Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

niveauverschil is erg groot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• niveauverschil is erg groot

Ik vraag me af: het intelligentie(?)niveauverschil van mijn BB is zo groot, is dat wel normaal.

De ene heeft iets zo door. Zo heb ik haar in 1 middag geleerd dat ze een kraal moet oppakken en in een mandje moet doen. De andere, daar ben ik al maanden mee aan het oefenen om überhaupt op te stappen. Hij is heel mak, dus dat is het niet, maar hij lijkt het gewoon niet te begrijpen. Ik aai dan met mijn vinger over zijn buik. Duw tegen het buikkie, lok met een zaadje etc etc. Zeg er consequent "stap op" bij. Ik oefen dagelijks meerdere malen. Soms heb ik de indruk dat hij ook in zijn bewegingen nogal "lomp" is t.o.v. de andere. (zwakke grove motoriek??) Hij oogt dus echt zoet en suf. De andere is alert en fel. Ze weet wat ze wel en niet wil en gedraagt zich daarnaar als ze de kans krijgt.

ik vind het wel leuk zoals je je 2 kleine groene monstertjes beschrijft.

De ene die volgens jou slim is, is nieuwsgierig en de andere is juist slim, die doet gewoon niet wat er van hem/haar verlangt wordt.

Die kijkt het rustig aan en als ie er zin in heeft zal ie misschien een poging wagen om jou te behagen.

Het zijn gewoon 2 verschillende vogels. Vergelijk even met ons mensen, je hebt erbij die op de eerste rij staan met ontwikkeling en de broer/zus is het tegenovergestelde.

Bij jouw vogeltjes kun je volgens mij niet spreken van niveauverschil, maar van karakter. Wat mij nou een uitdaging lijkt is om uit te zoeken waar je de gene die jou niet begrijpt, in geïnteresseerd is.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
    X