Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eten papegaaien minder in de zomer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eten papegaaien minder in de zomer?

Nou de titel zegt het al. Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes Zoe

Net als wij hebben ook de papegaaien soms minder trek als het erg warm is ;-)
    Zolang het gewicht niet afneemt is er niks aan de hand..
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik had deze week een bak met iets voorgekookte groenten (aardappel, bloemkool, snijbonen) aangevuld met klein zaad, paar pellets en flink wat gekookte rijst. Flinke lepel sambal en ze zijn er gek op! Het lijkt wel of ze nu meer naar de voerplek gaan dan alleen stukje fruit of pellets en zaden....
      Groet Sam,

Comment

Beetje een late reactie maar bedankt voor jullie reacties! Groetjes Zoe

Comment

Samball?? Vinden vogels dat echt lekker? is dat niet te pittig voor ze? en kan je dat ook aan aga's geven?
          x Désirée,
          Pip, Puk,
          Pico, Polo,
          Dico,
          Perry,
          Bob &
          Henkie.

Comment

Volgensmij kunnen papegaaien pepers zonder problemen eten omdat ze niet de pijnreceptoren hebben waar de stof die pepers heet maakt aan hecht. Wij mensen hebben die receptoren wel en hebben daarom zon heet branderig gevoel.

(Verbeter me als ik het fout heb)

Comment

Bailey vond die gedroogde pepers heerlijk! Ze had nergens last van.. Ik kreeg daarna kusjes van der & mijn lippen stonden toen wel aardig in de fik haha!

Maar sambal.. Wat voorn sambal gebruik je dan? Zit daar niet veel zout in?

Comment

Hier eten de papegaaien niet minder. Eigenlijk merk ik geen verschil. Maar ik kan me indenken dat er gaaien zijn die met echte hele erge warmte minder gaan eten net als wij. Maar dan is een appeltje uit de koelkast wat lekker fris is misschien wel fijn voor ze.

Sent from my LT26i using Tapatalk 4 Beta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter90 Bekijk Berichten
                  Volgensmij kunnen papegaaien pepers zonder problemen eten omdat ze niet de pijnreceptoren hebben waar de stof die pepers heet maakt aan hecht. Wij mensen hebben die receptoren wel en hebben daarom zon heet branderig gevoel.

(Verbeter me als ik het fout heb)
                  dat is correct
                  Denzo Chica

Comment

[h=1]Pepers bron: "de vrolijke papegaai "
                    [/h]Veel papegaaien vinden verse pepers lekker, ook de hete zaden en zaadlijsten. Dat komt omdat zij geen smaakpapillen hebben die gevoelig zijn voor capsaïcine, de stof die het brandende gevoel veroorzaakt. Pepers hebben natuurlijk een smaak, die wij mensen nauwelijks proeven, omdat bij ons het branderige, hete gevoel overheerst. Capsaïcine, de stof die pepers heet maakt, past precies op de pijn (of noci-)receptoren van de meeste zoogdieren. Pijnreceptoren zitten overal, ook op je tong. Bij papegaaien ontbreken de pijnreceptoren die gevoelig voor capsaïcine zijn en dus kunnen ze met smaak pepers eten. Je doet je papegaai dus een plezier door hem af en toe een vers pepertje te geven.

Mvg. Julia
                    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Nee in sambal zit niet heel veel zout....

Leuk dat mijn berichtje dit allemaal teweeg heeft gebracht. Sommige zaad mengsels hebben gedroogde pepers. Het is echt heel gezond...
                      Groet Sam,

Comment

mijn grijze moest er niets van hebben.
                        Zo zie je maar smaken verschillen

groetjes bulliemam

Comment

Wat een leuk weetje van die pepers!
                          Groetjes,
                          Suus

Cobus & Daisy

Comment

Ads onder in topics