Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Poepen bonte boertje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Poepen bonte boertje

Sinds een paar maanden ben ik een trotse bezitter van een bonte boertje(senegal papegaai)

alleen hij poept heel vaak per dag, is dit normaal, is dit bij alle papegaaien het geval, of is dit vreemd?

ik hoop een reactie te ontvangen.

Gr. Leon

Hallo Leon,

moeilijk in te schatten wat vind jij veel, het 1e ochtend poepje bij onze caique's noemen we hun ochtendbommetje het woord zegt het
    al.
    Dan zijn er factoren m.b.t. eten die meespelen veel vocht zoals fruit laat een vogel ook al meer dan normaal poepen en dan heb je nog de vraag wat is normaal, ik ken de poepgewoonten van mijn caique's en als deze afwijkt van wat wij als normaal ervaren bij hen dan kijk ik even wat hebben ze allemaal gegeten.
    Na het douchen poepen ze altijd wat wateriger, bij kersen wordt hun poep donkerzwart, normale poep behoort groen met een beetje wit te zijn en wordt door een vliesje keurig bij elkaar gehouden tot een hoopje.
    De kleur is afhankelijk van wat ze eten van rode paprika wordt deze rood/bruin enz.
    Hebben ze stress dan poepen ze ook vaker zeker als ze ergens van schrikken, dus ik zou zeggen observeer hem en leer zijn poepgewoonten kennen. Observeer ook zijn lichaamstaal, staan zijn veren uit, flikkert die met de ogen dat zijn signalen die je alle iets kunnen vertellen over zijn gemoedstoestand.

MVG. Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
    X