Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afleren Hysterisch Stuiterend Vogeltje in Kooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Afleren Hysterisch Stuiterend Vogeltje in Kooi

Hallo,

Ik als zonparkiet-leekje vroeg mij af wat de beste oplossing is voor het gedrag van mijn zonnetje zodra ik hem in zijn kooi stop. Zodra in de kooi begint hij;

- Als een gek tegen het deurtje aan te springen en te stuiteren door zijn kooi
    - Al zijn voer uit de bakjes te gooien
    - Te krijsen (natuurlijk)

Dit echter, houd hij heel lang vol. Zodra ik de kamer uitloop en een kwartier later terug kom
    begint dit riedeltje van voor af aan.
    Als ik in the 'picture' ben is het hommeles.

Wel moet ik zeggen dat hij verschrikkelijk lief is, als ik in mijn vingers knip vliegt hij naar mn hand. Zelfs toen hij vandaag hoog op de plafond lamp zat dacht ik owhmygod die krijg ik never nooit eraf. Misschien lucky maar zodra knipte kwam hij :P Ook vind ik het zo lief dat hij zn pootje uitsteekt als hij moe is en op zn rug wilt slapen en ik hem dan moet vasthouden. Wat dat betreft is het echt een charmeur. Ik merk wel dat hij totaal gefocust is op mij, hij laat me geen seconde alleen en zit gelijk weer bij me te snavelen (knarsen) 21:00 gaat de doek eroverheen en dan is hij na 10 min wel stil.

Ik doe hem altijd in de kooi zodra ik iets ga doen waar hij niet bij kan zijn en dan zit hij meestal wel 2 uurtjes alleen.. Dit omdat we een kat hebben, en hij heel gek is op kleine diertjes..

Wat doe ik fout, wat doe ik goed? Wat zou ik moeten veranderen, of wat niet. Graag jullie advies, mening.
    Alvast bedankt!

Met negeren moet je ook niet naar hem kijken, gewoon doen wat je moet doen,
    en zodra hij echt stil is of "normale" geluidjes maakt kan je hem meteen pakken
    zodat hij de link gaat leggen.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Kamille thee

Probeer het eens met kamille thee, in de drinkbak (en niet stiekem tussendoor een beetje water geven), wij geven het sinds een paar dagen aan onze kaketoes, een is er ook een beetje gestoord, schreewt, plukt en is soms knap vervelend en geloof het of niet na twee dagen is ze al voor 75% rustiger en ik heb haar nog niet zien plukken.
      ik hoop dat het zo blijft, want ze kan het soms toch echt te bont maken.
      kost weinig en helemaal natuurlijk.
      Succes

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X