Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twijfels!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Twijfels!

We zijn op zoek naar een vogel voor in de huiskamer. Echter zijn we er nog niet volledig uit welk soort vogel het best bij ons zou passen, vandaar deze topic, hoop dat u / jullie ons daar een beetje met op weg kunnen helpen.

We zijn aan het twijfelen tussen een paar soorten;

- Valkparkiet

- Meyer

- Rosé kaketoe

- Ara (blauwgele)

Misschien even onze situatie schetsen ; ikzelf werk in een shift-systeem waar bij ik heel vaak thuis ben en dus ook vrije tijd heb. Op 10 dagen ben ik slechts 2 dagen in de dag gaan werken en 2 keer de nacht. Dus in principe ben ik 8 volle dagen van de 10 beschikbaar. Mijn vriendin werkt met een gewone dagjob, 9-5. Dit is misschien wel een belangrijk aspect om te vernoemen ivm keuze van de soort.

Ikzelf, heb bij mijn ouders altijd met een amazone papegaai samengewoond. Deze is ondertussen 23j. Vandaar misschien ook de vogelmicrobe. Echter hebben we onlangs een eigen huis gekocht en gaan we dus zelf opzoek naar een vogel. De valkparkiet lijkt ons om te beginnen ideaal, maar zijn bang dat hij wat het 'papegaaien-karakter' gaat missen, ik bedoel dan de gedragingen etc.. De bedoeling zou zijn om de uren als we thuis zijn, de kooi open te zetten zodat hij eruit kan. Van een papegaai is al duidelijk gebleken wanneer je een javaboom plaatst bv. , deze daar zichzelf in kan amuseren en op zen gemakje in blijft zitten. Is dit eventueel mogelijk met een valkparkiet? Of gaat een valkparkiet steeds achter je aan fladderen?

Hetgeen ik hiervoor schrijf ivm het dier dat vrij op de javaboom kan, is voor ons wel een belangrijk iets, maar ik veronderstel dat zowel voor een meyer-papegaai als een rosé kaketoe,ara dit geen enkel probleem vormt omdat zij misschien wat rustiger zijn? Vandaar deze mail.

Ivm de rosé kaketoe, een kaketoe lijkt helemaal geweldig, maar als je alle verhalen ivm hun soort leest, schrikt dit toch best wel wat af. Jij hier een andere visie over?

Kortom, redelijk wat vragen, maar we gaan liever doordacht te werk dan onbezonnen en een ongelukkige vogel hebben.

Dank bij voorbaat,

Iemand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
      Iemand?
      Hallo

Jouw twijfel is zo divers in soort en grote van de gewenste papegaai dat ik je een goed advies kan geven, lees van elke genoemde soort de topics door, zo kun je al een aardige beeldvorming vormen, zoek uit of er iemand in je omgeving een papegaai heeft en maak kennis. Nadien kun je, je vragen wat concreter neer zetten en wellicht zelfs een keuze hebben gemaakt.

Veel succes met je zoektocht.

Mvg. Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X