Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP... met een keuze te maken!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • HELP... met een keuze te maken!

    Hoi leuke mensen.

    Sinds mijn broer op vakantie is geweest voor een lange tijd (3 maanden) pas ik al een tijdje op zijn bont boertje (Billy). Ik ken Billy als sinds hij klein is (ik weet nu even de exacte leeftijd niet maar dat is zo rond de 5 jaar oud) maar sinds hij wat ouder is en mijn broer uit huis is had ik em allang niet meer los gehad en gezien. Totdat mijn broer op vakantie (reis eerder) ging. Ik pas nu al een maandje of 3 op Billy en het gaat super. Hij gedraagt zich goed, ik kan alles met hem doen, van aaien tot aan oppakken. Ook al probeerd hij mij soms uit, lijkt het toch net alsof hij geen verschil ziet tussen mijn broer en ik. Alhoewel hij waarschijnlijk iets meer genijgd is om naar mijn broer te gaan uiteraard.

    Nu komt mijn broer terug en het leek mij eigenlijk wel leuk om ook een vogel te nemen. Ik heb al mijn hele leven lang dieren om mij heen gehad, van honden, katten tot aan konijnen en hagedissen. Aangezien het zo goed gaat met Billy en ik veel op mijn kamer bezig ben leek het mij leuk om ook een vriendje er bij te nemen.

    Ik ben zelf nu 18 jaar oud en weet heel goed dat een papegaai veel liefde en aandacht nodig heeft. Ook is verzorging belangrijk. Een opvoeding is ook erg belangrijk als hij klein is. Dit soort dingen zijn bekend, aangezien ik veel mensen ken die vogels hebben en mijn oom ze verzorgt heeft. Ik vroeg mij alleen af wat een goede keuze zou zijn.

    Het leukste lijkt mij uiteraard de wel befaamde grijze-roodstaart. Goede praaters, niet te klein en alhoewel dit ook een nadeel kan zijn, maar in mijn geval zie ik dat niet zo. Een levenslange vriend(in). Maar kan dit uberhaupt wel? Ik vroeg mij gewoon af wat nou ''not done'' is en wat gewoon mogelijk is. Eerlijk gezegt hoef ik geen parkietje(s). Ik vind het leuke diertjes maar ik heb er weinig mee. Ik heb liever een huisdier die aangetrokken is tot mij en waar je wel iets mee kan doen (aaien, spelen, trucjes) en die ook wat liefde terug geeft. Ik merk dit bij Billy erg veel. Zodra ik de kamer verlaat om naar de WC te gaan of iets dergelijks probeerd hij er alles aan te doen om bij mij te blijven of om mij hier te houden. Dit soort dingen trekken mij dan toch wel aan.

    Sorry voor de hele roman! Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven en evt. tips hoe zo een papegaai nou in mekaar zit (per soort bijv. in hoe ze zijn met vreemden (ik weet dat de meeste eenkennig zijn!), of het goede praaters zijn, veel / gemiddeld aandacht. Wat ik wel leuk zou vinden is een vogel die kan praten, ik vind het fluiten wel leuk - maar het combineren hier van vind ik net wat leuker. Dit is natuurlijk geen must, maar wel een preferentie.

    BEDANKT!
    Groetjes!

  • #2
    verdiep je eens in een dwerg ara
    zijn niet zo groot,kan je veel leren en kunnen goed praten
    denk dat dat hele leuke vogels voor je zijn als je wat meer wilt dan een bb kwa verbale communicatie.
    en dat praten moet je toch ook wel afwachten want ook niet elke roodstaart praat bijvoorbeeld.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Willempie Bekijk Berichten
      Ik vroeg mij alleen af wat een goede keuze zou zijn.

      Het leukste lijkt mij uiteraard de wel befaamde grijze-roodstaart. Goede praaters, niet te klein en alhoewel dit ook een nadeel kan zijn, maar in mijn geval zie ik dat niet zo. Een levenslange vriend(in). !

      Door het woord uiteraard fronste ik even mijn wenkbrauwen. Natuurlijk mag jij grijsjes leuk vinden, maar het woord uiteraard vond ik niet zo op zijn plaats. Er zijn veel meer goede praters en veel meer gaaien die je kunstjes ed kunt leren en die levenslang een vriend kunnen zijn dan alleen een grijsje.
      Ik denk dat het daarom erg goed is dat jij je meer verdiept in de gaaien in het algemeen.
      Ik vind het heel goed dat jij je afvraagt wat een goede keuze zou zijn voor je. En ik vind het heel goed dat jij je daarin gaat verdiepen!

      Zoek maar rustig tussen allerlei soorten en kijk dan wat je het meest aanspreekt.
      Grijsjes, ara's, edelpapegaaien, amazones, rosekaketoes, er zijn zoveel leuke papegaaien die aan je wensenlijstje kunnen voldoen.
      En dan heb je ook nog caiques, meijertjes, dwergara's, pyrrhura's (hoewel die laatste een parkietachtige is maar wel aan je wensen voldoet) en nog veel meer.
      Succes!

      Comment


      • #4
        Neem eens een kijkje in de pape-pedia op dit forum. Hier vind je veel info waar je wellicht wat aan hebt bij het maken van je keuze!
        Groetjes,
        Suus

        Cobus & Daisy

        Comment


        • #5
          Bedankt!

          Hey mensen, bedankt voor de tips! Ja het woordje uiteraard oogt inderdaad een beetje out of context. Komt eigenlijk omdat als ik het over papegaaien heb met mensen (die vaak zelf geen papegaai hebben en er ook niet zoveel kennen zoals ik) dat dit de eerste is die in mij op komt. Ik al eens rond koekeloeren en met de tips gaat dit een stuk makkelijker.

          ps; ik wist dat niet alle grijze roodstaart (om maar te noemen) dat het dan vanzelf sprekend is dat ze praten.

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X