Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bespoten boom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • bespoten boom

    Ik lees overal dat je je papegaai geen bespoten hout moet geven. Dat lijkt me natuurlijk niet meer dan logisch. Ik vraag me alleen af: als een bijvoorbeeld fruitboom ooit bespoten is geweest, mag die dan nooit meer gebruikt worden voor een papegaai... of een paar weken, maanden niet.

    Ik ga namelijk misschien mijn pruimenboom rooien en dat is echt een geweldige potentiele speelboom. Mits het niet giftig is natuurlijk...

  • #2
    om hier een correct antwoord op te kunnen geven zal men naar mijn idee de volgende gegevens mogen hebben;
    welk middel werd gebruikt
    hoe veel is er gebruikt
    hoever is dit in het hout getrokken
    hoelang blijft het gif werkzaam in schadelijke concentraties

    Indien je deze gegevens hebt kun je het zeggen, ik zou het risico niet lopen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Ik denk dat je eerder moet spreken over jaren dat ze niet meer bespoten zijn,
      maar het fijne weet ik er ook niet van..
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
        om hier een correct antwoord op te kunnen geven zal men naar mijn idee de volgende gegevens mogen hebben;
        welk middel werd gebruikt
        hoe veel is er gebruikt
        hoever is dit in het hout getrokken
        hoelang blijft het gif werkzaam in schadelijke concentraties

        Indien je deze gegevens hebt kun je het zeggen, ik zou het risico niet lopen.

        Het middel heet Decis. Ik laat het 1 keer per jaar op deze boom spuiten, en wel in het vroege voorjaar. Volgens de gebruiksaanwijzing is het niet schadelijk voor zoogdieren, wel voor waterdieren, insecten en spinnen. Over vogels wordt niet gesproken. Na 4 weken uiterlijk is het uitgewerkt volgens de gebruiksaanwijzing....

        Ik zag op koppiekrauw dat als je twijfelt dat je een boom dan moet laten weken in een chloormengsel. Dat het dan oke is. Is dat zo? Chloor lijkt mij ook niet een heel veilige stof. Op zich heb ik dan wel weer een gevoel dat dit een behoorlijk deskundige site is.

        Comment


        • #5
          Volgens de gebruiksaanwijzing is het niet schadelijk voor zoogdieren, wel voor waterdieren, insecten en spinnen. Over vogels wordt niet gesproken.
          Wel schadelijk voor waterdieren stja op het water of onderwater?

          Als het ook schadelijk zou zijn voor eenden dan toch ook voor andere vogels.

          Ik zag op koppiekrauw dat als je twijfelt dat je een boom dan moet laten weken in een chloormengsel. Dat het dan oke is. Is dat zo? Chloor lijkt mij ook niet een heel veilige stof.
          Ook hiervoor geld weer in welke hoeveelheid chloor?
          puur of verdunt en zo ja hoeveel verdunt dan?

          Chloor is in verdunde toestand niet echt gevaarlijk en zou zelfs bij een beperkte opname goed zijn tegen bloedluis.

          Wat je natuurlijk wel zou kunnen doen is de boom uitwateren, dat wil zeggen gewoon in het water leggen en dan de boomsappen inclusief het gif eruit laten spoelen/wassen waarbij je de eerste keren dan zelfs met chloor zou kunnen doen.
          als voorbeeld:
          de stam/boom geheel onder water/chloor brengen voor een bepaalde tijd zeg week of 6 en dan alles verversen en dit een keer of wat herhalen en dan de laatste 2 keer alleen maar water.(is gewoon mijn denken en geen ervaring)


          Op zich heb ik dan wel weer een gevoel dat dit een behoorlijk deskundige site is.
          De opsteller van deze site beschikt of beschikte over veel kennis heb hem alleen tijdje niet meer bezocht.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse

          Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

          Working...
          X