Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen Water voor de TT keuring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geen Water voor de TT keuring?

Waarom geven ze voor de keuring geen water aan kromsnavels? Ik zend dit jaar voor het eerst vogels in (nigrigenis) en las dat ze voor de keuring geen water krijgen. Ik begreep dit niet, en ben dus gaan zoeken op internet. Dat ze dit vaker doen was vlug duidelijk, maar het waarom kreeg ik niet gevonden...

De vraag kan je het best stellen aan wie het uitvoert
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Waarom geven ze voor de keuring geen water aan kromsnavels?
      De reden waarom niet ligt in het simpele feit dat de kromsnavels minder water behoeftig zijn als de ander vogels en praktijk wees ooit uit dat eerder water geven wel eens geknoei met water kon geven net voor de keuring.

Zodra de vogel gekeurd is zal deze voorzien worden van water.

Het water flesje hang men ook onderste boven aan het front zodat heel snel na de keuring duidelijk is welke vogel al wel en welke niet voorzien is van water.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Antonia natuurlijk had ik dat meteen gevragen als ik die persoon zag, wss al eerder. Maar wilde eerst online ff kijken, weet het pas sinds vanmiddag (kreeg nummers opgestuurd, en in die brief stond het vermeld)

Dijkkamp ik dacht al zoiets, maakt idd volgens mij niet veel uit, ze drinken idd niet veel. Rommel maken ze eigenlijk niet zo heel erg, flesje heb ik er nog nooit vanaf gehad, en maar 1 van de 4 vogels rommelt ooit iets aan zn bakje. Maar dan nog hangt die dan nog aan 1 vd 2 haakjes bv.. Dat kan natuurlijk wel anders zijn in de drukte.. Bedankt voor het antwoord.

Comment

en maar 1 van de 4 vogels rommelt ooit iets aan zn bakje. Maar dan nog hangt die dan nog aan 1 vd 2 haakjes bv..
          Vandaar dat wij op onze show verplichten om de voerbakjes onder het front te bevestigen.

Comment

Ik doe voer op de bodem, dan hoeven mijn vogels ook niet gevoerd te worden, houden ze z'n eigen eten (geen vreemd voer), en worden ze niet lastig gevallen in hun ttkooi, zodra je de kooi in gaat worden ze onrustig, al helemaal als een ander dit doet. Dus vind het voer als bodembedekker eigenlijk wel fijn. Ik weet dat dit omstreden is, en zodra je kooikes mag hebben, met voerbakjes aan de voorzijde, verander ik graag van kooi....

Comment

Om de vogels op de show te voeren behoeft men niet in de kooi te zijn.

Dit voeren gebeurt met een voerkan en kan snel en grondig gebeuren.

Dat het beter is om de vogels van hun eigen zaad te laten eten klopt, is ook beter indien men met de vogels ook nog naar andere show wil.

Comment

Geen water bij tentoonstellingen voor de keuring wordt gedaan om dat sommige kromsnavels zich gaan wassen en dan zien ze er niet uit.
                en klopt dat ze weinig water drinken.

ed
                Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

http://home.kpn.nl/bakk4330/

dit wordt mijn nieuwe site:
                www.burdies-papegaaien.nl

4x 5 x 1 x 1 x
                en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X