Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herstellende aga

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• herstellende aga

3 weken geleden ben ik met mijn aga bij de vogeldokter geweest. Hij had onder z'n vleugels 2 wondjes die hij waarschijnlijk zelf heeft gemaakt en tevens al wat veren daar zelf had verwijderd.
    Ik heb hiervoor 2 soorten druppels (antibiotica en pijnstiller), zalf (wondverzorging met lidocaine voor verdoving) en anti pluk spray meegekregen. Hij was er aardig ziek van en totaal 7 gram afgevallen, dus daarom ook begonnen met harrisons pap op advies van de dokter.

Nu 3 weken later is het onder z'n vleugeltjes en voorkant van z'n pootjes redelijk kaal, wondjes genezen goed. Nu zijn alleen de veren die hij nog wel heeft erg vet van de zalf en daardoor heb ik het idee dat hij het af toe sneller koud heeft wat logisch is. Weet misschien iemand hoe ik de vettigheid van z'n veertjes af kan krijgen zodat het weer enigszins een vogeltje lijkt? Heb ook sterk het idee dat vanwege die vettigheid hij er juist aan zit te peuteren.
    Nu mag ik nog een week doorgaan met deze zalf op z'n nu blote huidje wat helpt ook tegen het kriebelen maar misschien weet iemand wat ik daarna kan gebruiken zodat het minder jeukt.

Gelukkig is hij in ieder geval al beetje aangekomen weer.. en al stuk levendiger. Hopelijk hebben jullie nog ideeën. (totaal geen idee waarom hij dit zichzelf heeft aangedaan helaas.)

Niemand tips om me kleine vriendje zich weer de oude te laten voelen?

Comment

Hoe oud is je aga?
      Heeft hij genoeg foerageerspeelgoed?

Een douche helpt tegen de jeuk, blijft hij plukken zou ik ook voor een kraagje kiezen.

Verder kan ik je niet helpen.

Beterschap

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
      Baby

Comment

Veel afleiden, water met aloë-vera er in sprayen (elke dag). Ik zou proberen om de vettigheid er af te wrijven met een stukje keukenpapier.
        Kiwi & Pip Nappie & Loki
        ~ Rip Pluk ~

Comment

Hij is nu anderhalf jaar..
          Ben vanmiddag wezen shoppen.. nieuw soort spray wat hij wel lekker vind en daarna maar droog föhnen wat hij heerlijk vind.. (vreemd beestje) haha. Ben ook 2 doosjes tegenkomen waar snippertjes inzitten.. deze ga ik aanvullen met zonnebloem pitjes zodat het lekker rotzooien word. Van sisal touw nog met kralen en wat kaarten uit een kaartspel slingers gemaakt..
          Vervelen moet er nu zeker niet meer inzitten, hoewel ik toch al elke paar weken de boel lekker ombouw maar wie weet helpt het..

Die nieuwe spray maakt ook de vettigheid wat minder dus dat is fijn. Wat voor merk of iets aloevera gebruiken jullie?
          Mochten er nog meer ideeën zijn.. graag!

Comment

Welke voeding geef je je aga? (pellets, zaad, fruit) ?

Baby

Comment

Voer van harrisons, dus tekort komen doet hij niet.. Wanneer dat op is mogen ze zaadjes enz

Comment

Aaahwww.. dan ben ik echt ten einde raad.
                Ik zou ook de tip van kiwivogeltje gebruiken!

Kan het zijn dat ze broeds is?
                (ik weet niet wat het geslacht is.. )

Baby

Comment

100% een jongetje.. Z'n nieuwe spray vindt hij wel wat en 1 van me knutselwerkjes ook.. Morge knutselwerk 2 erin..

Comment

Oehwww veelll succes en Beterschap!!!

Baby

Comment

ha kiwivogeltje die badspray met aloevera lijkt beter te werken dan de spray van de vogeldokter.. Het zit hem blijkbaar niet altijd in de prijs haha
                      en wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn... weleens gehoord van vogel die allergisch is voor bepaald wasmiddel? hij slaapt namelijk snachts in een handdoekje en heb terug zitten denken en sinds toen wel ander wasmiddel namelijk.. of zoek ik dit nu wel erg ver?

Comment

Wat fijn dat het helpt :-) Ik weet niet zo goed of ze allergisch zou kunnen zijn voor wasmiddel, denk dat je dat aan de VA zou moeten vragen.
                        Kiwi & Pip Nappie & Loki
                        ~ Rip Pluk ~

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X