Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp

Ik ben sinds 3 dagen in bezit van een mooie edel man. Ik kan eindelijk deze prachtige hobby weer oppakken!
    Nu zit ik alleen met mijn handen in het haar.
    Ik heb 2 vluchten buiten en 2 binnenkooien, nu zit mijn edel al 3 dagen op dezelfde plek binnen en wil niet van zijn plek komen? Wat moet ik doen? Is dit normaal?
    Hoor het graag gr

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Is dit normaal?
    ja, want hij zit in nieuwe omgeving en moet wennen aan alles en daardoor blijven ze wel eens wat stiller zitten.
    nee, want hij zal ook eten moeten dus schuilt een gevaar in en vogels die op zelfde plek blijven zitten mankeren vaak wat.

Indien de vogel niet op de voerbak zit dus simpel bij het eten kan komen vermoed ik niet dat die niet van de plek komt want 3 dagen zonder voer lijkt mij stug.

Probeer eens om de vogel onopgemerkt te observeren.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Klopt. Hij gaat wel naar zijn etensbak toe. Eet goed, maar gaat niet naar buiten. Dat is meer mijn punt. Is het een idee om er een pop bij te halen? Misschien vind ie het alleen zijn niks?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Comment

maar gaat niet naar buiten. Dat is meer mijn punt.
        dat is wat anders als

nu zit mijn edel al 3 dagen op dezelfde plek binnen
        het niet naar buiten gaan van een vogel kan legio oorzaken hebben,
        in/uitvlieg gat te klein
        in/uitvlieg gat te hoog of te laag
        in/uitvlieg mogelijkheid is wat nieuws voor de vogel.

moet de vogel er echt naar toe vliegen of kan die via stokken op de plek komen en dan naar buiten?

wat je kunt doen is,

zet de vogel buiten neer en laat het voer binnen staan kan handig hulpmiddel zijn.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

misschien is hij het wel helemaal niet gewend
          zorg er inderdaad voor dat hij makkelijk bij het gat kan en voorzichtig kan gaan observeren wat daarbuiten is
          en anders inderdaad gewoon buiten zetten,let er wel op dan dat hij gaat eten,zo niet zet je hem weer even binnen
          lastig maar meestal als ze het eenmaal door hebben komt het goed

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X