Zijn er hier mensen die hun papegaai verzekerd hebben? Ivm ziekte kosten. Vraag me ook af of er mensen zijn die hun vogel gechipt hebben. Ik zou graag wat ervaringen willen horen en evt advies. Bedankt mvg vanity
X
-
Odin en Kiwi zijn alleen geringd en niet verzekerd. Ik weet niet helemaal hoe het zit in Nederland maar in Belgiƫ kan je beter dat bedrag dat je aan verzekering betaald gewoon sparen. De verzekering hier betaald niet alles en dan zit je soms alsnog met de kosten en vaak komt de verzekering duurder uit dan de da kosten die je voor je vogel maakt.
Misschien worden Odin en Kiwi in de toekomst wel gechipt maar daar zijn we nog niet uit. Eerst even goed informeren bij onze da en dan beslissen.
-
Ik heb er wel 2 verzekerd bij petplan en moet zeggen al lees je er een hoop over op internet er geen problemen mee te hebben gehad nog. Ik heb besloten ook geen eigen risico te nemen maar volop te verzekeren, en al een paar behandelingen verder geweest betaal ik enkel administratie kosten extra als ik de rekening meteen laat door sturen en krijg ik de rekening gedeclareerd terug laatst van 125 24 euro te hoeven betalen, wel is het voor hun belangrijk een vaste dierenarts te nemen en voor nood dus ook. In nood mag t namelijk zo geregeld worden als je eigen dierenkliniek in nood geen vogel arts in beschikking hebben dat je er 1 aanwijst daarvoor en als je de verzekering afsluit is t ook van belang dat je even alles heen en weer bevestigd van dierenarts naar petplan zodat je zelf zeker weet als er wat is dat je meteen terecht kan zonder kosten meteen te betalen. Maandelijks betaal je dan wel 20.95 per vogel. Chippen heb ik ook gedaan en tevens zijn ze automatisch op een netwerk geregistreerd in t geval als je je vogel kwijt bent. Mijn motief was dat een groenvleugel kan is geen zekerheid zijn voet ring stuk kan bijten en de andere had om te beginnen al geen voetring dus was die wel noodzakelijker. Ook heb ik bij een 01 een paspoort besteld waar alles in staat is altijd makkelijk met checks enz.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
Comment