Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke soort raden jullie voor mij aan...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • welke soort raden jullie voor mij aan...

    Ik weet dat dit waarschijnlijk een vraag is die jullie heel vaak zien passeren maar ik ga ze toch maar eens stellen...
    Welke papegaai zouden jullie voorstellen voor mij.

    Laat ik mijn situatie even schetsen.
    Ik ben een student en de papegaai zou bij mij op kot (op kamers) komen te staan. Hier is het de bedoeling dat hij overdag steeds vrij rond mag/kan lopen (of vliegen) en enkel 's nachts in zijn slaapkooi zou moeten. In het weekend zou ik deze dan meenemen naar huis waar hij dan wel in een grotere kooi terechtkomt. Nu de eigenschappen naar welke ik op zoek ben:
    - niet luid: ik weet dat papegaaien uiteraard altijd lawaai gaan maken, maar er is toch een duidelijk verschil tussen een grasparkiet en de schreeuw van een ara... Dus vermits ik op kot zit ben ik toch echt op zoek naar een papegaai welke niet heel het huis bij elkaar roept.
    - trainbaar: ik zou toch graag een vogel hebben welke ik dingen kan aanleren. Het is ook de bedoeling dat ik er veel mee bezig ben en dat hij of zij zelfs enkele woordjes kan spreken. Hele zinnen zoals bij een grijze roodstaart verwacht ik niet.
    - Liefst ook een vogel welke toch bijna een hele dag alleen kan zijn vermits ik vaak les heb en daarnaast toch ook nog een redelijk druk leven. Laat ik hier wel verduidelijken dat ik absoluut genoeg tijd in de papegaai wil steken maar dat ik graag weet dat het geen kwaad kan om hem eens een dagje alleen te laten. Ook graag een vogel welke niet eenkennig is (alhoewel ik denk dat dit ook wel aan te leren is).

    Ik denk dat dit zowat de belangrijkste vereisten zijn. Zelf heb ik al 2 soorten in gedachte: de bonte boer en de roze kaketoe. Ik vind de roze kaketoe gewoon echt een prachtig dier maar vrees dat deze niet echt past bij wat ik zoek.

    Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door dennisdanger Bekijk Berichten
    Ik weet dat dit waarschijnlijk een vraag is die jullie heel vaak zien passeren maar ik ga ze toch maar eens stellen...
    Welke papegaai zouden jullie voorstellen voor mij.

    Laat ik mijn situatie even schetsen.
    Ik ben een student en de papegaai zou bij mij op kot (op kamers) komen te staan. Hier is het de bedoeling dat hij overdag steeds vrij rond mag/kan lopen (of vliegen) en enkel 's nachts in zijn slaapkooi zou moeten. In het weekend zou ik deze dan meenemen naar huis waar hij dan wel in een grotere kooi terechtkomt. Nu de eigenschappen naar welke ik op zoek ben:
    - niet luid: ik weet dat papegaaien uiteraard altijd lawaai gaan maken, maar er is toch een duidelijk verschil tussen een grasparkiet en de schreeuw van een ara... Dus vermits ik op kot zit ben ik toch echt op zoek naar een papegaai welke niet heel het huis bij elkaar roept.
    - trainbaar: ik zou toch graag een vogel hebben welke ik dingen kan aanleren. Het is ook de bedoeling dat ik er veel mee bezig ben en dat hij of zij zelfs enkele woordjes kan spreken. Hele zinnen zoals bij een grijze roodstaart verwacht ik niet.
    - Liefst ook een vogel welke toch bijna een hele dag alleen kan zijn vermits ik vaak les heb en daarnaast toch ook nog een redelijk druk leven. Laat ik hier wel verduidelijken dat ik absoluut genoeg tijd in de papegaai wil steken maar dat ik graag weet dat het geen kwaad kan om hem eens een dagje alleen te laten. Ook graag een vogel welke niet eenkennig is (alhoewel ik denk dat dit ook wel aan te leren is).

    Ik denk dat dit zowat de belangrijkste vereisten zijn. Zelf heb ik al 2 soorten in gedachte: de bonte boer en de roze kaketoe. Ik vind de roze kaketoe gewoon echt een prachtig dier maar vrees dat deze niet echt past bij wat ik zoek.

    Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!
    Hallo, welkom hier.....
    Wat had je gedacht van een valkparkiet ?? dat lijkt mij beter te passen bij jou want echt ervaring met vogels mis je nog.
    Niet zo duur, eventueel neem je er twee, want zo te lezen heb je niet veel tijd om zelf je vogel aandacht te geven.
    En een valkparkiet is eigenlijk een kleine kaketoe. Later als je niet meer zoveel tijd nodig hebt voor studie en/of werk kun
    je altijd nog een andere vogel nemen....

    Comment


    • #3
      Nee een valkparkiet zegt mij echt helemaal niks sorry . Haha! Kijk ik heb inderdaad nog geen ervaring met vogels, maar neem het wel enorm serieus op... Dus in dat opzicht denk ik wel dat het verzorgen van de vogel geen onoverkomelijke problemen gaat geven.

      Qua tijd welke ik in de vogel kan steken leest mijn tekst inderdaad wel redelijk drastisch. Ik wil alleen maar zeggen dat ik van 10u 's ochtends tot 4u in de namiddag hoogstwaarschijnlijk weg ben. Daarna heb ik natuurlijk alle tijd voor de vogel. Maar ik had het er maar bijgezet omdat ik toch ook gerust wil zijn dat ik hem toch zeker eens een dag alleen kan laten zonder dat ik terugkom naar een kale vogel (bij wijze van spreken).

      En als laatste ben ik uiteraard nog maar net bezig met me te oriënteren en ben ik massaal aan het lezen, maar persoonlijke ervaring is natuurlijk altijd leuker dan theoretische kennis.

      Comment


      • #4
        Misschien zijn de poicephaluspapegaaien wel iets voor jou.
        Ze zijn (in vergelijking met andere papegaaien) relatief stil, ze kunnen wat leren praten, en truckjes leren kunnen ze ook!

        Stemmen je kotgenoten ermee in dat jij een papegaai neemt?
        Want ik kan me voorstellen dat tijdens de blok het toch wel heel stil moet zijn op kot (voor mij althans ), en zo'n papegaai maakt toch altijd wel een beetje geluid.
        ____________________
        Hier nog een paar links:

        Dit is een link met foto's, video's en geluidsfragmenten van de verschillende poicephalussoorten "in het wild": http://ibc.lynxeds.com/search/ibc_features/poicephalus

        Dit is een Nederlandstalige site met algemene info over de poicephalussoorten: http://poicephalus.nl/

        Dit is een Engelstalige site over de poicephalus: http://beautyofbirds.com/poicephalusinfo.htm

        Ik hoop dat je hier wat mee bent.
        Last edited by arnevw; 21-08-14, 10:31.
        Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
        -Je suis Charlie-

        Comment


        • #5
          Ja ik had ook al gelezen dat de bonte boer een iets stillere soort was en ook niet al te groot, daarom dat ik hem ook aangeraden kreeg. Dank je wel! Met die sites ben ik zeker iets.

          Verder weten mijn kotgenoten het wel, maar valt het af te wachten uiteraard hoe erg het gaat zijn . Maar met de examenperiode studeert iedereen (buiten ikzelf) thuis dus dan is het hier zelfs nog leeg...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dennisdanger Bekijk Berichten
            Nee een valkparkiet zegt mij echt helemaal niks sorry . Haha! Kijk ik heb inderdaad nog geen ervaring met vogels, maar neem het wel enorm serieus op... Dus in dat opzicht denk ik wel dat het verzorgen van de vogel geen onoverkomelijke problemen gaat geven.

            Qua tijd welke ik in de vogel kan steken leest mijn tekst inderdaad wel redelijk drastisch. Ik wil alleen maar zeggen dat ik van 10u 's ochtends tot 4u in de namiddag hoogstwaarschijnlijk weg ben. Daarna heb ik natuurlijk alle tijd voor de vogel. Maar ik had het er maar bijgezet omdat ik toch ook gerust wil zijn dat ik hem toch zeker eens een dag alleen kan laten zonder dat ik terugkom naar een kale vogel (bij wijze van spreken).

            En als laatste ben ik uiteraard nog maar net bezig met me te oriënteren en ben ik massaal aan het lezen, maar persoonlijke ervaring is natuurlijk altijd leuker dan theoretische kennis.
            Mensen kopen vaak niet goed geinformeerd hun eerste vogel(s).
            Jij hebt nog geen ervaring met vogels. Hoe jij je aan het orienteren bent is ons niet bekend.
            Als je de site van koppiekrauw zou lezen dan krijg je volgens mij een beter idee hoe je je kunt orienteren
            voordat je een vogel aanschaft en de keus maakt wat voor vogel het zal zijn.

            Wil je informatie over het kopen van een papegaai? "klik hier"

            Je vindt er diverse tips en aandachtspunten waar je nu waarschijnlijk nog geen weet van hebt.
            Een valkparkiet is een ideale vogel om persoonlijke ervaring mee op te doen voor het houden van een tamme huisvogel.

            Comment


            • #7
              koppiekrauw is inderdaad een fantastische hulp! Ben ik ook volop mee bezig met deze door te spitten

              Comment


              • #8
                een bonte boer zou een goede keuze kunnen zijn
                een rose,nee
                heb ze beide dus ervaring ermee
                bonte boeren zijn relatief rustig en over het algemeen makkelijke vogels die ook meestal niet veel herrie maken
                je kan ze ook makkelijk overal mee naar toe nemen,het formaat is ook zeer geschikt kwa handteerbaarheid

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
                  een bonte boer zou een goede keuze kunnen zijn
                  een rose,nee
                  heb ze beide dus ervaring ermee
                  bonte boeren zijn relatief rustig en over het algemeen makkelijke vogels die ook meestal niet veel herrie maken
                  je kan ze ook makkelijk overal mee naar toe nemen,het formaat is ook zeer geschikt kwa handteerbaarheid
                  Kijk dat is de informatie die ik zoek, van mensen die ze zelf hebben... dank je!
                  Waarom een rose, nee? Kun je die keuze ook wat verder toelichten. Zelf neig ik ook meer toe naar de bonte boer omdat ik ook weet dat dat voor mijn situatie waarschijnlijk een geschiktere vogel is, maar de rosé kaketoe is gewoon mijn droomvogel (om het maar even extreem voor te stellen)

                  Comment


                  • #10
                    ik begrijp dat een rose een droom vogel is,was het voor mij ook
                    een rose is over het algemeen veel drukker
                    en als hij geluid maakt wordt je er niet vrolijk van al is het maar kort,ze gaan af en toe even helemaal uit hun dak
                    het zijn ook grotere slopers,geen laptop is veilig bijvoorbeeld,een paar seconden niet opletten en je halve toetsenbord is weg
                    niks van hout is veilig,hier is een dikke houten stok in de kooi al binnen 2 dagen doorgeknaagd
                    dat zijn een paar voorbeeldjes,het blijft toch een kaketoe ook al is het een makkelijkere soort kaketoe

                    Comment


                    • #11
                      Een rosé is idd niet meteen een goede beginnersvogel nee... Maar ik kon toch maar eens polsen naar de meningen . Dan lijkt mij een bonte boer wel een heel geschikte soort. Alles wat ik heb opgezocht over de vogel past binnen wat ik zoek dus lijkt mij een goede match...

                      Comment


                      • #12
                        een pyrrhura zijn net papegaaitjes geweldig leuke vogels

                        Comment


                        • #13
                          Een forpus, de kleinste papegaai die snel trucjes kan leren en leren praten haha
                          maar denk dat jij meer een grotere wil

                          Comment


                          • #14
                            En wanneer je naar je huis moet reizen kan je ze zo in boxje meenemen
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Toetoe Bekijk Berichten
                              Een forpus, de kleinste papegaai die snel trucjes kan leren en leren praten haha
                              maar denk dat jij meer een grotere wil
                              Wow had ik nog nooit gezien! Wat een kleine papegaaitjes idd! Bedankt voor de toevoeging, ook zeker een optie als ik het zo lees. Zelf ben ik idd fan van iets groter maar ik moet toegeven dat dit zeker ook enorm handig lijkt.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse

                              Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                              Working...
                              X