Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

papegaaien verkopen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• papegaaien verkopen.

Hallo,

Als je als hobbykweker papegaaien kweekt...
    Mag je je jongen dan zomaar verkopen als je aan alle normen en waarden voldoet volgens de wet?
    sowieso weet ik dat je de jongen niet eerder dan 12 weken bij de ouders mag weghalen.
    Voor hoeveel mag je je vogels verkopen en hoeveel mag je verdienen in een jaar volgens de wet?
    en wat is er nodig om te mogen kweken volgens de wet?

Het gaat mij absoluut niet om het geld, want ik wil het klein houden.
    Maar heb gewoon een aantal vragen wat wel of niet mag.
    in dit geval gaat het dan om Senegal papegaaitjes.

Groeten,

Marcel
    Denzo Chica

Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
    Hallo,

Als je als hobbykweker papegaaien kweekt...
    Mag je je jongen dan zomaar verkopen als je aan alle normen en waarden voldoet volgens de wet?
    sowieso weet ik dat je de jongen niet eerder dan 12 weken bij de ouders mag weghalen.
    Voor hoeveel mag je je vogels verkopen en hoeveel mag je verdienen in een jaar volgens de wet?

Maar heb gewoon een aantal vragen wat wel of niet mag.
    in dit geval gaat het dan om Senegal papegaaitjes.

Groeten,

Marcel

Hoe oud je de jongen van de ouders mag scheiden is vogels nederlandse wetgeving soortafhankelijk.
    Het lijkt mij nog steeds vrij om zelf te kunnen bepalen voor welke prijs je de vogels verkoopt.
    en volgens mij is er ook geen limiet gesteld met hoeveel je verdienen mag als hobbykweker.
    Ga je 'veel' kweken en meer professioneel te werk dan kan men suggereren dat je bedrijfsmatig bezig bent.
    kunnen ze misschien ook nog van je willen dat je daarvoor de papieren dan ook haalt
    hoe dat precies zit weet ik ook niet

zorg dat je vogels correct geringd worden
    in zwolle werden ook vogels in beslag genomen die niet geringd waren
    staat de soort op Cites lijst 1 dan zul je nog papieren moeten aanvragen

https://www.weblogzwolle.nl/content/view/49583/46/
    https://www.weblogzwolle.nl/content/view/39498/55/

Comment

Zeer leuke vragen Marcel.

Ik zal ze proberen te beantwoorden naar mijn idee/inzicht of zoals ik van mening ben dat het mag/moet zoals ik er nu over denk.

Zoals het er nu voorstaat zit er een groot verschil in tussen een hobbykweker en de commercieel verkoper volgens de wet die dit dan naar mijn mening omschrijft als particulier of bedrijf voor bedrijven gelden wel regels ten opzichte van de koper/consument.

Voor elke vogelsoort zijn er nu regels die voorschrijven op welke leeftijd de jonge vogel zelfstandig wordt geacht.

Voor welke prijs je de vogels verkoopt is niet geregeld volgens de wet en zou dit alleen op gegeven moment van belang kunnen zijn indien men iemand verdenkt van heling.
      Er zal ergens een grens liggen die dan bepaald wanneer je als particulier wat verkoopt of bedrijfsmatig en je dus ook over de verkoop belasting mag afdragen. Ook is het zo dat men een bepaald bedrag mag bijverdienen zonder te moeten afdragen aan de fiscus maar dat gaat dan over alle bijverdiensten.

Voor zover ik weet staat er niets specifieks over vermeld in de wet maar zal men bij vermoedelijke mistanden dit laten toetsen door een rechter c.q. richtlijnen.
      Wat mij betreft mogen hier best regels voor komen, het probleem zal alleen handhaven zijn en helaas is het volgens mij zo dat zodra handhaven lastig is men liever over gaat tot een geheel verbod, dat handhaaft makkelijker.

Met het kweken van vogels is naar mijn idee niet echt een broodwinning te maken, want wat mag je dan wel niet kweken om een inkomen van € 25.000,00 over te houden?
      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten

Voor welke prijs je de vogels verkoopt is niet geregeld volgens de wet en zou dit alleen op gegeven moment van belang kunnen zijn indien men iemand verdenkt van heling.
        Er zal ergens een grens liggen die dan bepaald wanneer je als particulier wat verkoopt of bedrijfsmatig en je dus ook over de verkoop belasting mag afdragen. Ook is het zo dat men een bepaald bedrag mag bijverdienen zonder te moeten afdragen aan de fiscus maar dat gaat dan over alle bijverdiensten.
        Volgens mij was dat max.5000 in een jaar.

Met het kweken van vogels is naar mijn idee niet echt een broodwinning te maken, want wat mag je dan wel niet kweken om een inkomen van € 25.000,00 over te houden?
        Ik heb 40 uur werkweek.
        En wil het kweken ernaast doen.
        Dan moet je wel een hele grote tuin hebben of met Ara's kweken.

Anyway, thanks voor de snelle reacties.
        Neemt me al een aantal zorgen af.

25 april ga ik verhuizen naar onze nieuwe woning en zal na dat onze woning klaar is met verbouwen een eigen voliére bouwen.
        Hier wil ik graag een dagboek van maken.
        Mensen die me willen volgen of tijdens het bouwen tips willen geven, kan dat. (spannend allemaal)
        Denzo Chica

Comment

Beste Marcel,

Ik las in de mail jou opmerking,

"Dan hoef ik mij verder niet veel zorgen te maken over de overheid"

Nou dat zou ik maar wel doen want als alles uitkomt wat ze willen dan blijft er weinig over voor de vogelliefhebber en dit gaat misschien wel op voor veel dierenliefhebbers. Zoals ik al aangaf in mijn vorige reactie is handhaven te lastig en komen ze met veel verboden.( positieflijsten)
          ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Beste Marcel,

Ik las in de mail jou opmerking,

"Dan hoef ik mij verder niet veel zorgen te maken over de overheid"

Nou dat zou ik maar wel doen want als alles uitkomt wat ze willen dan blijft er weinig over voor de vogelliefhebber en dit gaat misschien wel op voor veel dierenliefhebbers. Zoals ik al aangaf in mijn vorige reactie is handhaven te lastig en komen ze met veel verboden.( positieflijsten)

Die zin was bedoeld voor al mijn vragen die ik had, haha.

Helaas is dat een zorg voor altijd.
            Denzo Chica

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X