Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere bouw.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voliere bouw.

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een Voliere te bouwen voor mijn 2 bonte boeren Chica (7jaar) en Kenny (0.5 jaar). Kenny is mijn nieuwe aanwinst na het overlijden van Denzo.
    Na een aantal weken was Chica aan het doordraaien in haar eentje in de buitenvoliere. De afgelopen winter heb ik haar naar binnen gehaald en een nieuwe maatje voor haar erbij gehaald.
    Het was even wennen in het begin, maar doen het nu supergoed samen. Kenny laat zich goed van zich af bijten. Dat was in het begin voor hem heel erg wennen natuurlijk. Ze hebben beiden hun eigen kooi, dus ging het niet goed? dan gingen ze apart in hun eigen kooitje dat naast elkaar staat.
    Maargoed... weer even terug naar het bouwen van hun nieuwe voliere. Het gaat eindelijk gebeuren.

Ik wil het graag delen met jullie alleen weet ik niet waar ik dat het beste kan doen op het forum.
    En ik heb nog een vraag over het hout.
    Kenny is een knager... ik weet dat onbewerkt douglas hout kan, Maar hoe doe ik dat met de afwerking? zoals de deur van de schuur naar de voliere toe word van hout, kan dat? of gaat dat stuk geknaagd worden?

Het binnenhok word 1x1x1m en het buitenhok word 2x4x2m (LxBxH) ruimte om te vliegen, dus ik hoop ook weinig behoefte om te knagen? Als ik genoeg zitstokken heb en ander materiaal om aan te peuzelen.
    De voliere word volledig overdekt (kapschuur in L vorm).
    2 doorvlieg gaten naar het binnenhok om aan elkaar te kunnen ontsnappen.
    automatisch een sluis vanuit de schuur de voliere in.

mochten er tips zijn vooral voor het afwerken/afdekken van hout of ander materiaal te gebruiken, dan lees ik dat graag.
    voor zover deel ik alles in deze topic.

Gr. Marcel

Denzo Chica

Hallo Marcel,

Ik zou het binnen hok maken van trespa in aluminium profielen. Makkelijk te reinigen en redelijk knaag bestendig.
    de buiten vlucht zou ik ook aluminiumkokers gebruiken en het gaas aan de binnenkant doen. Makkelijk te reinigen.onderhoudsarm en knaag bestendig.

Om de vogels te laten knagen kun je natuurstokken plaatsen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      Hallo Marcel,

Ik zou het binnen hok maken van trespa in aluminium profielen. Makkelijk te reinigen en redelijk knaag bestendig.
      de buiten vlucht zou ik ook aluminiumkokers gebruiken en het gaas aan de binnenkant doen. Makkelijk te reinigen.onderhoudsarm en knaag bestendig.

Om de vogels te laten knagen kun je natuurstokken plaatsen.
      Ah fijne tips
      Denzo Chica

Comment

Update:

Wij hebben betonpoeren gegoten in de grond met een schroefdraad op waterpas hoogte, zodat wij de constructie palen op een ijzeren plaat op goede hoogte van elkaar kunnen stellen.
        De betonpoeren zijn bedoeld om de palen van de grond te houden, er geen water in het hout kan trekken en niet kan gaan rotten.
        op de foto's zijn te zien hoe dat met de vloer komt. De vloer hebben wij gelegd met grindtegels van 60x40 omgekeerd, zodat je een vlakke en gladde ondergrond heb, wat gunstig is voor het schoonhouden van je volière. Al deze tegels hadden wij over, dus dat is lekker goedkoop. De betonnen randen hadden wij ook over, hierop komen de planken tussen de palen in.
        Morgen komt al het hout binnen en kunnen wij beginnen met het stellen van de palen op deze ijzeren pennen. Het plan is zodra wij alle palen op hoogte hebben gesteld. Deze vast te gieten met betonmortel op dezelfde hoogte als de betonnen rand.

You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        Last edited by Xcodd; 23-04-20, 19:39.
        Denzo Chica

Comment

392D2CE9-5CC6-47A2-AFD0-7AB9AD8DA2A6.jpeg 592C0150-959C-450B-AC5D-A1CD201A898C.jpeg 66311527-8013-463D-9179-EDCB2D4622B2.jpeg 8CD0EF49-A4E9-40A4-AC36-7D0DB78722C7.jpeg 8CD0EF49-A4E9-40A4-AC36-7D0DB78722C7.jpeg De Ik post even in meerdere posts.
          door de corona en drukte thuis ben ik even afgeleid geweest met het posten van de voliere.

maargoed in zoverre hebben we het skelet opgebouwd met de palen op de beton poeren. (De poeren hebben we zelf gegoten na de palen geplaatst waren)
          Denzo Chica

Comment

ziet er voorlopig al goed uit. en het is geen kleintje.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X