Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog steeds verkoop van vogels met PBFD bij de .......in...........

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nog steeds verkoop van vogels met PBFD bij de .......in...........

In 2012 hebben jullie hier al persoonlijk contact gehad met deze kweker.
    Deze is zelfs bij Kassa geweest op tv bij de Vara.

Helaas is deze week weer een vogel die bij hem vandaag komt binnen gekomen bij een arts waar men PBFD waar heeft genomen.

Ik wil hier alleen maar waarschuwen. Doe ermee wat ieder wil.

Wij zelf gaan dit nu groter aan pakken op onze facebookgroep.

Deze man die moet gestopt worden met het kweken een verkopen van zieke vogels.

Het verdriet van gezinnen die gehecht zijn geraakt aan een vogel en dit dan horen.
    Last edited by dijkkamp; 29-05-14, 10:59. Reden: titel aangepast ivm reglement
    Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen.

Gelet op ons reglement zal ik uw posting wat aanpassen beste roebie.

https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=255637

Om ook niet onnodig andere kwekers uit die plaats in verkeerd daglicht te stellen ook de plaatsnaam maar verwijderd.
    Last edited by dijkkamp; 29-05-14, 11:01.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Gelet op de ernst ben ik wel van mening dat het juist goed is dat mensen die terecht komen bij een kweker exstra goed op letten.
      Een goede kweker uit deze plaats raakt van dit bericht niet van de leg. En kan aantonen hoe hij te werk gaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
        Gelet op ons reglement zal ik uw posting wat aanpassen beste roebie.

https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=255637

Om ook niet onnodig andere kwekers uit die plaats in verkeerd daglicht te stellen ook de plaatsnaam maar verwijderd.
        Ik heb nu het regelement goed gelezen.

Er zitten daar inderdaad twee kwekers.
        Het van horen zeggen bij mij klopt niet helemaal. De vogel is met een zwart wordende snavel en slechte veren bij de arts gebracht waar een vriendin van mij werkt en waar ik contact mee heb.
        Dat een forum uit moet kijken dat men geen verkeerde informatie naar buiten brengt klopt.

Ik zou graag willen zien dat de vrijwilligers die dit forum draaiende houden zich ook gaan verdiepen over de tekst die nu is verwijderd.
        Ik kan alles nog eens per mail toe sturen.

De naam van de kweker en woonplaats heb ik ook.

Vogels worden daar verkocht als gezond. Worden ze ziek, mag je een andere uitkiezen met een kleine bijbetaling.

Er worden vandaar al jaren lang vogels met PBFD verkocht.
        Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen.

Comment

Drnoexx
          Gelet op de ernst ben ik wel van mening dat het juist goed is dat mensen die terecht komen bij een kweker exstra goed op letten.
          Een goede kweker uit deze plaats raakt van dit bericht niet van de leg. En kan aantonen hoe hij te werk gaat

Of een goede kweker daar wel of niet van de leg van raakt, geen idee.

Denk dat het te maken heeft me een overschatting of onderschatting van sociaal media of dit dan goed of slecht voor een kweker uitpakt.

Een slechte naam is eerder opgebouwd als een goede naam.

En natuurlijk zijn we hier op forum er mee eens dat als iemand bewust/onbewust dergelijke dingen doet en geen zins van plan is om hier wat aan te doen of op te lossen deze hier op forum genoemd mag worden om te voorkomen dat anderen hier ook nogmaals de dupe van worden.

Comment

roebie007

Het van horen zeggen bij mij klopt niet helemaal. De vogel is met een zwart wordende snavel en slechte veren bij de arts gebracht waar een vriendin van mij werkt en waar ik contact mee heb.
            Het betreft geen vogel van u zelf en uw info komt dus ook weer van en dan mogen we toch spreken van " van horen zeggen "

Ik zou graag willen zien dat de vrijwilligers die dit forum draaiende houden zich ook gaan verdiepen over de tekst die nu is verwijderd.

De enigste tekst die verwijderd is zijn de naam en woonplaats van deze man/vrouw niet meer en ook niet minder dus er valt weinig in te verdiepen.

Als u ons wat per mail wilt mededelen kan dat altijd.

info@papegaaienforum.nl

Vogels worden daar verkocht als gezond.
            Worden ze ziek, mag je een andere uitkiezen met een kleine bijbetaling.
            Er worden vandaar al jaren lang vogels met PBFD verkocht.

Al deze uitspraken kunnen op diverse manier belicht worden en er zal veel onderzoek nodig zijn om dit te kunnen zeggen als waarheid.

Ook hier geld weer koop je een vogel,laat de vogel direct na aankoop/ophalen testen op de meest bekende ziektes en dan wel binnen een termijn van enkele dagen.
            Persoonlijk ben ik van menig dat men na het ophalen meteen na een VA moet gaan voor de testen, zodat men het risico om te laten zeggen " maar waar bent u nog meer geweest met" te verkleinen.

Als je een andere vogel mag uitzoeken omdat de aangekochte vogel ziek is dan mag je toch zelf ook wel even nadenken over wat er dan gaat gebeuren met jou zieke vogel en of je nu niet de (zieke) vogel koopt die een ander heeft terug gebracht.

Comment

een en ander zou in mijn ogen sowieso niet gebeuren, als men beter onderzoek naar waar hij of zij hun vogel vandaan halen. Zolang mensen nog steeds liever papgaaitjes aanschaffen (wat bij goede kwekers niet kan) en liever "goedkoper" een ongetest gaaitje kopen.....zullen dit soort kwekers blijven bestaan. Misschien is voorlichten op fb ook nog een extra optie.

Comment

Over welke Facebook groep hebben we het hier

Comment

Halsbandparkiet kuiken

Ik heb in mei een halsbandparkiet gekocht uit dezelfde dorp, en 4 weken later is de vogel overleden en PBFD geconstateerd. Nu zit ik met 5 vogels die in gevaar is en getest moeten worden, en van de kweker hoor ik niets. Heel jammer, maar ik weet niet zeker dat het om dezelfde persoon gaat, ik heb alleen een voornaam, mobiel nummer en de woonplaats.
                  Terje

Comment

niet echt handig een ongeteste vogel in huis te nemen als je er al 5 heb...
                    Denzo Chica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
                      niet echt handig een ongeteste vogel in huis te nemen als je er al 5 heb...
                      Dat weet ik nu - ik ben stom geweest, en beoordelingen en kritiek kan iedereen uitdelen - help & support lijkt meer zeldzaam. Kan iemand mij de naam van de beruchte kweker in W. (dorp) geven, in een privébericht of email? Dan kan ik de volgende stap maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Terje Bekijk Berichten
                        Dat weet ik nu - ik ben stom geweest, en beoordelingen en kritiek kan iedereen uitdelen - help & support lijkt meer zeldzaam. Kan iemand mij de naam van de beruchte kweker in W. (dorp) geven, in een privébericht of email? Dan kan ik de volgende stap maken.

Mee eens ^^

Ik zou met je gaaitjes gewoon langs een VA (vogelarts) gaan en zeker stellen dat zij ook niet ziek zijn.
                        Verder kan ik je helaas niet helpen.

Ik wens je veel succes, vervelend van je situatie.

Gr. Marcel
                        Denzo Chica

Comment

Is al gepland. Wegens de incubatieperiode moet ik nog 3 - 4 weken wachten, daarna wil ik alle laten testen.
                          Gr. Terje

Comment

Ja wat moet je in dergelijk geval doen?

je hebt zijn mobiele nummer dus een sms is zo gestuurd.

Voor wat je verder nog kunt doen heeft veel te maken met de bewijslast.

Kun je aantonen dat jij de vogel die is overleden aan PBFD bij hem hebt gekocht en dat hij het toen al had?(was vogel geringd, aankoopbewijs)
                            Heb je op papier staan dat bij gekochte vogel en overleden vogel deze ziekte is vastgesteld?(verklaring arts met ringnummer vogel)

Gewoon nog even wat vragen van mijn kant.

Je weet toch waar je de vogel gehaald hebt en dan toch ook met wie je te maken hebt gehad?
                            Van wie had je het nummer gekregen dan om contact op te nemen en te leggen?

Comment

Ben ook wel heel erg benieuwd naar wat roebie007 verder voor stappen heeft genomen en wat daar uit voort kwam?

En hoe de zaak er nu voor staat?

En waarom de vraag van Henk niet beantwoord word?

Henk Draaijer
                              Over welke Facebook groep hebben we het hier

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X