Nou de titel zegt het al. Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes Zoe
X
-
Ik had deze week een bak met iets voorgekookte groenten (aardappel, bloemkool, snijbonen) aangevuld met klein zaad, paar pellets en flink wat gekookte rijst. Flinke lepel sambal en ze zijn er gek op! Het lijkt wel of ze nu meer naar de voerplek gaan dan alleen stukje fruit of pellets en zaden....Groet Sam,
Comment
-
Volgensmij kunnen papegaaien pepers zonder problemen eten omdat ze niet de pijnreceptoren hebben waar de stof die pepers heet maakt aan hecht. Wij mensen hebben die receptoren wel en hebben daarom zon heet branderig gevoel.
(Verbeter me als ik het fout heb)
Comment
-
Bailey vond die gedroogde pepers heerlijk! Ze had nergens last van.. Ik kreeg daarna kusjes van der & mijn lippen stonden toen wel aardig in de fik haha!
Maar sambal.. Wat voorn sambal gebruik je dan? Zit daar niet veel zout in?
Comment
-
Hier eten de papegaaien niet minder. Eigenlijk merk ik geen verschil. Maar ik kan me indenken dat er gaaien zijn die met echte hele erge warmte minder gaan eten net als wij. Maar dan is een appeltje uit de koelkast wat lekker fris is misschien wel fijn voor ze.
Sent from my LT26i using Tapatalk 4 Beta
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter90 Bekijk BerichtenVolgensmij kunnen papegaaien pepers zonder problemen eten omdat ze niet de pijnreceptoren hebben waar de stof die pepers heet maakt aan hecht. Wij mensen hebben die receptoren wel en hebben daarom zon heet branderig gevoel.
(Verbeter me als ik het fout heb)Denzo Chica
Comment
-
[h=1]Pepers bron: "de vrolijke papegaai "
[/h]Veel papegaaien vinden verse pepers lekker, ook de hete zaden en zaadlijsten. Dat komt omdat zij geen smaakpapillen hebben die gevoelig zijn voor capsaïcine, de stof die het brandende gevoel veroorzaakt. Pepers hebben natuurlijk een smaak, die wij mensen nauwelijks proeven, omdat bij ons het branderige, hete gevoel overheerst. Capsaïcine, de stof die pepers heet maakt, past precies op de pijn (of noci-)receptoren van de meeste zoogdieren. Pijnreceptoren zitten overal, ook op je tong. Bij papegaaien ontbreken de pijnreceptoren die gevoelig voor capsaïcine zijn en dus kunnen ze met smaak pepers eten. Je doet je papegaai dus een plezier door hem af en toe een vers pepertje te geven.
Mvg. JuliaBrave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>
Comment
Comment