Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rozenbottels eind augustus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• rozenbottels eind augustus

Hallo papegaaienliefhebbers,

Vandaag heb ik weer de eerste verse rozenbottels voor onze papegaaien geplukt.
    Nog even en er zijn weer volop rijpe rozenbottels te vinden in de plantsoenen van de Gemeente.
    Een paar zakjes pluk ik dan die liniea recta de diepvries ingaan.
    Heerlijk gezond voor de papegaaien, véél heel véél vitaminen.
    Alleen beter niet langs een drukke verkeersweg plukken.

Groet, Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Zit er nog verschil in, zijn er soorten die niet gegeten mogen worden? En hoe geef je dit aan je papegaai? Gewoon in hele per week/maand?
    en ze zijn in de vriezer goed te bewaren?

Groetjes, Marlies

Comment

Nu pas ? ik heb de vriezer al vol, bij ons werk zien ze er niet allemaal mooi meer uit nu, veel door vogels aangegeten enzo...Al zijn ze nu wel echt donkerrood gekleurd.
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door melice Bekijk Berichten
        Zit er nog verschil in, zijn er soorten die niet gegeten mogen worden? En hoe geef je dit aan je papegaai? Gewoon in hele per week/maand?
        en ze zijn in de vriezer goed te bewaren?

Groetjes, Marlies

Hallo Marlies,

Eigenlijk is elke rozenbottel eetbaar, mits deze niet direct langs een autoweg gegroeid is of is bespoten met pesticiden en dergelijke.

Je kan de papegaai gerust elke dag of om de dag een rozenbottel geven, de bottel bevat enorm veel vitamine C en ook de oh zo belangrijke provitamine A.

Was de bottels, droog ze goed af en vries ze in.
        Liefst redelijk los van elkaar invriezen in een plastic zak is ideaal, je kan de gevroren bottels dan in een plastic box in de vriezer bewaren en naar behoefte een of meerdere bottels eruit halen.

Laat de bottels wel eerst goed ontdooien voordat je deze de vogel geeft.

Groet, Frans

nb: zie http://www.koppiekrauw.com/tips/voed...ps-krenten.htm
        fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X