Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pelpinda's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pelpinda's

even een vraagje mag mijn groenwangparkiet pelpinda's hoor van verschillende kanten dat dit niet goed is voor ze maar hij eet een speelt er graag mee

In doppinda's zit een stof (even de naam kwijt) dat schimmel kan veroorzaken, wat de vogel dus ook kan krijgen.
    Als je een pinda wil geven, koop je het best een zakje gebrande ongezouten pinda's voor eigen consuptie, en geef er af en toe eentje. Je kan ook een halve walnoit in dop geven, kan hij ook mee spelen. Verder alle noten kan je met mate geven.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

ok dank je voor je berichtje stop ik er meteen mee wil niet dat hij die schimmel krijgt walnoten zijn een goed idee zal ze met mate geven

Comment

Doppindas kunnen dus sporen bevatten van schimmel, deze komen in de luchtwegen en kunnen daar ontwikkelen tot schimmel. Eer dat je Vogel ziekte verschijnselen krijgt zoals piepende ademhaling/benauwd ben je vaak al te laat omdat de schimmel te ver gevorderd is en zal veelal de Vogel komen te overlijden. Dat is wat ik erover weet.

Comment

Je kan rustig pinda's geven maar dan wel zoals dat heet Human grade. Dus gebrande pelpinda's bij de AH of ergens anders vandaan is niets mis mee. Afla toxine de schimmel waar het omgaat is in meer of mindere mate overal in aanwezig dus ook in zaad maar ook in pellets (https://nl.wikipedia.org/wiki/Aflatoxine) Je kan je vogel dus rustig een pinda geven.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X