Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slecht gedrag van ons bonte boertje sjarel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Slecht gedrag van ons bonte boertje sjarel

    Deze namiddag is het gedrag van ons bonte boertje Sjarel een beetje uit de hand gelopen, hij zat eerst mooi op zijn speeltuig samen met mijn vriend te fluiten, en erna heeft hij mijn vriend 2 keer aangevallen en gebeten tot bloedens toe, eerste reactie was hem straffen en in zijn kooi tot hij was afgekoeld dus na een tijdje hebben we hem er terug uitgelaten maar dan is hij recht naar mijn vriend gevlogen en heeft hem gebeten in zijn lip en wou niet loslaten.
    ikzelf was uiteraard ook in paniek, dat mijn vriend Sjarel zou pijn doen omdat hij zelf zo pijn had en ik heb hem dan maar vlug in zijn kooi gezet, nu lezen we zoveel redenen waarom Sjarel zo reageert en ook hoe hem te straffen, maar wat zou nu eigenlijk het best zijn? iemand raad

  • #2
    Hallo Nathalie,

    Hoe lang hebben jullie Sjarel al, hoe oud is Sjarel, heeft er een verandering plaats gevonden waardoor hij van slag is, nooit in paniek raken hoe moeilijk en pijnlijk ook een beet kan zijn, pak hem in de papegaaien greep (desnoods met een handschoen) en zeg hard nee en zet hem weg, negeer hem volledig.
    Laat niet zien dat je bang bent, ook al ben je het wel, dit hebben ze zo door en dan wordt het van kwaad tot erger.
    Let op zijn lichaamstaal, pointen (flikkeren) zijn ogen, zijn de veren opgezet of strak op zijn lijf.
    Gebruik een plantenspuit op straal als hij op je vriend afvliegt met de intentie om hem aan te vallen, een andere optie is om hem te kortwieken, hij zal dan tijdelijk afhankelijker zijn en handelbaar.
    Ik ben zelf geen voorstander van een strafkooitje of wegzetten in een prikkelarme omgeving, bijtgedrag wordt bij ons totaal genegeerd, tenzij het menens bijten is, dan geven we een ferme nee en zetten hem/haar weg en negeren hen een tijdje.
    Je moet het per situatie bekijken, wat voor de ene werkt hoeft niet voor de ander op te gaan.

    Heel veel succes en sterkte om dit aan te pakken, vooral rustig blijven en niet panikeren.

    Mvg. Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door althea61 Bekijk Berichten
      Hallo Nathalie,

      Hoe lang hebben jullie Sjarel al, hoe oud is Sjarel, heeft er een verandering plaats gevonden waardoor hij van slag is, nooit in paniek raken hoe moeilijk en pijnlijk ook een beet kan zijn, pak hem in de papegaaien greep (desnoods met een handschoen) en zeg hard nee en zet hem weg, negeer hem volledig.
      Laat niet zien dat je bang bent, ook al ben je het wel, dit hebben ze zo door en dan wordt het van kwaad tot erger.
      Let op zijn lichaamstaal, pointen (flikkeren) zijn ogen, zijn de veren opgezet of strak op zijn lijf.
      Gebruik een plantenspuit op straal als hij op je vriend afvliegt met de intentie om hem aan te vallen, een andere optie is om hem te kortwieken, hij zal dan tijdelijk afhankelijker zijn en handelbaar.
      Ik ben zelf geen voorstander van een strafkooitje of wegzetten in een prikkelarme omgeving, bijtgedrag wordt bij ons totaal genegeerd, tenzij het menens bijten is, dan geven we een ferme nee en zetten hem/haar weg en negeren hen een tijdje.
      Je moet het per situatie bekijken, wat voor de ene werkt hoeft niet voor de ander op te gaan.

      Heel veel succes en sterkte om dit aan te pakken, vooral rustig blijven en niet panikeren.

      Mvg. Julia
      Hallo Julia,

      Sjarel is nu een jaar en 3 maand ongeveer, er is enkele maanden wel iets gebeurd, hij had een speeltuig aan de lamp hangen en was er met zijn hals verstrikt in geraakt, mijn vriend heeft hem dan proberen bevrijden en sindsdien moet hij niet echt veel meer van hem weten, hij loopt er van weg, gaat met moeite op zijn vinger, maar het was nog dragelijk, uiteraard niet leuk voor men vriend maar we hoopten dat het zou overgaan.
      Deze namiddag was mijn vriend nog aan het fluiten, en Sjarel probeerde dan na te fluiten en dan als Sjarel erna op zijn speelboom zat en mijn vriend wou hem iets geven heeft hij gebeten en dan de rest van het verhaal hierboven.
      Momenteel zit hij in zijn kooi, we durven hem er niet uithalen, misschien vliegt hij terug recht naar mijn vriend, morgen vertrek ik voor 2 dagen naar zee met een vrienden, ik houd men hart al vast als ze hier beide alleen zijn, want als mijn vriend aan zijn kooi passeert begint hij ook zo te krijsen :-(

      Comment


      • #4
        helemaal met Julia eens...

        Ik heb 2 bonte boertjes ook gewiekt... waarom?
        omdat ze niet meer te handelen zijn.
        Als ze oud genoeg worden en wat volwassener kunnen denken, gaan ze je vooral uit testen en gaan dan meer dingen snappen.
        waaronder zij dus niet meer afhankelijk van je zijn maar evengoed verzorgt worden (eten krijgen)

        ik had mijn vogels op jonge leeftijd gewiekt en dat ging perfect...
        geen problemen, deden alles wat ik wou...
        Tot ze in de rui kwamen en ineens weer konden vliegen.
        Ik kon ze niet meer pakken (bij mij vlogen ze weg in plaats van bijten, omdat ik mij vaak laat bijten en er niet op reageer) dan maar vluchten.
        helemaal in paniek mijn vogels als ik ze te pakken kreeg...

        wat heb ik gedaan.

        Naar vogelarts en daar laten knippen...
        ze heeft mijn vogels eerst moe laten vliegen zodat we ze makkelijk konden pakken.
        daarna hebben we ze gewiekt... en wat denk je.... bij de eerste poging kon ik ze gewoon als altijd weer op mn vinger op laten stappen...
        toen ging er bij mij een lampje branden.... stelletje klereleiers... ze weten het gewoon, op dat moment leerde ik hun werkelijke aard kennen.
        Vanaf dat moment weer de beste maatjes en ben ze nu hard aan het trainen om nog meer band met ze te krijgen... hopelijk daarna weer proberen te laten vliegen.

        Ik hoop dat je hier wat aan heb. Dit is mijn ervaring met mijn bonte boertjes... Ze kunnen dus erg manipulerend zijn.
        Ik straf mijn vogels eigenlijk nooit... Negeren is mijn wapen op negatief gedrag.

        Gr. Marcel

        P.s.

        In jou geval kan het ook een stuk vertrouwen zijn dat is beschadigd na wat er gebeurt is.... ik adviseer kortwieken
        Last edited by Xcodd; 20-07-14, 00:00.
        Denzo Chica

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X