Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelkliniek opzetten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Even voor de duidelijkheid mijn opmerkingen waren zeker niet negatief bedoeld maar realistische uitgangspunten. Vanuit mijn vakgebied heb ik veel van dit soort zaken en producten opgezet. Dus ik weet waar ik over praat . Daarbij ken ik de kosten van medische apparatuur , salarissen, huur pand, investering en exploitatiekosten. Bedrijfsvoering is mij echt niet vreemd beste mensen. Ga eens praten met de bank en wat adviseur of investeerders. Of heb je zelf het kapitaal om dergelijk project op te zetten dan is dat wat anders natuurlijk. Natuurlijk vind ik dromen ook fijn maar de ellende is dat na zo een droom vaak weer wakker wordt in de realiteit. Mocht zo een zaak er ooit komen dan ben ik een van de eerst die je zal bezoeken en complimenteren . Ik neem aan dat je al iets van een business case hebt gemaakt. Altijd bereid om deze een keer voor je te beoordelen. Daarbij onderschat niet dat je in de huidige situatie ( aanbod) je een behoorlijk marktaandeel moet zien te veroveren gezien de eenzijdigheid. Waarom denk je dat een dierenkliniek als Drachten gewoon een breed aanbod van dieren moet aannemen. Dit terwijl Anton ook liever alleen papegaaien zou willen doen. Maar goed in alle oprechtheid ik hoop ooit van je te lezen dat het je gelukt is en dan ben ik de eerste die je komt feliciteren. Hopelijk kom je ook ooit hier weer om te vertellen waarom het niet gelukt is.

    Nog even wat dat reizen betreft dit was een voorbeeld ( Utrecht) als je hier op de site kijkt naar de vogelartsen dan zit er altijd wel een arts binnen 2 uur reizen. Geloof je het niet probeer het maar eens uit. Daarbij met een zieke vogel via openbaar vervoer kan ik niemand aanraden . Ik zal toch altijd wel een buurman , kennis , vriend, familie etc bereid zijn je even te brengen ?


    Henk

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Mootje Bekijk Berichten
      Ik heb een goede kliniek in Amerika gevonden en wil daar naar toe gaan.
      Puur uit interesse: hoe heet de kliniek die hebt gevonden?


      En van mijn part mag je gerust een kliniek in België zetten (we hebben niet eens echte vogelartsen).
      Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
      -Je suis Charlie-

      Comment


      • #18
        Beste Henk,

        Was voor mij ook totaal niet negatief opgevat. De kliniek die ik nu heb opgezet is op dezelfde manier en met dezelfde (onmogelijke) uitdagingen opgezet. De bank is bij mij niet in huis en heb daar dan ook niet mee hoeven stoeien. Ik weet dat dit in deze tijd echt onmogelijk is. Zoals ik al zei het is een idee en ben met het aan het uitwerken. Dit mag je als het klaar is met alle liefde bekijken.


        Maar goed je zult waarschijnlijk gelijk hebben en is het praktisch onmogelijk, geeft mij een enorme uitdaging. Ik hou wel van een uitdaging. Het gaat ook niet om wel of niet lukken. In het ergste geval heb ik een bak van informatie en veel dingen geleerd waar mijn vleugel vriendjes veel profijt van zullen hebben.

        Hoe dan ook zal ik hier de informatie en vorderingen op het forum zetten.


        Groetjes,

        Monique van der Gaag

        Comment


        • #19
          Je hebt er een aantal. Avian and exotic animal clinic is er een van. Wil eerst wat meer informatie van de klinieken hebben voor ik er naar toe ga en uiteraard hier kijken of het wel kan allemaal! Wild life friends foundation is weer totaal iets anders, dit zit overigens in Thailand waar een kennis van een kennis goed werk verricht. Via Facebook heb ik wat dingen van hem gezien, daar wil ik zoiezo erg graag naar toe. Ze doen daar super dingen. Kortom nog veel te bezoeken, leuke tripjes voor de boeg. haha




          Groetjes,

          Monique van der Gaag

          Comment


          • #20
            En Henk,

            Mocht je een keer in Breda zijn, loop een keer bij gezonde mooie tanden binnen. Laat ik graag de praktijk aan je zien.


            Groetjes,

            Monique van der Gaag

            Comment


            • #21
              Monique

              Helemaal goed.

              Henk

              Comment


              • #22
                Super Henk. De koffie of thee staat klaar!


                Groetjes,

                Monique van der Gaag

                Comment


                • #23
                  Super initiatief!
                  Wat ik mis is álles bij elkaar. Dus een échte vogelarts en een gedragsdeskundige aan de overkant van de gang.
                  Een van mijn grijsjes plukte (knippen) en ik ben hiermee bij verschillende artsen geweest. Dit werd afgeschoven op 'afwijkend gedrag', terwijl uiteindelijk gebleken is dat hij te kort gewiekt is en daar irritatie van had.

                  Ik ben zelf niet weg van de kliniek in Utrecht omdat het er bijzonder moeilijk is een afspraak te maken met de juiste arts en de onderlinge communicatie erg slecht is.
                  Toen ik daar geweest ben zou ik een gedragsdeskundige moeten raadplegen, zij was pas een maand later terug van vakantie oid. Toen ik belde voor een afspraak had niemand een flauw idee met wie ik een afspraak moest hebben.

                  Moraal van het verhaal, goede communicatie en verwijzingen met snelle vervolgafspraken vind ik noodzakelijk.

                  Mocht je medewerkers zoeken, ik houd me aanbevolen!
                  Ik ben afgestudeerd als fysiotherapeut, maar het is bijzonder moeilijk om werk te vinden. Werk nu 1 dag als fysio en 4 dagen op een sportschool.
                  Ik zou graag die kant op willen, want mijn vogels zijn mijn alles!
                  If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

                  Comment


                  • #24
                    Wat een gaaf idee!!! Als praktijkhouder van een paramedische praktijk ken ik het klappen van de 'praktijkvoeringszweep' ook een beetje ;-)
                    Heel veel respect voor je moed, ambitie en idealen!

                    Punten die ik nu mis in het aanbod van va zijn:
                    - de mogelijkheden van een huisbezoek
                    - snelle afwikkeling van bloedonderzoek
                    - digitaal consult (webcam o.i.d)

                    Groetjes,
                    Suus
                    Groetjes,
                    Suus

                    Cobus & Daisy

                    Comment


                    • #25
                      Goede ideeën hoor!
                      Neem het allemaal mee.

                      Voor personeel is het nog een beetje te vroeg maar zal er aan denken haha.

                      Bedankt voor jullie reactie.


                      Groetjes,

                      Monique van der Gaag

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse

                      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                      Working...
                      X