Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Design" Javaboom

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• "Design" Javaboom

Dit weekend heb ik, met hulp van mijn familie, mijn Javaboom van Trendhopper omgebouwd naar een luxe papegaaienstandaard voor in de huiskamer:

Afzagen, gat boren in de onderkant van de stam.

Schroefdraad lassen op het midden van een stalen plaat.

Stalen plaat in het dienblad gezet. Boom erop.

Stenen erin.

Ik ben erg tevreden over het resultaat: veel mooier én goedkoper dan die kant-en-klare papegaaienbomen van driehonderd euro en ik heb van de overgebleven "wortels" en stam ook nog vier natuurlijke stokken en een treat-silo kunnen maken voor in de kooi.

Er komt uiteraard ook nog speelgoed, touw en een voederbakje in de boom. En nu maar afwachten of Darwin en Huxley het straks ook een prettige plaats vinden om te zitten.

prachtig, wat een mooie boom. Even wat werk maar dan heb je ook wel iets wat zeer zeker plezier gaat opleveren voor je gaaitjes.

Ik zou alleen wel een transparante folie over het grint leggen, is wat makkelijker schoon maken. Want reken maar dat ze poepen op de boom zittend.

Comment

het ziet er echt schitterend uit (dat meen ik echt), maar ik vraag me wel af hoe je denkt die stenen schoon te houden? na gebruik weggooien en een nieuwe zak er in?
      ook in de tuin dumpen en de hogedruk er op zetten zal je niet gaan lukken tenzij je ieder steentje individueel vast houdt?
      ik zou voor beukensnippertjes gaan hoor, met regelmaat het grootste vuil er uit halen en na gelang hoe vuil het is geweest alle snippers er uit, bak schoonmaken met bijv. dettol en nieuwe snippers erin, 10 minuten werk

ik heb nog niet zo lang geleden zelf een nieuwe bak gemaakt van meubelpaneel, het geheel staat op 6 wieltjes ivm het gewicht en de afmeting 130cm x 80cm de boom zelf staat in de bak op een schijf van een javaboom van 45cm doorsnede waarop hij heel stabiel staat. ik ben ernom blij met de hoog opstaande randen nu, het scheelt een hele berg zaad/pellets/veertjes op de grond.

ps, inmiddels is de boom volledige aangekleed hoor.
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Het is een mooie boom. Maar wat de andere ook al zeggen niet schoon te houden met die stenen.
        Onze boom is ook zelf gemaakt en staat op een eiken tafelblad met daar over een plexiglazen plaat dit is super schoon te houden.
        Kimo poept nl liever niet in z'n kooi .
        Minni Micky Kimo

Comment

De praktijk moet nog even uitwijzen hoe ik het schoon ga maken. Ik heb in ieder geval nog twee zakken dezelfde stenen staan die over waren van een projectje op het balkon. Ik heb er ook aan gedacht om ze misschien in mandjes in de vaatwasser te doen en als laatste heb ik ook al een plexiglas plaat. Die zit nu onder de stenen, maar dat kunnen we natuurlijk omdraaien.

En als dat allemaal niet lukt dan gooi ik beukensnippers in de bak.

Comment

Wow! Ziet er mooi uit hoor! Dat van de stenen in mandjes in de vaatwasser doen vind ik een goed idee! Ben benieuwd of het werkt....
            Groetjes,
            Suus

Cobus & Daisy

Comment

Heel mooi geworden hoor.Een paar kranten eronder uitspreiden kan natuurlijk ook,zo doe ik het tenminste
              Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
              en Magnum

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X