Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dringend kent emand deze ziekte test site

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• dringend kent emand deze ziekte test site

heb deze site van een kweker gekregen i.v.m geslachtsbepaling en testen van ziektes weet iemand als deze te vertrouwen is of heeft iemand hier al ervaring mee

http://www.tauros-diagnostik.de/web/flyer_niederlande/index.html

laat me snel iets weten want heb net een ara en zou hem graag laten testen
    mvg

De door jou genoemd bedrijf staat niet bekend als onbetrouwbaar.

Wat ik me wel afvraag is jij wilt je ara laten testen dus zal je mijn inziens ook naar een VA gaan en die weten ook heel goed wie wel en wie niet betrouwbaar zijn.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

wilde eigenlijk hier pluimpjes naar opsturen
      is veel goedkoper en moet ik niet naar de VA

mvg

Comment

Tauros staat op zich goed bekend.
        MAAR, Tauros test ook op ziektes zoals PBFD en polyoma dmv vers getrokken veertjes ipv door bloed en daar is nogal wat discussie over of dat wel betrouwbaar is!
        Zelf zou ik ziektes laten testen dmv bloed.
        Voor geslachtsbepaling dmv veertjes is Tauros goed en goedkoop.

Comment

blackburd

wilde eigenlijk hier pluimpjes naar opsturen
          is veel goedkoper en moet ik niet naar de VA

Oke, ik ging na het lezen van het woord testen er eigenlijk van uit dat testen waren op ziektes omdat je de ara net hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
            Oke, ik ging na het lezen van het woord testen er eigenlijk van uit dat testen waren op ziektes omdat je de ara net hebt.
            Dat is dus ook zo.
            Zie ook mijn reactie net hiervoor.
            Tauros test ook op ziektes dmv veertjes en dat is natuurlijk een twijfelachtig iets.

Comment

PBFD kan soms ook op veren getest worden maar is dat negatief weet je nog niet of het wel of niet in het bloed zit,
              dus testen via bloed is beter. En voor PDD en Polyoma moet je toch ook bloed laten afnemen, Papegaaienziekte kan evt ook via swab.
              PDD wordt zowiezo alleen in Veldhoven onderzocht dus het beste ga je naar een vogelarts die dit alles voor je priky en opstuurt.
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

bedankt
                dus beter naar de VA

maar ik bang dat ie messchien juist daar ziektes oploopt
                aangezien daar ook zieke vogels komen.
                mvg

ps ben van belgie lommel
                en in lommel zit Dokter phil dooghe maar kan er eigenlijk niks over vinden als deze een goede VA voor papegaaien is of niet.

Comment

Er zijn hier meer mensen vanuit Belgie die een goeie vogelarts weten daar, ik ben zijn naam effe kwijt..
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hedwig van der Horst zit in reusel en veldhoven zijn het deze die jullie bedoelen met Hedwig van der Horst in eindhoven
                    mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
                      Er zijn hier meer mensen vanuit Belgie die een goeie vogelarts weten daar, ik ben zijn naam effe kwijt..
                      Hoi jij bedoelt denk ik dr. Coutteel, zie http://www.trigenio.be/
                      Ellen & her Parrots

Comment

Hedwig schijnt niet meer in Veldhoven te zitten maar weet niet waar wel.
                        De testen op PDD worden gedaan door dr Dorresteijn, die zit wel in Veldhoven (NOIVD)

Misschien kan je even een topic aanmaken met de vraag "vogelarts in Belgie"

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blackburd Bekijk Berichten
                          Hedwig van der Horst zit in reusel en veldhoven zijn het deze die jullie bedoelen met Hedwig van der Horst in eindhoven
                          mvg
                          Yep, dat is DE Hedwig.

dit is haar meest recente info

VOGELPRAKTIJK
                          'DE HORST'
                          dierenarts voor vogels en reptielen

Dierenarts Hedwig van der Horst
                          Lensheuvel 1s
                          5541 BA Reusel

Per 1 september 2012 verhuist de praktijk naar:
                          Dorpstraat 25 Riel (vlakbij Tilburg)
                          bron: http://users.telenet.be/Vogelpraktijk/index.html
                          Ellen & her Parrots

Comment

Misschien kan je even een topic aanmaken met de vraag "vogelarts in Belgie"

https://www.papegaaienforum.nl/showth...537#post296537

eeven scrollen naar beneden en daar staan veel belgische VA

Comment

ook tauros test nu op pdd dus niet alleen dorestein .

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X