Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bonte boer en senagal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • bonte boer en senagal

    Hallo iedereen,

    Ik heb ff een vraag, hoe zie je dat 2 papagaaien (bonte boertje en meyertje ) samen in 1 kooi kunnen.
    Mijn bonte boertje is heel erg bang en het meyertje gaat steeds lief naar het bonte boertje toe.
    Maar het bonte boertje gaat iedere keer in een houding zitten (om of te bijten of zich te beschermen dat weet ik niet) Ze vechten niet echt, maar af en toe een klein snavelgevechtje, zouden zij nu vriendjes kunnen worden of gaat het echt niet lukken. Of weet iemand wat ik kan doen om ze aan elkaar te laten wennen.

    Ik heb ze nu samen zitten, maar het bonte boertje blijft constant op dezelfde plaats zitten en verroert zich verder niet als het meyertje in de buurt is, gaat het meyertje een stuk van hem af dan gaat ie gewoon eten, maar houd hem de hele tijd goed in het oog.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen of ik ze bij elkaar moet laten of toch liever uit elkaar.

    groetjes miranda

  • #2
    hallo,

    hoe oud zijn ze?

    misschien dat het bonte boertje even moet wennen aan een maatje in de kooi.
    met de tijd zal hij er vanzelf wel aan wennen.
    elkaar bijten en tegen elkaar snavel slaan is ook heel normaal (niet tot bloedens of veren trekken toe)
    mijn bonte boertjes doen elkaar kroelen, vechten, spelen, vechten om eten, elkaar jaloers maken met speeltjes dat ze van elkaar afpakken.
    als ze beiden op mijn schouders zitten word het ook vechten vanwege jaloezie.
    ik zou mij niet te veel zorgen maken en de tijd gunnen om op elkaar af te stemmen... tenzij ze elkaar echter aanvliegen en willen vermoorden.

    het gaat goed komen.

    Gr. Marcel
    Denzo Chica

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
      hallo,

      hoe oud zijn ze?

      misschien dat het bonte boertje even moet wennen aan een maatje in de kooi.
      met de tijd zal hij er vanzelf wel aan wennen.
      elkaar bijten en tegen elkaar snavel slaan is ook heel normaal (niet tot bloedens of veren trekken toe)
      mijn bonte boertjes doen elkaar kroelen, vechten, spelen, vechten om eten, elkaar jaloers maken met speeltjes dat ze van elkaar afpakken.
      als ze beiden op mijn schouders zitten word het ook vechten vanwege jaloezie.
      ik zou mij niet te veel zorgen maken en de tijd gunnen om op elkaar af te stemmen... tenzij ze elkaar echter aanvliegen en willen vermoorden.

      het gaat goed komen.

      Gr. Marcel
      Dank je marcel, het gaat tot nu toe idd goed, ze vliegen zich niet echt in de veren, gelukkig
      Ze hebben een hele grote kooi en kunnen elkaar dus ook goed ontwijken..
      Het bonte boertje is 2 jaar en heb ik al vanaf 6 weken, en het meyertje is 6 een hele lieve rustige vogel die dus ook niet agressief is. Zit echt geen kwaad in.
      Ik ga ze echt de tijd geven om aan elkaar te wennen maar ik denk nu zelf dat het idd wel goed gaat komen.

      groetjes miranda

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse

      Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

      Working...
      X