Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ringnummer natrekken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ringnummer natrekken

Hallo,
    Ik ben Jolanda en heb deze zomer een jonge zonparkiet: Appie gekocht bij Dennis papegaaien.
    Nu ben ik wat op internet gaan zoeken en ben ik er achter gekomen dat ik dus een eigendomsacte moet hebben.
    Nu probeer ik er achter te komen wat zijn ringnummer betekend zodat ik de kweker enzo kan achterhalen het begint met EH *** 13. Ik weet dat 1 voor het jaartal staat (er is een oude ring gebruikt), maar waar EH voor staat is voor mij een raadsel.
    Hopelijk kan iemand mij helpen

De letters plus een deel van de cijfers refereren aan de kweker en een gedeelte aan het jaartal , miscchien dat je via de nbvv verder kunt komen , aan het nummer zelf kun je het niet herleiden

Comment

Hallo Jolanda,

over ringen valt veel te vertellen maar lees dit ook eens,

https://www.papegaaienforum.nl/showwi...nummers+uitleg

Aan de gegeven die jij nu geeft hebben we niks

het begint met EH *** 13

De letters EH kan het begin zijn van kweeknummer en de 2 volgende * zouden dan cijfers kunnen zijn het 3de * is dan het volg nummer en de 13 zou het jaartal kunnen zijn er van uitgaande dat het officiƫle bondsringen zijn het zou ook maar zo kunnen zijn dat het eigen ringen zijn ooit besteld bij een leverancier en dan kun je er op laten zetten wat je wil.

ben ik er achter gekomen dat ik dus een eigendomsacte moet hebben.
      Als dit correct is dan moet je dus bij Dennis wezen en niet bij kweker, Dennis was verkoper oftewel de toenmalige eigenaar en zal dan ook een eigendomsacte gehad hebben.

[QUOTE][(er is een oude ring gebruikt)/QUOTE]

Gelet op bovenstaande uitleg hoeft dit niet geval te zijn dus, kan wel maar voor het zelfde geld heb je dus een vogel van 1213 gekocht i.pv. 2014.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

miscchien dat je via de nbvv verder kunt komen

Beste Ronald,

Helaas of gelukkig het is maar net hoe je het ziet, niet alle ringen komen van NBvV af dus zij kunnen je dan ook niet verder helpen als wij hier kunnen.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
          Beste Ronald,

Helaas of gelukkig het is maar net hoe je het ziet, niet alle ringen komen van NBvV af dus zij kunnen je dan ook niet verder helpen als wij hier kunnen.
          Duidelijk,van daar ook "misschien"

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X