Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bodembedekking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Wij hadden de eerste weken houtsnippers, maar zijn toen overgestapt op Zeoliet, een soort vulkaan gesteente die ook verteerbaar is als ze het per ongeluk op eten. Het stoft ( haast ) niet, alleen het laatste beetje uit de zak wel. Ik meen 15 euro voor een zak van 25 kilo, daar doen wij 2 maand mee, elke week wordt de kooi schoongemaakt dus nieuwe bodembedekking erin.

    Comment


    • #17
      Ik gebruik nu kranten als bodembedeking.
      Ook in de broedkooien van de pyrrhura's...
      Om de dag vervang ik die...en dat bevalt wel.
      Als je één kooi hebt... zou ik Corbo gebruiken.
      vr gr
      Nico

      Comment


      • #18
        Ik snap het verhaal over de geur bij gebruik van de beukensnippers niet goed.
        Ik heb een voliere in de woonkamer en 2 kooien, in totaal 15 vogels, maar met beukensnippers (op krant) nooit last van een vieze geur. Ik schep af en toe de poep eruit maar compleet verschonen eens per 2 weken. Soms doe ik een klein beetje zaagsel onder de snippers, voor evt extra vochtopname.

        Comment


        • #19
          Ik gebruik zelf ook beukensnippers en als je iedere dag met een keukenpapiertje de poep eruit haalt, heb je absoluut geen last van een vieze geur. Ook kun je de ontlasting veel beter in de gaten houden.
          Ik doe dit bij mn valken en ook bij de grijze roodstaart en amazone die ik tijdelijk te logeren heb.

          Comment


          • #20
            Ook hier hebben we altijd beukensnippers gebruikt en geen last van geurtjes.
            Ik moet er wel bij zeggen dat we smorgens de lade uitblazen in de tuin en opschudden en de poepjes ed eruit halen.
            Savonds nog eens de poepjes eruit en etensresten enzo.


            Nu de laatste maanden gebruiken we kranten, welke we smorgens en savonds verschonen door er een laagje af te halen.
            Is goedkoop en erg hygienisch vind ik.

            Comment


            • #21
              bodembedekking

              aan het begin gebruikte is beukensnippers,maar ik gebruik nu al een aantal jaren kattenbakkorrels lkkr goedkoop en makkelijk schoon te houden elke dag effe met een schepje erin de klonten eruithalen en klaar is kees

              Comment


              • #22
                Ik heb wel eens begrepen dat dit giftig is voor vogels, maar ik weet eigenlijk niet meer hoe en wat ?
                Chester en Samba
                Yoda en Navy

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse

                Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                Working...
                X