Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kruiden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kruiden

Hallo,

Gisteren hebben wij voor een weeshuis staan koken en er kwamen een hoop kruidengeuren vrij.
    bij ons sprongen de tranen in onze ogen...
    kunnen vogels hier tegen?
    omdat kruiden ook natuurproducten zijn, misschien dat zij er geen last van hebben.
    ik zou dit graag willen weten. Op internet is er niets over te lezen. (niet dat ik kan vinden)

gr, Marcel
    Denzo Chica

Iemand?
    Denzo Chica

Comment

Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt welke kruiden...

Kerrie zou ik niet geven bijvoorbeeld maar een beetje bieslook zal denk ik geen kwaad kunnen.
      Ze verkopen ook van die kookpotjes voor papegaaien waar kruiden bij zitten, mss kan je dat eens
      opzoeken en erachter komen wat erin zit voor kruiden..
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Bedankt voor je reactie, maar ik bedoelde de enorm sterke geur van de kruiden die vrijkomen tijdens het koken.
        ik kreeg het er benauwd van en mn neus prikkelde als een gek.
        zou een papegaai daar nou ook last van kunnen krijgen?
        Denzo Chica

Comment

Weet je nog wat voor kruiden het waren? Sommige kruiden hebben een hoog gehalte aan essentiële oliën in zich en die kunnen wel irritatie veroorzaken, zeker in verwarmde vorm.

Comment

Ik denk dat het vooral de chilipoeder was dat het allemaal zo benauwd maakte
            Denzo Chica

Comment

Ooh zo bedoelde je, ik dacht om te geven.

Papegaaien eten met gemak een peper maar hoe het zit met de geurdampen weet ik niet..
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Heb je het poeder voor het koken erbij gedaan of tijdens het koken? Chilipepers staan bekend om hun irriterende werking op bijvoorbeeld ogen en neusslijmvlies. Snij maar eens een vers pepertje en wrijf daarna per ongeluk in je ogen... (ervaring mee, echt, niet fijn...) Dat papegaaien het zo kunnen eten vind ik echt bijzonder. Er wordt ook essentiële olie van de zaden van chili pepers gemaakt, en die mag bijvoorbeeld absoluut niet via inhalatie, juist vanwege die irritatie, maar ik kan me niet voorstellen dat er in het poeder nog zoveel aanwezig is. Wat ik me dus wel kan voorstellen is dat als je het tijdens het koken toevoegt het in de kookdampen terecht komt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DianaP Bekijk Berichten
                  Heb je het poeder voor het koken erbij gedaan of tijdens het koken? Chilipepers staan bekend om hun irriterende werking op bijvoorbeeld ogen en neusslijmvlies. Snij maar eens een vers pepertje en wrijf daarna per ongeluk in je ogen... (ervaring mee, echt, niet fijn...) Dat papegaaien het zo kunnen eten vind ik echt bijzonder. Er wordt ook essentiële olie van de zaden van chili pepers gemaakt, en die mag bijvoorbeeld absoluut niet via inhalatie, juist vanwege die irritatie, maar ik kan me niet voorstellen dat er in het poeder nog zoveel aanwezig is. Wat ik me dus wel kan voorstellen is dat als je het tijdens het koken toevoegt het in de kookdampen terecht komt?
                  dat klopt.

dus zolang het geen olievorm is is het niet schadelijk?
                  of wat wij voelen van de dampen voelen hun ook?

want anders rij ik de kooi even in een andere kamer de volgende keer xD
                  Denzo Chica

Comment

Ik denk dat hun dat ook wel voelen eigenlijk...... maar het misschien niet zo laten merken. Ik zou zeggen let volgende keer even op hun reactie.... of een heeeeeele sterke afzuigkap aanschaffen ;-)

Comment

Zwz is het niet echt gezond om de vogel in de keuken te hebben tijdens het koken ;-)

Ken je papegaai

sigpic

Comment

nah het punt was dat het het hele huis rondging.
                        ik heb een flatwoning dus een vrij kleine ruimte.
                        volgende keer de kooi in een andere kamer rijden dus.
                        ik laat mijn vogels nooit in de keuken tijdens het koken haha.
                        Ik heb ze niet erg onrustig zien gedragen...
                        Maar voor het zekere houd ik ze dan voor de volgende keer niet in dezelfde ruimte als we weer uitgebreid zullen koken.

bedankt voor de reacties.

gr. Marcel

p.s. de afzuigkap staat op een centrale aansluiting in de flat. dus mag er helaas geen sterke afzuigkap op aansluiten.
                        Denzo Chica

Comment

Een keertje zal ook niet zo erg zijn, maar inderdaad gewoon volgende keer voor de zekerheid even in veiligheid brengen :-) En zelf een maskertje op hihi

Comment

bedankt voor alle reacties.

haha
                            Denzo Chica

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                            X