Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beestje een kans geven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hij is gereserveerd dus ik denk dat iemand hem komt
    Ophalen

Comment

Ik sluit mij helemaal aan bij degenen die zeggen "ga eerst lekker rondreizen en neem daarna een gaai". Een paar weken vakantie met een vogel die al heel goed gewend is aan zn kooi en baasje is iets heel anders dan een "2e, 3e of 4e hands vogel" maanden lang meesleuren door allerlei landen.

Zo'n vogel heeft vóór alles heel veel rust, aandacht en regelmaat nodig om weer een béétje "gaai" te worden. Vraag je ook eens af wat er waar is van al die MP verhalen en dan bedoel ik de diverse "redenen" waarom de vogel weg moet. Als er bij staat "heeft aandacht nodig" kun je er voor 99% van overtuigd zijn dat het een schreeuwer is waar de eigenaar helemaal gek van wordt. Daarnaast zijn grijze roodstaarten zéker niet de makkelijkste papegaaien, vandaar dat ze oververtegenwoordigd zijn op MP!

Mijn schoonmoeder heeft ook zo'n grijze stumper van MP gekocht, voor haar is hij lief maar niemand anders kan ook maar in de buurt van de kooi komen, zelfs haar kleindochtertje van 5 jaar niet. Hij moet als er visite is dan ook in de kooi blijven want hij valt iedereen aan.

Er zullen zeker mensen zijn die een verknipte gaai weer kunnen opvoeden maar een beginneling - en daarmee bedoel ik niets bozigs of zo maar dat ben je want je hebt nog nooit een gaai gehad - zou daar m.i. zeker niet aan moeten beginnen. Koop t.z.t. - niet als beiden werken !! - een jonge vogel die jij en je vriendin samen kunnen opvoeden. Als je genoeg tijd ervoor hebt is een 2e gaai niet nodig want 2 trekken altijd veel meer naar elkaar toe dan naar de mens.

Ik wens je veel wijsheid en een prettige (vooral ook veilige) rondreis. Geweldig dat je daarvoor de kans krijgt.

Comment

Ja als je het zo zegt klinkt het allemaal heel logisch.
        De reden dat ik MP overwoog was gewoon omdat ik er eentje een kans wilde geven maar dat is in de meeste gevallen dus niet verstandig..

Ja een gaai die iedereen aanvalt moet je zeker niet hebben haha.

Ik snap dat je er niks mee bedoelt haha. Dit wordt ook idd me eerste grotere gaai.
        Over dat 2 meer naar elkaar toe trekken had ik gehoord dat dat niet zo hoefde te zijn als je ze niet tegelijk nam maar apart opvoed.
        Weet niet of ze ook minder snel naar elkaar toe trekken als het andere soorten zijn?

Heel erg bedankt! Haha ja we moeten nog wel even wat ceentjes verdienen hoor voordat we weg kunnen!
        Bedankt voor je reactie.

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gwien Bekijk Berichten
          Ja als je het zo zegt klinkt het allemaal heel logisch.
          De reden dat ik MP overwoog was gewoon omdat ik er eentje een kans wilde geven maar dat is in de meeste gevallen dus niet verstandig..

Ja een gaai die iedereen aanvalt moet je zeker niet hebben haha.

Ik snap dat je er niks mee bedoelt haha. Dit wordt ook idd me eerste grotere gaai.
          Over dat 2 meer naar elkaar toe trekken had ik gehoord dat dat niet zo hoefde te zijn als je ze niet tegelijk nam maar apart opvoed.
          Weet niet of ze ook minder snel naar elkaar toe trekken als het andere soorten zijn?

Heel erg bedankt! Haha ja we moeten nog wel even wat ceentjes verdienen hoor voordat we weg kunnen!
          Bedankt voor je reactie.

Groetjes
          Ben blij dat je mijn bericht positief opvat en zo was het ook bedoeld hoor. Het is alleen maar te prijzen wanneer iemand een gaai uit medelijden wil opvangen maar denk ook aan jezelf. toch? Mijn lori van de blauwe bergen is normaal niet bij mij weg te slaan, rent over mijn toetsenbord, klautert over mij heen maar sinds ik een roseetje heb hangt hij zodra hij los is meteen aan de kooi van de rosé..... Want die vind hij gewoon bere-interessant, lol. Ik heb - voor familie - onlangs een valkparkietje met pap grootgebracht (die nu zelfstandig is en dus naar zijn nieuwe huisje) maar ook die vond mijn lori heel erg interessant (om mee te vechten :-( ).

Daarom moet ik mijn kaketoe en de lori om beurten los laten. Dat is niet zoals ik het in gedachten had, maar t is niet anders. Voor mijn lori zoek ik nog een vrouwelijk exemplaar (die van mij is een mannelijk exemplaar) zodat die samen in de buiten volière kunnen maar ben helaas nog niet geslaagd.
          groetjes, Robina

Comment

Ja dat is zeker waar! Alleen op zo'n moment denk ik liever aan dat beestje haha.
            Haha dat zal toch wel minder worden na een tijdje denk ik
            Dat is inderdaad ook iets dan kan gebeuren dat ze elkaar niet mogen. Dat is wel jammer voor je dat het zo is gegaan.
            Dat lijkt me een goede oplossing haha.

Groetjes

Comment

Er is toch nog iets wat ik je wil meegeven, mijn grijsje is nu binnen 1 jaar tijd 3 maal meegeweest op vakantie...maar moet ook wel zeggen dat ze dan ook slechter eet. De 1e 2 keren heeft ze op vakantie ook geen speelgoed aangeraakt...die van mij moet daar dus erg aan wennen en het gaat iedere keer beter. Wat als jullie gaai ook zo is, dan wordt het voor de gaai geen leuke trip.

Marie-Louise en Kippie
              Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Ik kon het toch gewoon niet laten om langs te gaan bij dat beestje! Ik ben net terug en ik heb besloten om hem niet mee te nemen hoe moeilijk ik het ook vond. Ik had jullie adviezen onthouden en ik zag ook hoe het beestje was hij heeft me ook nog eventjes laten bloeden haha. Maar ik denk inderdaad dat ik er niet goed aan had gedaan als beginneling deze last op me te nemen. Hij trok ook nog eens naar mannen toe en vrouwens en kinderen valt die aan.

@Marie-Louise en Kippie
                Dankjewel voor de info! Klinkt inderdaad niet zo leuk. Wel mooi dat het bij jullie nu telkens beter gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gwien Bekijk Berichten
                  Ik kon het toch gewoon niet laten om langs te gaan bij dat beestje! Ik ben net terug en ik heb besloten om hem niet mee te nemen hoe moeilijk ik het ook vond. Ik had jullie adviezen onthouden en ik zag ook hoe het beestje was hij heeft me ook nog eventjes laten bloeden haha. Maar ik denk inderdaad dat ik er niet goed aan had gedaan als beginneling deze last op me te nemen. Hij trok ook nog eens naar mannen toe en vrouwens en kinderen valt die aan.

@Marie-Louise en Kippie
                  Dankjewel voor de info! Klinkt inderdaad niet zo leuk. Wel mooi dat het bij jullie nu telkens beter gaat.
                  Ik vind het knap van je hoor, gaan kijken en dan toch het verstand laten werken. Dat hij je nog even heeft laten bloeden zal zeker aan je besluit hebben meegewerkt :-).

groetjes.

Comment

Haha dat bloeden maakte me niet uit want elk beestje kan weleens even doorbijten. Wat het hem deed was dat die mensen hem niet uit de kooi wilde halen omdat ze hem er anders niet in kregen en het leek alsof hij die man ook wilde pakken. Hij is al 12.5 jaar oud dus ik dacht toen aan wat jullie zeiden en dacht het zal heel moeilijk worden en misschien wel niet lukken om dit beestje weer goed te krijgen. Als het dan lukt dan valt die misschien alsnog wel me vriendin aan want of je zo'n beestje na zoveel jaar nog ook een vrouwenvriend kan maken weet ik niet.
                    Het leek trouwens alsof die een trucje probeerde uit te halen. Hij deed koppie krauw en dan aaide ik hem over ze koppie en dan ineens probeerde die te happen elke keer.

Groetjes

Comment

Hallo Gwien,

Waarom doe je jezelf dit aan, medelijden dient geen enkel doel, voor jouw niet en de betrokken papegaai niet, als je handelt uit medeleven en er 100% voor gaat dan doet het er pas toe. Ik snap dat jezelf wilt ervaren en ontdekken in dezen maar op deze wijze bevestig en hou je het dierenleed in stand.

Beste mensen koop geen dieren van MP zo hou je alleen dit soort trieste gevallen in stand en voor de mensen die op MP hun dier plaatsen zou ik wensen dat ze hun dier vrijwillig afstaan aan deskundige opvang in het belang van het dier en niet in het belang van hun portemonnee.

Zo denk ik er over

Julia
                      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ik ben het met je eens Althea.

Laten we de gezonde papegaaien handel lekker wel in stand houden, hopelijk dat de papegaaien verkoop opmarktplaats ooit nog vervaagd...

Gr. Marcel
                        Denzo Chica

Comment

Ja, ik kon het gewoon niet laten en moest er gelijk heen..
                          Ja misschien is het ook beter inderdaad om gewoon nooit van marktplaats te kopen.
                          Het stelt me wel gerust dat er vandaag een vrouwtje die zelf een grijsje heeft gehad hem komt ophalen als het goed is.
                          Zijn er nog veel plekken waar je hem zo naartoe kan brengen? Want het nop deed dit toch ook geloof ik maar die is failliet gegaan en dat is nu zoo veldhoven.

Groetjes Gunnar

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X