Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boom vinden voor speelboom

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Boom vinden voor speelboom

Hoi allemaal!
    Ik zie dat er verschillende mensen een eigen speelboom hebben gemaakt. Dit zou ik ook graag willen doen, maar ik heb geen flauw idee waar ik geschikte takken kan vinden.
    Ik zou qua vorm eigenlijk hetzelfde idee als een javaboom willen. Een mooie tak uit 1 stuk, schors verwijderd. Dacht dat misschien een klein boompje wel geschikt was.

Ik vroeg me af waar jullie de takken/bomen vandaan hebben gehaald? Ik probeerde het via marktplaats en google, en kwam telkens niet uit waar ik moest zijn...

Het zelf maken hoeft nog niet eens perse hoor, maar ik wil gewoon een mooie speelboom, maar ik vind de javabomen ongelofelijk duur! Dus alternatieven zijn ook welkom!

Vaak zie je oude appelbomen die daarvoor gebruikt worden, het hout daarvan is meestal erg hard.
    Ik heb zelf mijn javaboom bij de Intratuin gekocht voor volgens mij €80,- daar ben ik nog steeds erg blij mee..
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Kijk aan dan heb je zeker geluk gehad! Ik heb inderdaad gevraagd op mijn stageplaats of ze niet misschien afstand willen doen van een appelboom hehehe :P Ze hebben ook walnotenbomen, dus wie weet, en nog biologische ook!

Ben nog steeds braaf aan het googlen..

Comment

Als je geluk hebt (zoals ik en in een waterrijk gebied woon), de knotwilgen worden op kort termijn geknot en daar zit altijd wel een mooie tak of takken tussen.
        met een boor gaten maken en vast schroeven aan elkaar, gebruik wel RVS, bouten en moeren. Ietsie duurder, maar wel beter voor je vogel.

Wel wat meer werk dan een kant en klaar geschilde boom, maar het geeft daarnaast meer mogelijkheden en voldoening.

Comment

Goed nieuws, ik heb iemand die als beroep (jaja nu komt het) takken/bomen zaagt (Houthakker?) benaderd en hij heeft een aantal mooie takken in de tuin liggen. Dit weekend hoef ik er dus maar eentje uit te zoeken!
          Mijn vader heeft in de tuin een perenboom met een bepaalde bladziekte (daardoor zien de bladeren er niet mooi uit). Deze gaat hij weghalen. Hebben jullie enig idee of ik deze boom evengoed zou kunnen gebruiken? Dan maak ik er gewoon nog een, gewoon omdat het kan.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X