Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedonderzoek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • bloedonderzoek

    wie weet wat mij een bloedonderzoek kost bij een bonte boer en een pyrhurra.

    groet Hans.

  • #2
    Wat wil je laten onderzoeken?
    Bij gendika kan je het op hun site zien, daar komen dan nog consult kosten van de va bij. Kds moet via Novib

    Comment


    • #3
      PBFD, Polyoma en Chlamydia.
      Ik moet dit doen om ze in september in pension te kunnen doen als we met vakantie gaan.
      Ik zal even op hun site kijken alvast bedankt.

      Comment


      • #4
        Zitten de vogels bij elkaar in een hok? Vergeet dan ook niet kds/pdd. Deze wordt door lichaamssappen en ontlasting overgebracht. Als de vogels met elkaar in 1 ruimte zijn maar niet met elkaar in aanraking komen is de besmettingskans zeer klein tot niet. Kunnen ze wel met elkaar in aanraking komen of door elkaars ontlasting lopen dan is er wel een kans.
        Vraag dus ook het pension hoe ze omgaan met kds/pdf

        Comment


        • #5
          nee ze komen niet met elkaar in aanraking , ze zitten wel in dezelfde kamer maar kunnen niet samen in een kooi of in elkaars buurt komen want dan is het oorlog.
          de pyrhurra kan wel vliegen maar de bonte boer niet , dus als ze bij elkaar in de buurt komen is de kleine zo weer gevlogen naar zijn eigen plekje of bij Ć©Ć©n van ons op de schouders.
          Dat willen we ook graag zo houden want de bonte is een beetje Ć©Ć©n kennig

          Comment


          • #6
            De kosten kunnen per arts verschillen..
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Bij gendika stuur je zelf het bloed en de swab op

              Comment


              • #8
                Drnoexx
                Bij gendika stuur je zelf het bloed en de swab op
                En wie zal dan het bloed afnemen en de swab?


                drummy
                bloedonderzoek
                wie weet wat mij een bloedonderzoek kost bij een bonte boer en een pyrhurra.

                groet Hans.
                Hallo Hans,

                Wat de kosten zijn is niet zo 123 te vertellen want doe je zelf bloed aftappen en swab nemen dan scheelt dit alweer consult kosten.
                Ook zou je eventueel kunnen denken aan een cocktailtest indien pension daar genoegen mee neemt.
                Indien je 100% zeker weet dat de vogels niet met elkaar in contact kunnen komen kun je je zelf de vraag stellen moet Chlamydia dan wel tenzij verplicht wordt door het pension.
                ik weet niet alles maar doe mijn best

                Comment


                • #9
                  Als de vogelarts bloed en een zwab af neemt dan zal je consult kosten moeten betalen. Laat je het dan ook door hun versturen dan betaal je niet alleen de test kosten. Inbedden verzenden enz. Komt er dan ook nog boven op, deze kosten zijn hoger dan dat je het zelf doet.

                  Comment


                  • #10
                    Een swab onderzoek gedaan door een leek zou ik nooit accepteren. Volgens mij mag dat ook niet maar goed . Waarom niet wie zegt mij dat de leek/kweker de swab goed door de cloaca heeft gewreven? Hij kan er wel niets mee hebben gedaan. Dus absoluut onbetrouwbaar. Voor diverse testen en consult mag je zo tussen de 80 en 120 euro rekenen. Valt mij altijd op dat mensen de prijzen van testen nooit weten. U heeft de vogels toch ook laten testen ?

                    henk

                    Comment


                    • #11
                      Aan de test certificaten zie je niet of het door de va gedaan is of door een leek.

                      Ik kan het zelf niet, ik kan me wel voorstellen dat als je het kan dat je het dan zelf doet bij je eigen vogels.
                      En het klopt je mag het niet zelf doen maar er zijn geen controles op bij particulieren.

                      Comment


                      • #12
                        Hier zo maar even wat prijzen exl consult

                        http://tauros-diagnostik.de/wp-conte...el-2013-NL.pdf

                        op al mijn test formulieren stonden de vogelartsen vermeld. Even voor alle duidelijkheid zelf bloed aftappen is nog steeds niet toegestaan. DNA onderzoek middels veren mag je wel zelf doen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
                          Hier zo maar even wat prijzen exl consult

                          http://tauros-diagnostik.de/wp-conte...el-2013-NL.pdf

                          op al mijn test formulieren stonden de vogelartsen vermeld. Even voor alle duidelijkheid zelf bloed aftappen is nog steeds niet toegestaan. DNA onderzoek middels veren mag je wel zelf doen.



                          klopt Henk maar als je het kan wie controleerd?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
                            Een swab onderzoek gedaan door een leek zou ik nooit accepteren. Volgens mij mag dat ook niet maar goed . Waarom niet wie zegt mij dat de leek/kweker de swab goed door de cloaca heeft gewreven? Hij kan er wel niets mee hebben gedaan. Dus absoluut onbetrouwbaar. Voor diverse testen en consult mag je zo tussen de 80 en 120 euro rekenen. Valt mij altijd op dat mensen de prijzen van testen nooit weten. U heeft de vogels toch ook laten testen ?

                            henk
                            Klopt, maar ik doe het niet jaarlijks opnieuw en de prijzen stijgen ook telkens mee.
                            Voor consult betaalde ik een jaar of 6 - 7 terug 2 tientjes, zijn er nu al 4, zonder de btw.
                            Alleen de test voor PDD/KDS is al 50 euries, zonder consult...
                            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                            Ken je papegaai

                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Droenx wordt op praktijstempe, of formulier aangevraagd . Maar mijn vraag je zet in je profiel weinig tot geen ervaring. Heb jezelf wel eens een onderzoek aangvraagd, iets laten testen en of officiƫle papieren in je bezig?

                              henk

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X