Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Positielijst vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Positielijst vogels

    Met toestemming van Loes van der Linden plaats ik haar bericht hier, ook als discussiepunt:
    Verder staat onder dit bericht de link van de petitie tegen de positielijst - die kan je tekenen!!!
    [h=5]postitielijst

    De overheid (Dijksma) heeftde opdracht verstrekt om de lijst zo kort mogelijk te houden. Dithoudt in dat exoten, zoals onze vogels niet op de lijst gaan komen.En dus niet meer gehouden mogen worden.

    Voor de vogels die nogin huis zijn geldt een uitsterfbeleid. Er mag niet meerver-/gehandeld worden en niet meer gekweekt.

    Vermoedelijk zaldit vanaf 2015 gaan gelden.

    Persoonlijk ben ik van mening datde goede hiermee weer onder de kwaden moeten lijden. Het doel wat erwordt nagestreefd is om dierenleed te voorkomen. Dieren wordenvreselijk mishandeld dus hoe minder dieren hoe minder mishandeling.Ik vind dit te kort door de bocht. Wat mij betreft zouden ze meermoeten handhaven met flink hogere straffen bijdierenmishandeling/verwaarlozing. Maar helaas de controle die we doorde dierenpolitie zouden krijgen is inmiddels weer wegbezuinigd. Nukunnen ze niet meer handhaven; dus alles maar verbieden.

    Naasthet feit dat we onze hobby dus langzamerhand kunnen gaan opdoekenbetekent dit ook consequenties voor het houden van deze dierentijdens de uitsterfperiode. Winkeliers zullen zich op anderedieren/dingen gaan richten. Ik voor zie op termijn dan ook problemenmet aanschaf voer, diversen waaronder speelgoed. (ook in hetbuitenland zijn ze bezig met dergelijke wetgeving dus uit hetbuitenland halen zal ook steeds moeilijker worden). De kennis die wijen dierenartsen hebben omtrent het houden van deze dieren zalverloren gaan. Artsen zullen zich gaan richten op andere dieren.Kennis zal niet meer op peil worden gehouden. In onderzoek zal nietmeer geinvesteerd worden.

    Veel houders van verboden dierenzullen ondergronds gaan, de illegaliteit in. Dit is in strijd met deopenheid en controle die juist gezien zou moeten worden.

    Iedermoet het voor zich weten en zijn eigen standpunt hierin nemen maariedereen die er tegen, kan de petitie op de site van PVH (platformverantwoord huisdierbezit) tekenen.


    http://www.huisdieren.nu/over-pvh/tegen-positieflijst/[/h]
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

    Miriam & Nico sigpic

  • #2
    Reeds getekend

    Comment


    • #3
      IDEM Getekend
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

      Comment


      • #4
        Ook ik heb hem getekend, dit is wat mij betreft niet de oplossing, helemaal verbieden heeft geen zin.
        wel zou ik graag zien dat er voor exotische dieren ( lees o.a. Papagaai achtigen) een speciale regeling komt die erin voorziet dat deze beestjes goed terecht komen.
        misschien een speciaal soort vergunning ?
        lijkt mij in ieder geval zinvol als het per direct verboden wordt om dit soort dieren op MP te verhandelen.
        hopelijk pakt dit goed uit voor zowel de ECHTE liefhebbers als de papagaaien.

        Comment


        • #5
          Ook ik had hem al getekend.

          Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4 Beta

          Comment


          • #6
            Ik dacht, ik zal de Nederlanders ook maar eens steunen.

            Dus ook ik heb getekend, nu maar hopen dat ze dit in België ook niet gaan proberen.

            Waar halen ze het eigenlijk om ineens alle exoten te verbieden????
            Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
            -Je suis Charlie-

            Comment


            • #7
              Ik heb getekend.
              Ik beleef iedere dag meer plezier aan mijn vogels, moet er niet aandenken dat het een keer ophoud.
              Minni Micky Kimo

              Comment


              • #8
                Getekend.

                Comment


                • #9
                  Getekend

                  Comment


                  • #10
                    Zowel getekend als gedeeld op Facebook!
                    Volgens mij zijn ze een beetje aan het doordraaien daar, ze moeten een keertje verder gaan denken..
                    Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

                    R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt allemaal voor het lezen, tekenen én delen - we hebben heel veel leden hier, ga vooral door hiermee!
                      Hoe meer vogelliefhebbers zich hiervan bewust zijn/worden, hoe beter!
                      Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

                      Miriam & Nico sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Getekend!

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb ook getekend!
                          Kiwi & Pip Nappie & Loki
                          ~ Rip Pluk ~

                          Comment


                          • #14
                            Getekend en gedeeld op fb

                            Comment


                            • #15
                              Getekend & gedeeld op facebook

                              Echt belachelijk!

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X