Wij willen graag een roze kaketoe aanschaffen. Nu zagen we op Internet dat deze meneer er nog twee heeft. Echter is dit voor ons een enorm eind rijden. Geen probleem als het iemand is die het goed doet met de vogels. Maar dat weten we dus niet. Is er toevallig hier op het forum iemand die ervaring heeft met hun? Of weet je een andere kweker. Ook nog even wachten is geen probleem liever een gezonde vogel dan snel snel een zieke...
X
-
ik heb opmoment 4 bevruchte eieren liggen als het goed is komen ze eerste of tweede week april uit, tijdens het opgroeien door de ouders neem ik de jongen de laatste weken regelmatig in de hand zodat als ze zelfstandig zijn al wat aan de mensen zijn gewend.
dus als je zolang wil/kan wachten.
edHier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.
http://home.kpn.nl/bakk4330/
dit wordt mijn nieuwe site:
www.burdies-papegaaien.nl
4x 5 x 1 x 1 x
en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ilonka1982 Bekijk BerichtenBeste Ed,
Bedankt voor deze reactie. Wat wij heel erg belangrijk vinden is dat de vogel echt tam is. Gewend is aan alle huiskamer dingen enz. Ik weet niet of dit bij u mogelijk is. Het wachten is in principe geen probleem. Wat ik al zei ik wacht liever wat langer op een gezonde vogel
Dat kan je wel willen, maar dat kan je toch ook zelf ?
Een jonge vogel moet nu eenmaal bij de ouders blijven tot het zelfstandig is,
en als de kweker het jong geregeld in handen neemt is dat al een hele stapKy Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz
Ken je papegaai
sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk BerichtenDat kan je wel willen, maar dat kan je toch ook zelf ?
Een jonge vogel moet nu eenmaal bij de ouders blijven tot het zelfstandig is,
en als de kweker het jong geregeld in handen neemt is dat al een hele stap
Ik snap dat de vogel bij de ouders moe t blijven tot het zelfstandig is. Maar wat ik al zei vinden wij het belangrijk dat we een tamme vogel in huis halen. Aangezien wij geen ervaring hebben met een papagaai tam maken en op laten groeien en we er niet de mist mee willen ingaan. Het moet een huisgenootje worden voor het leven niet voor een half jaar en dan denken pfff kan er niks mee en kan de rest van zijn leventje in een kooi zitten. Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn als je ergens je papagaai plaatst
Comment
-
Tuurlijk, alleen met welke leeftijd wil je hem in huis hebben dan ?
Hij moet in jouw gezin meedraaien, niet in het gezin van de kweker ;-)
Een vogel van 3 - 4 maanden is zwz nog vrij tam, jij moet het alleen
naar jouw hand zetten. Opvoeden van een kind kost geduld energie
en tijd, dat geldt ook voor een kuiken ;-)
Anders moet je een tweede-kans vogel in huis nemen...Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz
Ken je papegaai
sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk BerichtenTuurlijk, alleen met welke leeftijd wil je hem in huis hebben dan ?
Hij moet in jouw gezin meedraaien, niet in het gezin van de kweker ;-)
Een vogel van 3 - 4 maanden is zwz nog vrij tam, jij moet het alleen
naar jouw hand zetten. Opvoeden van een kind kost geduld energie
en tijd, dat geldt ook voor een kuiken ;-)
Anders moet je een tweede-kans vogel in huis nemen...
Nou als het opvoeden van een kuiken zo makkelijk is als een kind hoef ik me geen zorgen te maken :-) ben opgeleid om met kinderen te werken. Maar ik weet gewoon niet hoe ik een papagaai moet opvoeden. We hebben een geelkop amazone maar deze was al opgevoed (vijf jaar oud) het leek me leuk om een kuiken te nemen maar over de leeftijd heb ik niet zo gedacht. Ik dacht dat het niet om een bepaalde leeftijd gaat maar juist om wanneer de vogel zelfstandig is of klopt dit niet? Het enige wat wij willen is dat we het goed doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ilonka1982 Bekijk BerichtenNou als het opvoeden van een kuiken zo makkelijk is als een kind hoef ik me geen zorgen te maken :-) ben opgeleid om met kinderen te werken. Maar ik weet gewoon niet hoe ik een papagaai moet opvoeden. We hebben een geelkop amazone maar deze was al opgevoed (vijf jaar oud) het leek me leuk om een kuiken te nemen maar over de leeftijd heb ik niet zo gedacht. Ik dacht dat het niet om een bepaalde leeftijd gaat maar juist om wanneer de vogel zelfstandig is of klopt dit niet? Het enige wat wij willen is dat we het goed doen
Zolang een jonge nestverlater handtam is kan je er nog alle kanten mee op. Gewoon rustig aan vertrouwen opbouwen en de rest komt wel.
Eerlijk hebben wij de opvoeding van onze honden een beetje doorgetrokken... bijten = auw, ergens aan knabbelen wat niet mag = vingerknip + neen en dan ruilen voor iets waar ze wel mag op knabbelen, op ons poepen = naar de kooi.
Ze heeft intussen ook al wat dingen geleerd zoals opstappen, terug naar de kooi gaan, in de keuken terug naar het touw, loslaten, bij ons komen en het tuigje omdoen begint aardig te lukken.
Misschien niet de aanpak die iedereen zou doen maar het werkt voor ons en voor Odin ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LinnekeOdin Bekijk Berichtenop ons poepen = naar de kooi.Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz
Ken je papegaai
sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk BerichtenDit is het enige wat je niet moet doen, dat zou zomaar tot problemen kunnen leiden ;-)
Wat voor problemen zou dat kunnen geven?
Comment
Comment