Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke soort

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb hem flink uitgeboend met dettol

Ik zelf zou Halamid gebruikt hebben.

Ik denk dat iedereen er hier op zich met die wet eens is. Alleen is de vraag of erin doorgeschoten wordt en in hoeverre dat dat dan is.

Het nadeel van veel mensen is dat zodra er een wet is/komt men op zoek gaat naar de maar of de als.
    Probleem met wetten zijn eigenlijk het is ja of nee en dat is voor veel mensen lastig te accepteren en gaan op zoek naar redenen waarom dan nu net eigenlijk niet voor hun van toepassing is en dat wordt alleen maar erger indien de wet is gemaakt door onkundigen of door mensen met andere belangen als waar die wet voor staat.

Mensen(sommige) zoeken altijd de mazen van de wet op zoals ook in dit geval met de wet over handopfok/scheiden van de jongen hiervoor zijn nu regels gemaakt op welke leeftijd dat zou mogen, nu zijn er dus alweer mensen die zeggen men spreekt niet over de eieren weghalen en daardoor halen we dus ook geen jongen weg bij de ouders dus het mag, stja moet je daar nu mee.

Die moeten natuurlijk eerst goed drogen, maar nu is wel een goede snoei periode
    Om welke reden laat je ze eerst drogen?
    Ach het hele jaar kun je wel wilg snoeien.

Helaas mag ik pagina 193 niet zien van google
    Ik heb hem ook niet gezien of ik het ook niet mocht weet ik niet maar het laden van de pagina's duurde mij te lang plus het feit het staat toch allemaal in het Engels en ben ik slecht in, wilde alleen controleren of bij mij wel wilde.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      Het nadeel van veel mensen is dat zodra er een wet is/komt men op zoek gaat naar de maar of de als.
      Probleem met wetten zijn eigenlijk het is ja of nee en dat is voor veel mensen lastig te accepteren en gaan op zoek naar redenen waarom dan nu net eigenlijk niet voor hun van toepassing is en dat wordt alleen maar erger indien de wet is gemaakt door onkundigen of door mensen met andere belangen als waar die wet voor staat.

Mensen(sommige) zoeken altijd de mazen van de wet op zoals ook in dit geval met de wet over handopfok/scheiden van de jongen hiervoor zijn nu regels gemaakt op welke leeftijd dat zou mogen, nu zijn er dus alweer mensen die zeggen men spreekt niet over de eieren weghalen en daardoor halen we dus ook geen jongen weg bij de ouders dus het mag, stja moet je daar nu mee.

.
      Helemaal mee eens. En dat geld niet alleen voor deze wet!
      Maar ik denk dat het ook andersom geldt. Je krijgt ook al snel "fanatiekelingen" die het neigen het buiten proporties te zien. Zo schrijft de wet bijvoorbeeld niet voor dat een verstoten nest, of een nest waarvan iets is met de ouders door pleegouders dient opgevoed te worden. De wet is genuanceerder dan sommigen vinden hoe het zou moeten zijn.

Ik heb de onhebbelijke eigenschap dat ik van niemand niet iets zomaar aanneem. Eigenlijk wel een goede eigenschap als ik er zo eens over nadenk, haha... Ik heb ook niet zoveel met "wetten". Je moet er natuurlijk altijd wel naar leven, maar ik neem ze niet automatisch aan voor waar... (te veel ervaring met slechte wetten) Het voordeel van dergelijke nieuwe wetten is wel dat er discussie ontstaat. Ik heb liever dat mensen hun jongen niet scheiden van hun ouders omdat ze snappen dat dit beter is, dan omdat de wet het voorschrijft. Dit is een proces. Dat kost tijd.

Om welke reden laat je ze eerst drogen?
      Ach het hele jaar kun je wel wilg snoeien.
      Euhm... dat staat in een online gebruiksaanwijzing, hahaha...

De takken die slechts als zitstok gebruikt worden (van links naar rechts, dus zonder schoeven enzo), of die om te eten zijn, die droog ik niet eerst.
      Die voor een trap, schommel, etc wel, omdat ze dan steviger denk ik zijn. Het viel me op toen ik een schroefje in de hangstokken schroefde, dat ik ze er net zo goed gewoon in kon duwen als schroeven. Ik denk dat dat met droog hout minder/niet zo is. Ik kan me dat zo voorstellen, maar dat weet ik nu nog niet.... nog niet geprobeerd.

Wilg wel, maar fruitbomen kun je niet het hele jaar snoeien. Die bloeden dood als het blad er weer aanzit en je knipt in oud hout. (aldus mijn fruitboom-ervaren vader)

Comment

(aldus mijn fruitboom-ervaren vader)

Die zal dan ook op hoogte zijn van welke chemische rotzooi erover heen is gespoten of niet, zodat je zonder problemen deze kan gebruiken.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Die zal dan ook op hoogte zijn van welke chemische rotzooi erover heen is gespoten of niet, zodat je zonder problemen deze kan gebruiken.
          jep.... Hij heeft al 40 jaar een eigen volkstuin.... hij is goed op de hoogte van zijn eigen bomen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X