Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toekomst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Toekomst?

    Het is misschien een pijnlijke directe vraag, maar toch realiteit en ben erg benieuwd hoe jullie erover denken of over nagedacht hebben.
    Denk dat veel van jullie papegaaienbezitters een vogel hebben die misschien wel langer leven dan jullie zelf. Of dat je zelf gewoon te oud wordt om ervoor te kunnen zorgen. Hebben jullie hier al aangedacht en een oplossing gevonden?
    Zelf zou ik me echt druk maken om mijn vogel als ik er niet ben. Komt hij niet terecht waar hij diep ongelukkig gaat worden in een schuurtje..
    zelf heb ik vogels die mij niet kunnen overleven, tenzij ik natuurlijk vroeg sterf.
    ik heb mijn vriend die ze dan nog met evenveel liefde verzorgd of eventueel ken ik nog twee andere mensen.
    Hebben jullie al een oplossing?

  • #2
    bij mij gaan ze naar mijn dochter als er mij iets overkomt

    Comment


    • #3
      Met die vraag zit ik ook.
      Basje
      Gijpie
      kater Manolis

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Toetoe Bekijk Berichten
        Het is misschien een pijnlijke directe vraag, maar toch realiteit en ben erg benieuwd hoe jullie erover denken of over nagedacht hebben.
        Denk dat veel van jullie papegaaienbezitters een vogel hebben die misschien wel langer leven dan jullie zelf. Of dat je zelf gewoon te oud wordt om ervoor te kunnen zorgen. Hebben jullie hier al aangedacht en een oplossing gevonden?
        Zelf zou ik me echt druk maken om mijn vogel als ik er niet ben. Komt hij niet terecht waar hij diep ongelukkig gaat worden in een schuurtje..
        zelf heb ik vogels die mij niet kunnen overleven, tenzij ik natuurlijk vroeg sterf.
        ik heb mijn vriend die ze dan nog met evenveel liefde verzorgd of eventueel ken ik nog twee andere mensen.
        Hebben jullie al een oplossing?
        Hebben wij ook over nagedacht. Onze zoon neemt het over tegen die tijd. Inderdaad heel goed om dit mee te nemen in de beslissing om een gaai aan te schaffen.
        Moet iedereen doen.

        Comment


        • #5
          Naar onze oudste dochter, mocht dit door omstandigheden niet door kunnen gaan dan hebben wij goede afspraken gemaakt hoe verder te handelen.

          Julia
          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

          Comment


          • #6
            Het meyerpapegaaitje is zowiezo van onze jongste (12) dus de grijze gaat dan ook naar hem.

            Marie-Louise en Kippie
            Groetjes Marie-Louise en Kippie.

            Comment


            • #7
              Super dat erover nagedacht is!

              Comment


              • #8
                Ik hoop dat ik hem overleef, we zijn de zelfde leeftijd. Ik denk daar de laatste tijd vaak aan maar ik zou geen goede oplossing weten. Opvangcentrum bij soortgenootjes is vermoed ik geen optie want hij kan niet vliegen.
                Ik hoop dat er een oplossing zich mettertijd zal aandienen.
                Koko en Duckie

                Comment


                • #9
                  Met die vraag zit ik ook, het is heel waarschijnlijk dat ik eerder sterf dan mijn grijsje.
                  Ik ga een testament laten opstellen... alleen ben ik er nu nog niet uit naar wie/waar mijn grijsje kan gaan als het zover is.
                  Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

                  Miriam & Nico sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb ook een testament opgesteld maar die vogelopvang stond er niet goed voor en wat ik zelf gezien heb denk ik dat mijn gaai daar niet op de juiste plaats is. Het testament staat maar gaat veranderen als mijn man of ik er niet meer ben, dan is het zaak om een goede beslissing te nemen aan de laatste van ons.
                    Koko en Duckie

                    Comment


                    • #11
                      Ja want misschien bestaan die vogelopvangen dan niet meer.

                      Verstuurd vanaf mijn Sony Tablet S met Tapatalk
                      Groetjes Marie-Louise en Kippie.

                      Comment


                      • #12
                        Idd., dus kan ik het nu wel veranderen naar een ander goed doel voor dieren maar is mijn gaai Koko daar mee geholpen. Heel moeilijk om nu te beslissen. We hebben wel een testament executeur die het gaat uitvoeren en bij het testament een brief ondergetekend door ons waar we ons nalatenschap naartoe willen hebben.
                        Koko en Duckie

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb weleens een verhaal gehoord over een papegaai die thuis gewoon gezond op zijn stokkie zat en opeens kreeg hij een hartstilstand.
                          Bleek op dat moment ook zijn baasje overleden te zijn.
                          Weet nog steeds niet of het verhaal nou echt was, maar heeft de gaai in ieder geval ook geen verdriet gehad

                          Comment


                          • #14
                            hier ook alles al geregeld en op papier !!
                            Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                            Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                            Bedankt voor onze mooie Jaren


                            Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                            http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                            http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                            Comment


                            • #15
                              Nou Toetoe, ik teken ervoor!
                              Koko en Duckie

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X