Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Besmettelijkheid ziektes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Besmettelijkheid ziektes

hallo,
    Ik volg een opleiding diermanagement, en daarbij hebben we een verplicht vak dierenverzorging.
    Nu werken wij ook met vogels, ook papegaaitjes. Maar deze zijn niet getest! Nu moet ik deze lessen volgen en liep ik dus tegen een aantal vragen aan:
    1. Ze zitten in grotere groepen, hoe groot is dan de kans dat ze besmet zijn?
    2. Natuurlijk wil ik geen enkel risico nemen, dus wat kan ik het best doen als ik thuis kom van die les?

ik wil namelijk mijn vogeltjes echt niet kwijt! ik hoop dat jullie misschien antwoord hebben op mijn vragen

Hoi, ik zou sowieso andere kleren aandoen en je handen goed desinfecteren. Er zitten hier nog veel meer mensen op het forum die er meer verstand van hebben denk ik. Succes! Groetjes Zoe

Comment

Wat mij het meest bevreemd is dat dit geen onderdeel van de les is.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

handen wassen en andere kleding aandoen doe ik sws! maar is dit voldoende?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
          Wat mij het meest bevreemd is dat dit geen onderdeel van de les is.
          het gaat bij deze les echt om het hanteren van de dieren. dus voor de rest helemaal geen verzorging ofzo.

Comment

Als het een stoffige of kleine ruimte is zou ik ook meteen douche en haren wassen.
            Heb je het probleem al voor gelegd ? Misschien weten ze niet dat er ziektes zijn die besmettelijk zijn.
            Minni Micky Kimo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ellen68 Bekijk Berichten
              Als het een stoffige of kleine ruimte is zou ik ook meteen douche en haren wassen.
              Heb je het probleem al voor gelegd ? Misschien weten ze niet dat er ziektes zijn die besmettelijk zijn.
              het is best wel een grote ruime ruimte en de vogels hebben ook een buitenverblijf.
              ik heb het er wek even met ze over gehad, maar ze hebben gewoon simpel weg geen geld om alles te laten testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ranoe Bekijk Berichten
                het is best wel een grote ruime ruimte en de vogels hebben ook een buitenverblijf.
                ik heb het er wek even met ze over gehad, maar ze hebben gewoon simpel weg geen geld om alles te laten testen.
                Jammer dat daar geen geld voor is, en ook jammer dat er geen gunstig tarief is voor groepen vogels die tegelijk getest worden. Er zullen wel meer opleidingen tegen dit soort problemen op lopen.Gelukkig kunnen ze naar buiten en is er wel voldoende ruimte.
                Wens je heel veel succes met je studie.
                Minni Micky Kimo

Comment

Wel jammer dat er weer een opleidings-instituut is wat wel zogenaamd lesstof wil doceren maar niet de volledige voorwaarden wil scheppen.

Geen geld genoeg is domme uitspraak,het geld er niet voor over hebben zal dichter bij de waarheid liggen.

Maar als dan alles niet getest is zal men toch minimaal de cursisten moeten kunnen informeren over hoe te handelen met eventuele risico's voor de dieren thuis,want men mag toch verwachten dat mensen die deze cursus/opleiding doen thuis ook al dieren in hun bezit hebben.
                  ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Anders doe je voor de zekerheid bij thuiskomst in de hal alvast je bovenkleding uit. Tas in de gang laten staan. Dan kleding gelijk in de was doen en douchen en haren wassen?
                    Heb geen idee of dit effectief is hoor, geen ervaring mee...
                    Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
                    http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pnuts Bekijk Berichten
                      Anders doe je voor de zekerheid bij thuiskomst in de hal alvast je bovenkleding uit. Tas in de gang laten staan. Dan kleding gelijk in de was doen en douchen en haren wassen?
                      Heb geen idee of dit effectief is hoor, geen ervaring mee...
                      nouja tas komt niet in de buurt van de vogels. We moeten ook een labjas dragen. En mijn kleding gaat daarna meteen in de was. en als ik iedereen zo hoor ook maar meteen ff douchen. Liever het zekere voor het onzekere

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X