Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een binnenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Een binnenvoliere

    Hallo papegaaienliefhebbers,

    voor ik op mijzelf ga wonen wil ik alle informatie bij elkaar schrapen waar ik mijn materiaal vandaan moet gaan halen.
    Ik ben van plan een binnenvoliere zelf in elkaar te monteren.
    Ik zou graag een voliere willen hebben van plexiglas.
    De materialen voor de plexiglas heb ik bij elkaar, alleen ik wil ook ventilatie bovenin de voliere monteren en dat wil ik van RVS laten maken... (ik bedoel er tralies mee) maar dan een rand bovenin de voliere... als je snap wat ik bedoel.
    zou iemand weten waar ik zoiets kan laten maken?
    of waar ze zoiets verkopen?
    heeft er iemand nog tips voor mij voor een binnenvoliere van plexiglas hoor ik dat graag!
    met alle details zoals bijv. lampen, klim materiaal, slotjes, etc.
    Uiteindelijk komen er 2 ara's in...(in loop van tijd)
    alle informatie is welkom.

    Mvg.

    Marcel
    Denzo Chica

  • #2
    Hallo Marcel,

    Ik wil best wel graag meedenken met je.

    Maar waarom plexiglas?
    Alle wanden dan?
    Welke afmetingen denk je ?
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Ik dacht aan afmetingen 1.50 x 2.50 en plafond hoogte
      Ik heb bij lorre&co een bezoekje gedaan en hadden ook zo een voliere... dst vond ik persoonlijk erg mooi. Takken en andere dingen zijn ook te bevestigen aan het glas. En het is ook makkelijker met het schoonmaken aangezien ik wel astmatisch ben om verstuiving van stof te beperken..
      Denzo Chica

      Comment


      • #4
        En ja 3 kanten verticaal tegen de muur
        Denzo Chica

        Comment


        • #5
          Beste Marcel,

          Zie alles wat ik zeg alleen maar in het licht tot overdenken voor je en niet als verwijt.

          Als je de vlucht in zijn geheel dus afsluit met enkel de afzuiging/ventilatie boven in wat gebeurt er dan als je in de vlucht komt welke hoeveelheid aan stof gaat er dan dwarrelen?

          Wat gebeurt er als de vogels opschrikken en je wanden zijn alleen glas?

          Hoe dik is het glas en is het ara proef als ze er tegen aanvliegen?
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            Stof maak ik me t minst zorgen over. Heb t mn hele leven al dus daar weet ik goed mee om te gaan.

            Ik kan met diktes van 6mm plexiglas gebruiken. Niet te grote platen en meer tussenstukken.

            Je kan me alles vragen ik ben zeker niet de moeilijkste.

            Alle commentaar mag geleverd worden. Uiteindelijk moet ik beslissen. Ben gewoon benieuwd wie er met goede tips kan komen waar ik wat aan heb of over na kan denken wat je idd zelf al opnoem

            Gr. Marcel
            Denzo Chica

            Comment


            • #7
              Ik hoop dat je ramen wassen leuk vindt, want dat plexiglas wordt erg vies en zal iedere week gewassen moeten worden.
              Minni Micky Kimo

              Comment


              • #8
                Jup i know schoonmaken ben ik gewend. Moet voor allergien veel wassen en poetsen maak je geen zorgen ik ben niet allergies voor papegaaien haha maar ben gewend al schoon te leven
                Denzo Chica

                Comment


                • #9
                  Hoi Xcodd,

                  Plexiglas krast erg makkelijk, waardoor er het op de duur, zeker als je er de poep vanaf moet schuren niet mooier op wordt, ik gebruik plexiglas voornamelijk bovenkant tralies onder de playtop en de kast waar de speelboom opstaat, wellicht zijn er zeker ook te verkrijgen van een betere kwaliteit. Lijkt mij wel en mooi idee.

                  Mvg. Julia
                  Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                  Comment


                  • #10
                    Jaaa daar was ik ook al bang voor dat het vooral zou krassen... bedankt altea is wat over na te denken
                    Denzo Chica

                    Comment


                    • #11
                      wat ik ook kan doen is de onderste rand van niet doorzichtige plexiglas, dan daarboven een deel tralies van RVS, dan aan de bovenkant wel van plexiglas?

                      of zal ik het helemaal van RVS laten maken? en dan alleen de onderste rand vanwege de houtsnippers wel van plexiglas?

                      keuzes keuzes...
                      Denzo Chica

                      Comment


                      • #12
                        Als je de mogelijkheid hebt om het zelf te bepalen zou ik gaan voor een plexiglas onderkant en daar boven rvs tralies.
                        Het poetsen blijft dan binnen de perken, de vogels kunnen klimmen en jij hebt goed zicht op wat ze doen.
                        Blijft natuurlijk moeilijk zo'n keuze maar ik neem aan dat de vogels ook een boom krijgen waarop ze zitten als je thuis bent.
                        Stofzuigen moet je hoe dan ook iedere dag.( wij in ieder geval wel )
                        Succes met je keuze
                        Minni Micky Kimo

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ellen68 Bekijk Berichten
                          Als je de mogelijkheid hebt om het zelf te bepalen zou ik gaan voor een plexiglas onderkant en daar boven rvs tralies.
                          Het poetsen blijft dan binnen de perken, de vogels kunnen klimmen en jij hebt goed zicht op wat ze doen.
                          Blijft natuurlijk moeilijk zo'n keuze maar ik neem aan dat de vogels ook een boom krijgen waarop ze zitten als je thuis bent.
                          Stofzuigen moet je hoe dan ook iedere dag.( wij in ieder geval wel )
                          Succes met je keuze
                          Haha ja klopt zowel een boom in en buiten de kooi...
                          Ik vond dit ook wel een mooi idee...
                          Bedankt voor het meedenken ellen.
                          Kan ik ondertussen goed kijken waar je dit allemaal vandaan kan halen
                          Gr. Marcel
                          Denzo Chica

                          Comment


                          • #14
                            Hoeveel mm/cm zouden de spijlen moeten zijn van een ara voliere?
                            Denzo Chica

                            Comment


                            • #15
                              is RVS gaas ook ara bestendig?
                              zoja, welke afmeting zou ik dan moeten hebben en welke dikte gaas?

                              kan iemand mij hier iets over vertellen? die dit ook heeft of ervaring mee heb.

                              Bij voorbaat dank.

                              Marcel
                              Denzo Chica

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X