Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Door de bomen het bos niet meer zien, welke are, kaketoe of andere vogel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

ik wil even zeggen dat mijn 2 bbtjes echt niet stil zijn hoor..
    's morgens kunnen ze echt met 2 een oorverdovend gegil geven als ze uit hun kooi willen.
    Eens ze eruit zijn brabbelen en fluiten ze wel of als ze met 2 aan het spelen zijn willen ze ook nog wel even gillen uit enthousiasme
    voor de rest voldoen ze wel aan je beschrijving. Hier 2 die niet eenkennig zijn (behalve sjaak met vreemde mannen dan, vrouwen is geen probleem)
    Ze hebben wel duidelijk een voorkeur naar een van ons 2 maar andere kunnen ze wel verdragen.
    sjaak zou bij zijn vorig baasje wel rustiger zijn geweest, maar heeft de 'goede' manieren van paco helemaal overgenomen.

een rosetje stond ook bij ons op de lijst. ze zijn echt vertederend.
    Maar buiten de papegaaien bij mijn nonkel hebben wij nog nooit een papegaai gehad (laat staan een vogel)
    dus zijn we uiteindelijk voor bbtje gegaan. Al kriebelt het nog wel voor een rosetje.
    maar we zullen zien wat hier de toekomst brengt, want met die 2 hier heb ik mijn handen al vol

Ik denk dat je zelf ook naar de toekomst moet kijken wat er bij jou het beste past.
    Wil je nog kinderen, ga je een job opbouwen,...
    Een gaai moet echt in je leven passen en nu denken van 'oh dat past wel' en later niet is ook wel sneu voor het beestje.

Ik ben gek van een blauw gele, maar ik weet dat het echt een droom gaat blijven, want de aandacht, verzorging, ruimte,... Is er voor ons niet weggelegd.
    En tegen de tijd dat we die tijd wel hebben zijn we mogelijk al te oud en dat speelt bij ons ook wel mee. We willen niet dat een vogel ons overleeft omdat je niet weet naar waar hij dan kan gaan.

Maar veel succes met je zoektocht! en het zoeken naar het gepaste maatje waar je nog veel plezier aan zult beleven
    Paco & Sjaakie

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

Comment

hallo ik heb een rose kaketoe van bijna 12 week

ik wou ook een leuke gezins vogel
      nu heb ik lizzy vanaf 6 week ongeveer
      en heb zelf nog moeten voeden
      nu is ze zo goed als zelfstandig

tot nu toe bevalt het super
      is erg knuffelig
      vind de kids ook helemaal leuk

ze begint al wat kunstjes te doen (begint ja te knikken op comando)
      enbegint ook al met brabbelen soms lijkt het net of ze een heel gesprek wil voeren met je
      erg leuk
      de kids kunnen lizzy ook gewoon op de arm
      als er andere mensen komen laat ik lizzy ook lekker opstappen en kennis maken
      zo word ze gemakkelijk met vreemden
      ik denk wel dat ze naar mij toe gericht is
      maar niet onaardig tegen anderen
      is ok de opvoeding
      schreeuwen kunnen ze ook goed hahaah
      maar is hier ook nog omdat ze jong is en om voeding gevraagt
      nu een kleine week verder is dit ook al veeeel minder en vraagt ze ook haast niet om voeding
      als ze wel gilt/schreeuwd negeer ik haar (ook gedaan en voeding in de kooi gegeven niet meer uit de hand)
      kaketoe's kunnen goed om aandacht vragen en manupuleren

mijn vorige was een grijsje
      deze schreeuwde ook niet (wel toen ie nog papvoeding kreeg)
      ik hebdeze bijna 2 jaar gehad..

mijn keus voor de rose kaketoe was omdat deze een van de makkelijksten zijn (onder de kaketoe's)
      en ik eentje wou die in ons gezin past

veel succes met je keuze

Comment

Ara met Labrador

Beste Jeroen,

Leuk dat je jezelf aan het oriƫnteren bent.
        Zelf hebben wij sinds 2009 een Blauwgele Ara (Simba) in huis.
        Gelukkig is zij een knuffelkont

Ik las iets over een papegaai met een hond.
        Onze Labrador (Angel) kan het erg goed vinden met Simba.
        Uiteraard heb ik daar een foto van.

Groetjes, Mickey
        Www.Vogelspeelgoed.nl

Comment

mooie foto

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X