Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu nog testen op de bekende 4 ziektes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nu nog testen op de bekende 4 ziektes?

Ik heb nu een volwassen papegaai die er goed uit ziet, en een gezond gewicht heeft; eet en drinkt goed.

Vraag: Heeft het enige zin om deze vogel nu nog te laten testen op de bekende ziektes, of heeft dit geen enkele zin.
    Het lijkt mij dat het testen met name belangrijk is als je een vogel van een kweker (of handelaar) koopt, om er zeker van te zijn dat hij geen gevaarlijke ziektes heeft.

Overigens, ik wilde hem evengoed laten testen op geslacht, niet omdat het nodig is, maar omdat ik dat gewoon leuk vind te weten.
    Cor

Ook een volwassen vogel en goed ogende vogel kan een ziekte meedragen. Ooit is deze ook van een handelaar/kweker grkomen, maar kan ook elders waar een vogel aanwezig was iets hebben opgelopen.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Dus als ik je goed begrijp Antonia, is het mogelijk dat de vogel wèl de ziektedrager bij zich heeft , maar niet ziek is?

En als je dat dan weet, zijn die ziektes dan te genezen, zo ja, weet je welke?

Bedankt
      Cor

Comment

Chlamydia (papegaaienziekte) is goed te genezen, deze ziekte is tevens ook besmettelijk voor mensen.

De andere drie ziektes is een ander verhaal, meestal weinig tot niks aan te doen, maar voor de mens niet besmettelijk.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X