Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede gaai erbij, zou dit goed gaan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tweede gaai erbij, zou dit goed gaan?

Hallo,
    Wij hebben sinds een kleine week een edelpapegaai Bibi (pop) van twee jaar oud. De bedoeling is dat ze een een maatje gaat worden van onze blauwvoorhoofdamazone Sammie (man). Sam is nu ruim 3 jaar. Tot nu toe zitten ze ieder in hun eigen kooi met een 3zits bank ertussen. Beide gaaien begonnen vanaf het eerste moment lieve geluidjes naar elkaar te maken en zijn erg nieuwsgierig naar elkaar. Ik heb tot nu toe op geen enkele manier agressie ontdekt. Tot nu toe laten gaat om en om de kooi open, ze zijn dus niet tegelijk los. Sam kijkt dan van een kleine afstand naar de kooi van Bibi, al durft hij niet op of net naast de kooi van haar te komen. Bibi is wat nieuwsgieriger en heeft ook al op de kooi van Sam gezeten. Wel zit ze aan de tegenovergestelde kant van waar Sam zit (de kooi van Sam is behoorlijk groot) en vanaf daar bekijkt ze Sam met een scheef kopje. Sam is dan erg enthousiast en gaat praten, zachtjes fluiten of geluidjes maken. Schreeuwen oid is er niet bij. Nu weet ik niet of dit wel zo'n goed idee is, al zit ze dan niet op de top van de kooi maar meer aan de zijkant, toch zit ze dan hoger dan Sam. Omdat ik niet wil dat Sam zich geïntimideerd voelt (en misschien juist daarom uit angst zou kunnen gaan bijten) hebben we haar toch vrij snel van de kooi af gehaald. Hoe kunnen we er voor zorgen dat beide gaaien op een goede manier aan elkaar gaan wennen? Wie heeft er tips om ervoor te zorgen dat het wennen goed verloopt? Wat moeten we wel en wat moeten we juist niet doen?
    Ilona

Voor te beginnen kooien eerst naast elkaar zetten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
    X