Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor iedereen die denkt dat pellets goed zijn voor je vogel.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voor iedereen die denkt dat pellets goed zijn voor je vogel.

https://naturalnewsblogs.com/toxins-...ttingers-cats/

vertaling graag? niet iedereen is goed in Engels lezen.

Lijkt me super interessant.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ik zie 'm ook in het nederlands hoor, je kan kiezen als je de site opent.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik houd niet zo van verwijzingen, maar vanwege de retorische vraag, reageer ik.
        Het lijkt me logisch dat het uitsluitend eten van pallets niet goed is voor een vogel. In de eerste plaats is het veel saaier dan afwisselend voer. Zou jij graag je leven lang hetzelfde willen eten? Bovendien, is het net als met fabrieksvoer voor mensen; het belangrijkste doel is zo veel mogelijk winst maken op dat voer i.p.v. kwaliteit willen leveren. Kijk maar naar al die vetzakken overal ;-) Maar ... ik wil niet het kind met het badwater weggooien, dus als onderdeel van een uitgebreider keuzepakket lijkt het mij geen kwaad te kunnen.

Comment

Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van pellets voor gaaien, evenmin als mijn honden brokken krijgen. Ik vergelijk het.
          Ik ben het eens met wat Gerard schreef : ik zou ook niet graag alle dagen hetzelfde eten.
          Nu probeer ik wel om een zo gevarieerd mogelijk dieet voor te schotelen aan mijn vogels en honden. Dat betekend voor de honden KVV met groenten en fruit, en voor de vogels een mengeling van zaad, noten en heel veel groenten en fruit.
          En voor wie beweerd dat de vogels niet alles eten? Dan moeten ze hier maar komen kijken, de zaadbakjes zijn helemaal leeg enkel met groenten en fruit durven ze wel eens iets laten liggen. Ook de noten worden steeds opgegeten.
          Ik heb gezonde vogels op alle vlakken en ze blijven perfect op gewicht. Het is natuurlijk even een zoektocht geweest naar het juiste evenwicht voor elke vogel apart. Want een kakariki, een amazone en een ara hebben toch andere behoeften.
          En ja, het geeft ons elke dag een pak werk om dit te doen, maar daar maken we natuurlijk niks uit. Je doet het gewoon uit liefde voor je huisdieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mus Bekijk Berichten
            Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van pellets voor gaaien, evenmin als mijn honden brokken krijgen. Ik vergelijk het.
            Ik ben het eens met wat Gerard schreef : ik zou ook niet graag alle dagen hetzelfde eten.
            Nu probeer ik wel om een zo gevarieerd mogelijk dieet voor te schotelen aan mijn vogels
            Ook dat letterlijke "voorschotelen" zou zelfs beter achterwege gelaten kunnen worden, heb ik inmiddels begrepen. Ik heb gelezen, dat uit onderzoek is gebleken, dat het de mentale gezondheid van kromsnavels ten goede komt, wanneer ze hun voedsel moeten zoeken en er moeite voor moeten doen. Dus geen gepelde zaden en noten maar ongepelde en voer dat verstopt is of moeilijk te pakken te krijgen. Ook een mentale uitdaging voor de eigenaar, toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Bekijk Berichten
              Ook dat letterlijke "voorschotelen" zou zelfs beter achterwege gelaten kunnen worden, heb ik inmiddels begrepen. Ik heb gelezen, dat uit onderzoek is gebleken, dat het de mentale gezondheid van kromsnavels ten goede komt, wanneer ze hun voedsel moeten zoeken en er moeite voor moeten doen. Dus geen gepelde zaden en noten maar ongepelde en voer dat verstopt is of moeilijk te pakken te krijgen. Ook een mentale uitdaging voor de eigenaar, toch?

Voor Tijl, de kakariki, worden de noten wel gekraakt, de anderen mogen het zelf doen. Enkel pecanoten bvb. krijgt Gizmo niet gekraakt, dus worden die licht gekraakt zodat ze toch met haar bek moet werken. En nee, ze krijgen hier niet alles zo maar in een potje, een deel wel. Maar er zijn genoeg dingen in de handel te krijgen (of zelf te maken) om eten in te verstoppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mus Bekijk Berichten
                er zijn genoeg dingen in de handel te krijgen (of zelf te maken) om eten in te verstoppen.
                Wat dat betreft, denken we er kennelijk wel hetzelfde over.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X