Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra papegaai in huis.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Extra papegaai in huis.

We hebben al bijna 25 jaar een man/geelnekamazone. Door het overlijden van mijn vrouw is onze Rocky nu meer alleen. Omdat ik alleen het beste voor onze Rocky wil keek ik uit naar een 2e gezelschapspapegaai. Nu moet het lukken dat in mijn omgeving een andere man/geelnekamazone een nieuwe woonst zoekt omdat de eigenaar er niet meer kan voor zorgen. Hij is ongeveer even oud. Bij mij zit de papegaai vrij/getrimd in de woonkamer in een klimboom. Mijn plan is de klimboom vergroten en ze daar geleidelijk samen te plaatsen. Ik lees wel is dat 2 poppen herrie geeft. 2 mannen zou beter gaan. Wie heeft hier ervaring mee. Zachtjesaan aan elkaar wennen, dan moet dit toch lukken dacht ik...

Gaaf, een geelnek

De meeste amazones maken op hun tijd herrie, dus met twee gaan ze meestal samen tekeer. Dat hoeft niet persé vaker te zijn, ligt eraan hoe ze op elkaar reageren.

Ik heb zelf een koppel dubbele geelkop amazones. Valt qua herrie wel mee. Maar had er ook een Muller amazone bij. Toen kwam ik erachter dat meer dan twee amazones in huis geen goed plan is.
    Ik heb wel nog andere vogels erbij, zoals 4 ara's 2 goudparkieten 2 caiques en een aratinga, dat gaat wel.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Af en toe eens roepen mag waarom toch niet...... Ik bedoel eigenlijk dat ze niet met elkaar gaan vechten. Ik wil dit doen zodat ze elkaars gezelschap hebben. De klimboom word vergroot, zodat ze ieder hun privacy hebben. Vandaag heb ik nog ergens van kenners gelezen dat 2 pops bijna altijd conflict geeft. Lats hope...

Comment

Ik zou zeggen.....probeer het, spreek een proefperiode af.
        Het zijn nogal temperamentvolle vogels, maar evengoed vinden ze het wel leuk.
        Alhoewel ik me ook kan voorstellen dat jouw eigen vogel bezitterig is en een vreemde vogel in huis niet dult.

Als je ze samen op de boom wil zetten doe het dan zo, dat het voor jouw vogel ook nieuw is. Verander 'm dus zodanig dat ook jouw vogel moet wennen en niet meteen de boom toeiegent.
        Vliegen ze elkaar echt aan is de kans klein dat het gaat klikken. Houd een baddoek en stok oid in de buurt, zodat je meteen kunt ingrijpen, mocht het nodig zijn.

Mijn geelkop mannetje valt gewoon mijn geelvleugel of blauwgele ara aan wanneer zijn hormonen opkomen. Als ik niet heel snel ben heeft dat minder fijne gevolgen.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

We gaan het proberen. Ik was inderdaad van plan om onze Rocky van zijne klimboom te halen op een andere plaats in de woonkamer. De klimboom helemaal veranderen en vergroten,terwijl zijne hopelijk kameraad er ook aanwezig is op afstand. En zachtjes aan dichter naar elkaar.....

Comment

Heel veel succes, zou leuk zijn als het klikt

Ken je papegaai

sigpic

Comment

De kans dat het klikt is net zo groot als de kans dat het niet klikt maar laat ze op neutraal terrein kennis maken. Een kamer waar ze nog nooit geweest zijn bijvoorbeeld. Zorg voor voldoende afleiding zodat ze drukker met knagen zijn dan met elkaar.

Maar zelfs als het niet klikt kunnen ze toch gezelschap ervaren aan elkaar. Je zou eigenlijk alleen een 2e papegaai moeten nemen als je er zelf aan toe bent. Als het niet klikt zul je er namelijk zelf drukker mee zijn dan Rocky.

Comment

Hahaha, dat is ook zo.
                Het is altijd goed, een maatje, al is het op wat afstand.
                Het zou erg leuk zijn als het goed genoeg gaat om ze samen te houden.
                Al mijn vogels (11) zitten per twee, op eentje na, maar die wil niet graag iemand in de kooi.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X