Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beestje een kans geven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beestje een kans geven

Hee allemaal,

In het voorstel topic heb ik uitgebreid uitgelegd dat als ik op mezelf ga wonen met mijn vriendin graag een gaaitje wil en mijn droomvogel is een blauwgele ara.
    Ik wilde eigenlijk dan 1 vogel maar omdat de beestjes het met ze 2e waarschijnlijk een stuk leuker zullen hebben zou ik er wel 2 willen(geen 2 ara's).
    Nu zit ik de laatste dagen op marktplaats te kijken en ik krijg echt medelijden met zoveel grijsjes en edels die ik zie staan dat ik ze het liefst eigenlijk allemaal zou meenemen en een nieuw leven geef.
    Zolang ik thuis woon moeten me ouders het natuurlijk wel goed vinden als ik een gaaitje zou nemen dus dat zou ik dan uitgebreid moeten overleggen.

Nu ga ik in augustus voor een aantal maanden met mijn vriendin reizen en ik denk het niet verstandig is om zo'n beestje van marktplaats te halen en hem hier een paar maanden te hebben en gewend aan mij te krijgen om hem vervolgens mee te nemen op reis.
    Of zou zo'n beestje dat nou echt leuk kunnen vinden..???
    Ik zie het ook nog wel gebeuren dat als ik op reis een zielig gaaitje tegenkom deze gewoon meeneem haha.
    Wat denken jullie?

Groetjes

Hallo Gwien,

Je vraagt wat denken jullie, ik kan niet voor "jullie" denken antwoorden, maar wel wat ik zelf denk en dat is dit parkeer je droom, wacht zolang tot dat je op jezelf woont en kijk hoe het e.e.a. loopt m.b.t. werk, ruimte, tijd, betrokkenheid en middelen anders heb je grote kans dat jouw droom ook op marktplaats eindigt. Medelijden is nooit een goede reden om een papegaai aan te schaffen, mijn advies mijdt marktplaats en dat soort sites.

Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ja het was gelukkig ook maar een gedachte haha maar vroeg me af of het mogelijk was om met zo'n beestje te gaan reizen.
      Wat betreft mijn toekomst weet ik wel dat als ik volgend jaar op mezelf ga wonen er zeker de mogelijkheid is voor een gaaitje qua tijd etc.
      Ik ben sowieso van mening dat je tot het einde bij elkaar blijft.
      Bedankt voor je reactie.

Groetjes gunnar

Comment

Wat bedoel je met reizen, vliegen! , vergeet dat dan maar

Comment

Ooh haha vergeten te vermelden.
          Met de auto

Comment

Even om misverstanden te voorkomen.
            Ik ben niet bezig met overhaaste en ondoordachte dingen.
            Ik ben heel erg bezig geweest met het verdiepen voor de toekomst en als ik op mezelf ga wonen komt er sowieso een gaaitje die er blijft en niet op MP terecht gaat komen door 'veranderde werktijden' etc wat je vaak ziet.
            Het beestje gaat een volwaardig gezinslid worden.

Maar het word aangeraden 2 vogels te houden ipv 1 en daarom zou ik graag eerder een grijsje of edel nemen als dit thuis mogelijk is.
            Maar ipv een jonkie te nemen dan wil ik liever eentje een 2e kans geven.
            Maar het verstandigste is om dit te doen na mijn reis natuurlijk maar ik wil gewoon weten of het ook ervoor kan want het lijkt me een prachtige ervaring om met dat beestje te reizen als dit hem natuurlijk geen stress etc bezorgd.

Comment

dat ligt natuurlijk aan de vogel
              sommige neem ik met gemak mee,maar heb er ook eentje die wagenziek wordt
              is dus heel moeilijk te zeggen

Comment

Ja het is lastig dat elke vogel een individu is haha.
                Het is overigens wel leuk natuurlijk.
                Dan maar die kooi in een grote gelatine pudding zetten😜 haha

Comment

in jou geval zou ik een jonge vogel nemen...
                  verdiep je in de vogels welke jou interesseert en maak een beslissing als het zover is.
                  Denzo Chica

Comment

Ook met de auto heb je in diverse landen speciale papieren nodig .

Comment

Ja dat klopt inderdaad.
                      Ik zag dat het voor veel landen verschillend is wat je moet hebben.
                      Voor bepaalde landen een verklaring van de arts van max 10 dagen oud alleen als ik ga reizen ben ik niet in 10 dagen in alle landen geweest..

Comment

Tja lastig geval...
                        Als je eenmaal een grote trekreis door europa gaat maken, zou ik zeggen, haal daarna pas een vogel.
                        Gaat het om vakanties, tja mijn grijsje gaat ook gewoon mee en binnenkort onze meyer ook.
                        Wil je elk jaar een trektocht houden van 3 weken, dan hoop ik dat je een gaai hebt die reizen in de auto leuk vind.

Marie-Louise en Kippie
                        Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Haha ik ben het ermee eens dat het lastig is.
                          Het verstandigste zou erna zijn natuurlijk dan heb je ook het minste risico dat het beestje het niet leuk vind etc.
                          Maar het leukste zou zijn met dat beestje rond te trekken.
                          Dat lijkt me gaaf zoals die van jou meegaat.
                          Zijn die gewiekt of gebruik je een tuigje of kunnen ze free flight?

Groetjes

Comment

Mijn grijsje is gewiekt, vindt ik zelf het prettigst.
                            Hoef niet op open deuren te letten en met goed weer lekker de tuin in.
                            We zijn pas naar münchen geweest en dan is het best een rit in de auto.
                            Nu gaat ze er steeds meer aan wennen en ze eet en drinkt nu ook onderweg.
                            Het is bij mij wel opbouwen geweest in de auto...de 1e keren hing ze gestrest in de tralies en scheet de hele auto onder....want je mikt gewoon door de tralies heen...hahaha nu liggen er overal handoeken op de bekleding.
                            Ik weet niet wat jullie verstaan onder rondreizen...houd er rekening mee dat je misschien ook niet helemaal welkom bent overal om te overnachten.
                            Dat is dan wel lastig als je op de bonnevooi gaat.

Verstuurd vanaf mijn Sony Tablet S met Tapatalk
                            Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Ja, ik snap dat wieken lekker is alleen zou ik zelf toch graag met veel training voor de free flight willen gaan.
                              Ik had inderdaad ook op internet gelezen dat je de ritjes met de auto moest gaan oefenen en opbouwen.
                              Dat heeft bij jullie dus effect gehad haha.
                              We willen een paar maanden door europa reizen en daar ook werken.
                              Dat is inderdaad mogelijk dat ze je weigeren.
                              Ik weet daar wel een oplossing voor haha alleen moet ik die wel zien te betalen.
                              Mijn oplossing is namelijk de daktent haha

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X