Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wintervraagjes.....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wintervraagjes.....

Nu de winter weer komt en wij nog geen winter hebben gehad met onze grijze,
    de volgende vraagjes....

* mag de open haard aan?
    Zoja -- met hout of ook met van die haardblokken?

* kunnen er kaarsjes aan?
    Zoja -- gewone of ook geurkaarsjes?

Het gaat mij niet om de veiligheid maar om eventuele giftige dampen.

Groetjes Marie-Louise en Kippie
    Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Niet te benauwd overdoen denk ik. Vooral wel de luchtvochtigheid en het zuurstofgehalte in de gaten houden. Zorg dat ze niet als een kolenmijn kanarie hoeven te fungeren. Geur kaarsen en gewone kaarsen hebben wik altijd gewoon aan gehad...
    Groet Sam,

Comment

Zolang de vogel geen vlam vat moet t goed komen denk ik !!
      Denzo Chica

Comment

Hallo,

mag de open haard aan?
        met hout of ook met van die haardblokken?
        Wij hebben geen openhaard maar wel een houtkachel en die moet ook van tijd tot tijd gevuld worden toch en wij merken niet veel aan de vogel ( BL GL )
        Hout of haard blokken naar mijn idee kan beide mits, het hout niet geverfd is en de haard blokken alleen geperst zijn en niet verlijmd.

kunnen er kaarsjes aan?
        gewone of ook geurkaarsjes?
        Gewone kaarsjes zijn naar mijn idee geen probleem wij steken elk jaar zo rond deze tijd enkele aan.(wel oppassen dat vogel(s) er niet tegen aan kunne vliegen of van gaan eten of knabbelen)

Geur kaarsjes heb ik ooit van begrepen dat deze niet gezond zouden zijn voor de vogel.
        Of dit dan te maken heeft/had met de geur, grote van verblijf van de vogel, aantal uren blootstelling of afstand vogel kaars heb ik eerlijk gezegd geen idee van omdat we gewoon geen risico nemen en de geurkaarsen dus bannen.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Wierook en geurkaarsjes zijn voor ons zelf al niet te gezond en voor papegaaien gevaarlijk.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X