gebruiken.

Hier wonen twee donders van bonte boertjes dus vraag maar raak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Betty Bekijk Berichten
      Ik zou geen klimop gebruiken.

Hier wonen twee donders van bonte boertjes dus vraag maar raak
      Ze hebben vandaag hierachter enkele bomen geveld, vooral es en rode beuk. Ik heb daar mooie takken van om een klimboompje te maken. En natuurlijk een voorraadje opgeslagen

Comment

hier ook een bonte boer
        de mijne praat niet echt (is nog wel jong), maar als je een clowntje wilt zou ik voor een bonte boer gaan

qua eten is het zelfde als een grijze roodstaart geloof ik.
        qua huisvesting hebben we een niet al te grote kooi (die mocht van mij vele groter),
        maar daar zit hij enkel in als wij weg zijn,
        anders zit hij op zijn kooi die is omgetoverd tot speeltuin, heeft vanboven zo'n playtop & er hangt nog een groot speeltje aan waar hij opklimt en aan de zijkant een touw,
        dus hij kan zich wel bezig houden.
        En erg veel sloop speelgoed, dan hou je ze tevreden

De mijne is niet tam (heeft in een voiliere gezeten) maar zijn kunstjes maken dat allemaal goed.
        een gaai waar je uren naar kunt kijken
        Mijn vriend was helemaal niet voor papegaaien, maar zou nu toch niet zonder pacotje kunnen

& nog veel sterkte met het verlies van je gaaitje!
        Paco & Sjaakie

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mariekex Bekijk Berichten
          hier ook een bonte boer
          de mijne praat niet echt (is nog wel jong), maar als je een clowntje wilt zou ik voor een bonte boer gaan

qua eten is het zelfde als een grijze roodstaart geloof ik.
          qua huisvesting hebben we een niet al te grote kooi (die mocht van mij vele groter),
          maar daar zit hij enkel in als wij weg zijn,
          anders zit hij op zijn kooi die is omgetoverd tot speeltuin, heeft vanboven zo'n playtop & er hangt nog een groot speeltje aan waar hij opklimt en aan de zijkant een touw,
          dus hij kan zich wel bezig houden.
          En erg veel sloop speelgoed, dan hou je ze tevreden

De mijne is niet tam (heeft in een voiliere gezeten) maar zijn kunstjes maken dat allemaal goed.
          een gaai waar je uren naar kunt kijken
          Mijn vriend was helemaal niet voor papegaaien, maar zou nu toch niet zonder pacotje kunnen

& nog veel sterkte met het verlies van je gaaitje!
          @ Mariekex. Het is geen van de drie geworden maar een rose kaketoe . Ben bij de kweker geweest en heb hem gezien, ze waren met drie maar 2 ervan waren reeds gereserveerd. Ook is hij in orde met al zijn papieren en rond 10 augustus mag ik hem gaan halen. Hij moet eerst 2 weken zelfstandig kunnen eten. Hij had ook een koppel inca kakektoes zitten, prachtige vogels maar helaas ook zeer duur, deze zaten in dezelfde ruimte die trouwens ook zeer netjes onderhouden was. Ik heb intussen al veel gegoocheld en naar inlichtingen gezocht. Ik weet dus ook dat als hij even alleen zit zich zeker niet mag gaan vervelen want dan zou hij zichzelf kunnen gaan plukken. Nu heb ik een voorraadje takken ( zie hierboven ) aangelegd en ga ikzelf een klimboom(pje) maken. Speelgoed is er ook al. Hij zou in de kooi moeten van mijn grijsje ( die is leeg nu ) maar deze moet ik grondig ontsmetten. Dit heb ik al enkele keren gedaan, maar beter een keer teveel dan te weinig denk ik.
          Bedankt voor de reactie en laat maar komen, die ervaringen

Comment

Ik heb 4 amazones, heel erg leuk maar heel anders dan een grijsje.
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

die roze kaketoe's zijn ook heerlijk he?
              hier in het koopcentrum zitten er ook
              En volgens wat ik van mijn oma hoor,
              doet mijn nonkel een 2de poging om met ze te kweken,
              volgens mij zijn er geen andere roze papegaaien xD
              dus wie weet komt er hier ook nog eentje
              Paco & Sjaakie

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

Comment

@ menneke ik zou het gewoon op willgentakken houden, andere boomsoorten kunnen dingen bevatten die gaaien niet mogen hebben, ze moeten in het begin veel leren dus slopen zit er nog niet in dus kan die van de klimboom genieten. hier gaat de kleine door de kamer vliegen en heeft al ondervonden dat dat leuker is dan op me kooi zitten.
                Diana DJ sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mariekex Bekijk Berichten
                  die roze kaketoe's zijn ook heerlijk he?
                  hier in het koopcentrum zitten er ook
                  En volgens wat ik van mijn oma hoor,
                  doet mijn nonkel een 2de poging om met ze te kweken,
                  volgens mij zijn er geen andere roze papegaaien xD
                  dus wie weet komt er hier ook nog eentje
                  zeer leuke vogels maar wel een zeer ander karakter dan een grijsje, hopelijk lukt je oom zijn tweede poging en kan je er ook één bemachtigen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diana DJ Bekijk Berichten
                    @ menneke ik zou het gewoon op willgentakken houden, andere boomsoorten kunnen dingen bevatten die gaaien niet mogen hebben, ze moeten in het begin veel leren dus slopen zit er nog niet in dus kan die van de klimboom genieten. hier gaat de kleine door de kamer vliegen en heeft al ondervonden dat dat leuker is dan op me kooi zitten.
                    Dag Diana, ik heb even een mailtje gestuurd naar Frans van " koppiekrauw" en hij liet me weten dat het geen kwaad zou kunnen, natuurlijk eerst grondig reinigen. De eerste (standaard)stokken zullen laag bij de bodem worden geplaatst zodat hij zeker niet hard kan vallen. Kent hij één keer zijn kooi goed dan worden deze hoger gehangen en blijft de kooi open zodat hij er ook uit kan en zijn klimboom in kan. Tegen die tijd zal ik ook wel wilgentakken hebben

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X